Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
mandjebal....
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
-
Re: mandjebal....
Oorspronkelijk geplaatst door Blieck Bekijk berichtInderdaad topfoto. Deze kan regelrecht in een promofolder of voor een poster gebruikt worden. De bewerking is voor mij hier geslaagd! Het plezier spat er van af!
Groetjes Marchristan.
Comment
-
-
-
Echt wauw! prachtige foto. kleuren zijn magnifique! Zo de HOF in!
Comment
-
-
Een gedurfde bewerking in reclamestijl. Dergelijke bewerkingen zijn arbeidsintensief omdat ze ook wel in de details moeten kloppen: de bleke halo rond de top van de uitstekende boom rechts, gebrek aan saturatie/contrast op de andere bomen tussen de kinderen, te zware uitlichting van gezichten op frontaal kijkende kinderen terwijl hun onderlichamen zware schaduwen bevat, het gezicht van het meisje werd danig breed opgelicht dat ook de bomen rondom in de achtergrond zwarte schaduwen en contrast verliezen, de onderkant van de korfpaal is opgelicht omdat daar de belichting werd opgetrokken maar waar de paal de blauwe lucht als achtergrond heeft is ze donker en niet bijgewerkt, enz... Eigenlijk zitten er wat teveel inconsistenties in omdat er snel werk van is gemaakt met een vrij grove brush size. Maar het is wel een goede oefening in de stijl van reclamefolders en dergelijke.
Have fun,
F.
Comment
-
Dank je, Fibonacci, voor je uitgebreide reactie.
Het grappige is, dat het oplichten van de gezichten niet eens zo heel heftig is gebeurd als dat het lijkt. Door toevalligheden qua lichtval, is het meisje links juist met een hele kleine "brush" opgelicht met minimale instellingen, alleen de schaduwen. Door de grillige lichtval is het accent bij toeval gezet op de bovenkant. De schaduw onderin is juist natuurlijk. Het gebrek aan contrast op de achtergrond komt zeer zeker niet door een te grote brush. Dat is namelijk niet "aangetast".
De paal is ook niet opgelicht. De lucht is juist donkerder gemaakt. De paal helaas ook. Geprobeerd om dat zuiver te doen, maar dat koste me te veel tijd en dat vond ik 't niet waard. Rechts in de bomen heb je helemaal gelijk. Dat is slordig geweestEen hoop ouwe zooi
www.rbfoto.nl
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht... dat koste me te veel tijd ...
Veel succes,
F.
Comment
-
Comment