Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waterbok

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waterbok



    al jaren geniet ik er van om dieren in hun natuurlijke omgeving te observeren.
    het is altijd een speciaal moment als je even onderdeel bent van de leefwereld van
    dit dier, zeker als je weet dat je niet storend bent voor hun, of ze helemaal geen besef
    hebben dat je er was.

    sinds kort probeer ik deze momenten op foto te krijgen. zoals jullie misschien gezien
    hebben in vorige geposte foto's, niet met altijd even veel succes.
    de compositie vind ik meestal wel ok, maar de scherpte laat nog meestal de wensen over.

    alle tips zijn welkom.bedankt!

  • #2
    Re: waterbok

    ik heb de exif gegevens eens bekeken, je hebt een lens op 100mm, een sluitertijd van 1/400 en een iso van 800. Ik zou de iso toch naar 400 brengen in dit geval. Je hebt ook een heel sterke j-peg compressie gemaakt en de foto teveel verkleind je mag posten tot 900pixels op de lange zijde, als je je foto verkleint in photoshop kiezen voor bicubic sharper en daarna eventueel nog klein beetje opscherpen, eventueel enkel lokaal met een layer mask, met unsharp mask.
    Verder zou ik zeggen veel oefenen, goed nadenken over je camerasettings, beetje mee experimenteren (veel foto's maken met verschillende settings) en je gaat rap verbeteren. Ik denk dat het een voordeel is dat je al lang dieren observeert in het wild, bij de dieren raken zonder ze te storen lijkt mij het moeilijkste onderdeel van de hobby, veel succes.

    Comment


    • #3
      Re: waterbok

      Ik sluit me aan bij Michel, al zou ik de ISO zelfs naar 200 terugbrengen. Mooi dat je dat oogcontact hebt met twee van de waterbokken.
      Ingrid Vekemans Photography
      Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
      http://www.ingridvekemans.com

      Comment

      Working...
      X