Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom??????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Waarom??????

    Waarom moeten ze nog altijd die ringen gebruiken.
    Ze zullen nu toch al wel weten hoe de trek verloopt.
    In Zeeland kan je geen jonge Lepelaar meer fotograferen zonder die troep aan hun poten.
    Waar zitten die dierenvrienden met hun gedachte





    MVG
    Johan

  • #2
    Re: Waarom??????

    Inderdaad zonde al die ringen, en waarom zoveel??
    Maar het is wel een top beeld Johan, niet gemakkelijk zo recht op je af om de focus goed te leggen...en ook geweldig licht..

    Gebruik je voor dit soort foto's group area AF neem ik aan, of toch single point?
    Hier ben ik zelf nog een beetje mee aan het experimenteren, tot nu toe vind ik group wel goed werken.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Waarom??????

      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
      Inderdaad zonde al die ringen, en waarom zoveel??
      Maar het is wel een top beeld Johan, niet gemakkelijk zo recht op je af om de focus goed te leggen...en ook geweldig licht..

      Gebruik je voor dit soort foto's group area AF neem ik aan, of toch single point?
      Hier ben ik zelf nog een beetje mee aan het experimenteren, tot nu toe vind ik group wel goed werken.
      Ik heb hiervoor de horizontale lijn met punten gebruikt.
      Deze optie bestaat op de D5 sinds de nieuwe firmware update.
      Ik heb er al veel met geëxperimenteerd en het bevalt mij goed.
      Met group AF zou het ook perfect lukken hoor.

      Johan

      Comment


      • #4
        Re: Waarom??????

        Bedankt voor de toelichting Johan..
        Net even bekeken op fred en miranda wat deze af mode inhoud...klinkt inderdaad heel goed!!
        Hopen dat deze update ook naar de D500 komt.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Waarom??????

          Heb er hier zo ook verschillende opnames van liggen Johan, echt zonde met al die ringen
          Het lijkt wel een wedstrijd, iedereen moet z'n ringetje plaatsen ...
          Zo heb ik een tijd geleden een Lepelaar gezien die vast zat met z'n poten tussen het groen in het water, gelukkig kon hij zichzelf lostrekken en bleek dat het groen aan de ringen bleef hangen

          Mooie pose, perfecte belichting en mooie achtergrond, maar niet echt flatterend natuurlijk met die ringen
          Enneuh één enkel (centraal) focus punt is voldoende eigenlijk hé voor zulke grote vogels, bijna niet te missen toch

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Waarom??????

            Hoi Johan, prachtig beeld ...sublieme belichting...Wel spijtig van die ringen idd...deze kerel heb ik ook -tig maal gefotografeerd vond die ringen toen ook al zonde en bij deze vind die ik zwarte ring met dat uitstekend flapke levenbedreigend voor de vogel ...(zoals siegfried al schreef ze kunnen er overal mee blijven achterhaken)

            Kreeg deze week ook een bericht van nikon ivm een update voor de D500 maar die optie stond er toch niet bijvermeld ...en durf niet goed die firmware updaten, omdat het me al eens slecht beviel en men sigma macro lens niet meer werkte na de nieuwe update....(AF werkte niet meer)

            Groetjes
            Freddy
            https://fredor2.wixsite.com/my-site

            Comment


            • #7
              Re: Waarom??????

              Heel mooie foto, met of zonder ringen.
              Grt, Ingrid.
              Ingrid Vekemans Photography
              Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
              http://www.ingridvekemans.com

              Comment


              • #8
                Re: Waarom??????

                Prachtig beeld!
                mvg,
                marcel

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom??????

                  Er is niks dramatisch gebeurd maar ik zal mijn excuses aanbieden.
                  Sorry !


                  Johan

                  Comment

                  Working...
                  X