Om de twijfelaars te overhalen gauw nog wat fotookes gaan makenEn met hulp van KVP ( om enkele haartjes weg te klonen ) gauw even op het forum gezet.
![]()
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Eerste en derde bijzonder knap![]()
![]()
De tweede lijkt me nogal soft over te komen, zeker als ik vergelijk met de twee andere. Bokeh is hier nogal rommelig ook.
Nieuwe 1.4 lenzen gebruikt ?
BD0481BE - fotosite
de eerste de leukste, de laatste Berenscherp.
grt,bouk.
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
Leuke reeks! vooral de eerste vind ik echt![]()
Was gisteren nochtans ook in de Olmense zoo...misschien mekaar voorbij gelopen?
Uw onderste model heeft voor mij trouwens ook geposeerd
Leguaan Olmense Zoo
De derde is een topper .mvg duindistel
De eerste foto is gemaakt met de 70-200 ( maar is helemaal geen crop, wel effe schrikken als je deze kerel zo vlak voor je in de zoeker ziet ) evenals de 2 de foto, waar ik echt niets aan de achtergrond heb veranderd, is zo uit het toestel gekomen, wel op 400mm.Oorspronkelijk geplaatst door elsan
De 2 de foto is een crop uit deze foto : http://www.fotokine.be/BD/AAP_origineel.JPG
De 3 de foto is inderdaad gemaakt met de 50mm f/1.4 ( wat hou ik van dit lensje )
mvg,
Francis
Laatst gewijzigd door Franciskine; 4 juni 2006 om 09:42
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Bedankt voor de lovende commentaar, ik was in de zoo van 14.30 tot 17.00h En ik had mijn BP ( oops moet BD zijn ) Petje natuurlijk opOorspronkelijk geplaatst door boerkejos
![]()
Laatst gewijzigd door Franciskine; 4 juni 2006 om 10:34
Ik dus van 10 uur tot 14 uur...
afwisseling van de wacht![]()
3 toppers als je het mij vraagt.
Voor is de eerste toch wel de beste.![]()
Juist omdat het geen crop is.
bij de tweede valt me op dat een extender 2.0 dus gerust mag.
De scherpte is goed vastgehouden.
Zoals Elsan zegt dat hij iets soft overkomt klopt dan ook wel.
Maar ik denk dat francis niets heeft verscherpt en ik vind dat zoiets wel mag bij een extender.
Bij foto 3 vind ik zelfs de ruis mooi.
Zo fijn komt hij er bij de D70 niet uit.
Wat is eigenlijk een BP Petje?
Ik zou eerder een BD petje opzetten ipv reclame te maken voor een benzinestation![]()
Gr kees
Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800
Mooie reeks maar de derde is voor mij het knapst!![]()
Grtz,Fabienne
Je vleugels uitslaan kan altijd, tenzij je jezelf kortwiekt.
BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
The name of the game is to fill the frame!
http://Fabke.fotopic.net
'k Ga voor nr1![]()
![]()
Durft je zoiets masseren
![]()
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Van macro naar kinderen en sport en ...terug naar de natuur !
Je eerste![]()
Je derde![]()
![]()
mvg,
Ludo V.
die eerste is top Francis .... inderdaad 2 nieuwsgierige beertjes die in je lens zouden kruipen moesten ze kunnen![]()
nummer 3 is een hele verbetering tov de vorige keer
Onlinephoto.be
Nikon D2XS - Nikon D200 - nikon 80-200mm - nikon 50mm - sigma 28-70mm - Tokina 12-24mm - Tamron 60mm
Bedankt Bjorn,Oorspronkelijk geplaatst door Bjokke
Die 50 mm f/1.4 is een echt juweeltje in zo'n omstandigheden, jij weet hoe donker het daar binnen is. Aan de laatste foto is zelfs totaal geen ruis weggewerkt, . . . . en ik heb net iets ontdekt, die laatste foto is NIET gemaakt met de 50 mm f/1.4 maar wel degelijk met de Nikkor 70-200 f/2.8
Mooie foto,s![]()
Derde erg scherp,maar ik zie er een ruitjespatroon doorheen,of ben ik de
enigste![]()
Grt,
Hexagon
Grt,
Hexagon
Kan je iets beter uitleggen wat je bedoelt? De foto is achter glas getrokken dat wel . . . misschien is het dat wat op de één of andere manier dat effect ( wat ik niet direct zie, maar dat wil natuurlijk niks zeggen ) veroorzaakt.Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon
Heel mooie reeks, 1 en 2![]()
![]()
![]()
![]()
NIEUW Fotoalbum: http://marcsegers.jalbum.net
Ik zie een beetje geel-groene ruis precies of bedoel je de schijn die je ziet ACHTER de hagedis?Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon
De ruis is samen geklonterd tot een patroon van vierkantjes.
Bij foto drie, zie je het ergste op de achtergrond.
Foto twee, heeft het ook, alleen in mindere mate.
Foto één zie ik het niet.
Op de foto die ik terug heb gestuurd, zie je het daar dan niet op??
Als je even wat tijd heb, zal ik het raster op de foto uit tekenen.
Dit is wel eens meer voorgekomen op het forum, ik weet alleen niet meer wat de oorzaak was?
Grt,
Hexagon
Nog even een voorbeeld
Hier één met lijnen.
![]()
Laatst gewijzigd door Hexagon; 5 juni 2006 om 01:50 Reden: Grotere foto
Grt,
Hexagon
Jij hebt echt arendsogen, nu je die vierkantjes getekend heb zie ik het ook, 't zijn precies kleurschakeringen die onregelmatige vierkante vormen . . .
Ni ik er op ga letten zie ik het ook.
Ook bij de orginele bovenaan.
Toch vreemd, zou dit aan de D200 liggen?
Even wat testen zou ik zeggen.
Gr Kees
Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800
Ik heb nog eens gekeken bij de foto’s die je eerder heb geplaatst.
Niet alle foto’s hebben het verschijnsel maar bij de volgende is het ook zeer duidelijk aanwezig.
Reptielen . . .
Gedroogd . . .
Ik hoop dat je er iets mee kan doen .![]()
Grt,
Hexagon
Grt,
Hexagon
Ik denk het wel, dankzij de 2de link denk ik nu dat het aan de software ligt waar mee ik de foto's bewerk en niet aan het toestel of de lenzen. De laatste foto van die roos is gemaakt met de Coolpix 8700. Alle andere foto's met de D200.Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon
Aan welke software zal het dabn liggen Francis?
Gr kees