Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mooi moment Johan, het is nog leuker als ze helemaal rechtstaan tegenover elkaar vind ik
Je moet geluk hebben om dit vast te leggen want voor je het doorhebt is het alweer voorbij
Daar past maar één reactie bij hé
Geweldig hoe jij altijd kan toeslaan in de juiste omstandigheden (want dat jouw een verdienste en geen toeval).
Het woord "perfectie" past hier wel, vind ik, en dan bedoel ik:
een boeiend beeld van mooie vogels in een goede compositie op het juiste moment
het juiste licht (een straaltje strijklicht van links voor de extra details, maar niet teveel voor de witte borst)
de juiste sluitertijd voor de nodige scherpte
het juiste diafragma voor de nodige dof voor de twee kopjes.
het juiste standpunt
een top afwerking
en wellicht zie ik nog vanalles over het hoofd.
Dat noemen we dan gewoon "af", maar dat is dus heel bijzonder!
Proficiat!
Je hebt er weer een prachtig moment weten uit te kieren johan...van dit jaarlijks weerkerend fenomeen...heb je de voorgrond toch min of meer vervaagd ?
Weer prachtig Johan, schitterend hoe je ze toch altijd weer weet te vinden.
Enig opmerking misschien, ik zou de waterlijn nog een beetje laten zakken, zodat boven en onder de fuutjes ongeveer evenveel ruimte ontstaat (persoonlijke mening natuurlijk)
Weer prachtig Johan, schitterend hoe je ze toch altijd weer weet te vinden.
Enig opmerking misschien, ik zou de waterlijn nog een beetje laten zakken, zodat boven en onder de fuutjes ongeveer evenveel ruimte ontstaat (persoonlijke mening natuurlijk)
Dan ben je een deel van de weerspiegeling kwijt, bovendien staat de horizon nu op het klassieke derde (mijn gedacht, niet dat Johan hoeft verdedigd te worden ).
Inderdaad. De compo is zo voor mij perfect.
Kleine tip.... Als je een laagstandpuntfoto wil maken plaats je best het onderwerp iets hoger in beeld .
Je versterkt zo het laag effect
@Freddy, Ik heb in heel mijn leven nog nooit een achtergrond of voorgrond vervaagd. Dus nu ook niet.
Deze foto was op twee minuten bewerkt. Misschien zelfs nog minder
Comment