Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boomacrobaat.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Boomacrobaat.

    Boomkikker tussen de braamstruiken.

    De foto nu op formaat 1024 x 683 gesneden - 300 dpi. Ingeladen in Photobucket en er blijft terug maar 63,2 kb over van de oorspronkelijke 513 kb.
    Graag, in "mensentaal" hulp op dit vlak zodat ik deze foto zonder deze vervelende compressie kan plaatsen op zijn oorspronkelijk formaat.

    Zonet Dropbox geactiveerd maar daar krijg ik dan enkel een link geplaatst en niet de foto.
    Indien ik dan vervolgens op die link klik verschijnt de foto wel maar dat is niet de bedoeling dat er zo naar gekeken moet worden. (zie link hieronderaan)
    Ik heb hier eveneens de uitleg gelezen (en toegepast dacht ik maar werkt niet) op het forum hoe men best foto's via Dropbox hier plaatst.
    Alle hulp en tips en tricks zijn welkom.







    https://www.dropbox.com/s/q8a2jy8gv9...546NM.jpg?dl=0
    Last edited by omerti; 13 september 2018, 15:13.
    Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

  • #2
    Re: Boomacrobaat.

    Prachtige opname omer...afgedrukt op een bijzonder mooie actie van deze kleine sloeber....een van de mooiste afbeelding van een boomkikker
    die ik hier dit jaar de revue zag passeren....wel op het randje van verscherpen....maar wat een super moment....

    Groetjes
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: Boomacrobaat.

      Prachtig moment te pakken Omer, schitterend om te zien
      Maar de compressie doet de opname geen eer aan, de opname is amper 62,84 KB groot en dat is veel te weinig hoor
      Normaal op deze afmetingen zitten de meeste personen hier tussen de 350 a 450 kb
      Ik zou het toch aanpassen Omer, deze opname is het zeker waard om in de beste omstandigheden getoond te worden

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Boomacrobaat.

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Prachtig moment te pakken Omer, schitterend om te zien
        Maar de compressie doet de opname geen eer aan, de opname is amper 62,84 KB groot en dat is veel te weinig hoor
        Normaal op deze afmetingen zitten de meeste personen hier tussen de 350 a 450 kb
        Ik zou het toch aanpassen Omer, deze opname is het zeker waard om in de beste omstandigheden getoond te worden

        grts
        Sieg
        Hoe ik het moet doen, leg het me aub uit.
        De afgewerkte foto is 1620 x 1080 - 300 dpi en heeft 1,10 mb.
        Ingeladen in Photobucket en dan komt dit eruit ...
        Graag hulp hoe ik het beter kan doen.
        Al bedankt voor de mooie commentaren van zowel jezelf als van Freddy.
        Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

        Comment


        • #5
          Re: Boomacrobaat.

          Prachtige foto Omer. Heb je geen eigen webspace waar je uw foto's kan plaatsen.
          Photobucket is slecht.


          Johan

          Comment


          • #6
            Re: Boomacrobaat.

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
            Prachtige foto Omer. Heb je geen eigen webspace waar je uw foto's kan plaatsen.
            Photobucket is slecht.


            Johan
            Neen, heb ik bij mijn weten niet.
            Ik baal er ook erg van hoor.
            Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

            Comment


            • #7
              Re: Boomacrobaat.

              Knap gemaakte foto met een mooie performance van de kikker
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Boomacrobaat.

                Oorspronkelijk geplaatst door omerti Bekijk bericht
                Hoe ik het moet doen, leg het me aub uit.
                De afgewerkte foto is 1620 x 1080 - 300 dpi en heeft 1,10 mb.
                Ingeladen in Photobucket en dan komt dit eruit ...
                Graag hulp hoe ik het beter kan doen.
                Al bedankt voor de mooie commentaren van zowel jezelf als van Freddy.
                De beste manier Omer is om de foto thuis op de pc zelf te verkleinen naar 1024px met behoud van de beste kwaliteit.
                Als je het verkleinen overlaat aan een host dan wordt er redelijk wat van de kwaliteit afgesnoept, dit doen ze uiteraard om hun dataverkeer zo laag mogelijk te houden.
                Een eigen webspace waarop je de foto's "parkeert" is eigenlijk wel de beste oplossing, maar er zijn uiteraard nog meer mogelijkheden.
                Enkele jaren terug was het geen probleem om gelijk welke host te gebruiken, uiteraard door de enorme groei van het delen van foto's zijn die host steeds slimmer geworden.
                Foto's worden automatisch gecomprimeerd, wel je dit niet dan moet je bijbetalen, enz ...
                Er zijn er hier verschillende die Flickr gebruiken, schijnt redelijk goed te zijn maar hou vooral mijn eerste zin in het achterhoofd, doe de verkleining zelf en laat dat niet over aan een ander.



                Heb hier nu even de foto hierboven geplaatst met de eerste link die je gepost hebt, dus rechtstreeks de locatie van de foto invoegen in het veld "voeg beeld toe"
                Nu zie je dat de compressie weg is, het bestand veel groter (513,27 KB) is en er veel meer scherpte en vooral detail aanwezig is.
                Hopelijk ben je ermee geholpen, zoniet stel maar de vraag

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 13 september 2018, 23:34.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Boomacrobaat.

                  Prima, bedankt voor de hulp én de plaatsing die mij niet lukt(e).
                  Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boomacrobaat.

                    Ik gebruik Photobucket om mijn foto's hier te plaatsen en een kameraad gebruikt die ook.

                    Moet er wel bijvertellen dat we vroeger ook problemen hadden maar deze zijn nu opgelost. ==> We betalen nu er voor, krijgen meer opslagruimte en hebben geen probleem meer.




                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                    Prachtige foto Omer. Heb je geen eigen webspace waar je uw foto's kan plaatsen.
                    Photobucket is slecht.


                    Johan
                    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                    BD0460BE

                    Comment

                    Working...
                    X