|
||||
|
Hele mooie vlinder en kleuren, alleen het standpunt en daarmee ook de DOF is volgens mij niet goed gekozen. Helaas.
|||||
|
Veel te weinig dof !Dit had mooi ....kunnen zijn.
|
en toch ist heel apart gedaan.
tja...een leuke opname. grt,bouk.
|
Ik begrijp jullie bekommernis rond de DOF maar het was in dit geval niet mijn bedoeling om een technische correcte DOF neer te zetten maar daartentegen wel om een zekere poëtische kracht te laten uitgaan van de foto. Met een aangepaste DOF zou het een technisch correcte foto geweest zijn maar ook een typische registratief beeld, nl. gewoon een vlinder op een stuk hout. Nu is het een vlinder zoals ik hem in gedachte zag zitten op dat stuk hout ....
|
|
|||
|
Ondanks de uiteenzetting van je beweegreden, kan deze foto mij niet bekoren. Toch te weinig DOF!
|
|
|||
|
Wel ik vind het een prachtbeeld ...
![]() Dof slecht? Neen, absoluut niet ... Zoals je zelf zegt, als de vlinder volledig scherp zou zijn geweest dan was het weer een gewone mooie vlinder, netjes vastgelegd 'zoals het hoort' ... Dit heeft m.i. echt wel iets aparts. Je kan er zoveel bij denken. (Een vlinder in de ochtend, die in de startblokken staat en onmiddelijk de lucht in gaat dwarrelen.) Ik denk dat dit ook vooral te maken heeft met de manier waarop het beestje wordt belicht. Maar ja wie ben ik, he. En beginner die zich waarschijnlijk tevreden stelt met minder scherpe platen .
|
|
||||
|
Citaat:
Je had best eens beide versies gemaakt en hier getoond, zo weet je meteen wat meer in de smaak valt. Nu, als je dit zelf de beste keuze vindt, dan is dat je volste recht hé. Ik vind het een gemiste kans, het zag er een heel mooi vlindertje uit.
|||||
|
Ik vind hem ook niet slecht hoor. Hij breekt met de regeltjes en de standaards, maar is dat verkeerd ? Het stukje dat scherp is op de vleugel is ook echt scherp én heel beperkt, is net een stukje uit een tapijt. Ik kan dit soort dof ook smaken bij bvb. paddenstoelen, waarom dan niet bij een vlinder ? Het zal hier op persoonlijke smaak neerkomen, denk ik, en je weet wat ze daarover zeggen ...
![]() Marleen
|
Citaat:
|
|
||||
|
Het jouw keuze natuurlijk maar zo een foto vliegt bij mij in de vuilbak
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| De vlinder die geen vleugels kreeg | kohraya | Showcase Macro & Close-Up | 11 | 22 september 2008 12:07 |
| Vlinder in spar | Wolf4man | Fotodiscussie | 4 | 16 september 2007 19:33 |
| Vlinder Vlinder Vlinder | Marcvc | Showcase Macro & Close-Up | 13 | 25 april 2005 12:54 |
| vlinder zat niet stil | Milos | Fotobewerking | 1 | 24 augustus 2004 12:29 |
| Witte vlinder met zwarte achtergrond | Tommie | Fotodiscussie Extra | 12 | 5 augustus 2002 14:41 |
![]() |