Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vergeet me nietje

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vergeet me nietje

    ik heb deze foto al eens bij beginners gezet, maar post hem nu hier even omdat hier waarschijnlijk de kenners het meest komen. goeie raad is welkom, ben nog maar in de rookie-fase



    is gewoon met de kitlens (300D) getrokken, iets gecropped en levels iets aangepast zodat het blauw iets dieper is.
    Program AE
    Tv( Shutter Speed ) 1/125
    Av( Aperture Value ) 8.0
    Metering Mode
    Evaluative
    Exposure Compensation
    0
    ISO Speed 100
    Lens 18.0 - 55.0 mm
    Focal Length
    55.0 mm
    Image Size
    3072x2048
    Image Quality
    Fine

    de scherpte is mss net te beperkt, zou dit verholpen zijn met een kleiner diafragma?

    groeten
    stijn
    The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket...
    Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's

    Stijn Haegemans - Foto's

  • #2
    Re: vergeet me nietje

    had de foto toen ook al gezien en idd scherp is het niet echt.
    Had het zelfde probleem en inderdaad een groter diafragma (8 en hoger) helpt voor een groot deel om het scherper te krijgen. Wel op letten met je sluitertijd dat die boven de 1/60 ofzo blijft door je iso te verhogen, kwestie geen bewegingsonscherpte te krijgen.

    Comment


    • #3
      Re: vergeet me nietje

      Uit F.A.Q :

      "Het is niet toegestaan om hetzelfde topic in meerdere fora aan te maken. Indien crossposten geconstateerd wordt zullen alle, behalve 1, verwijderd of gelockt worden."


      Vandaar dat dit topic op slot gaat.
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment

      Working...
      X