Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Silhouet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Silhouet

    van een Wolkever




    Altijd jammer dat er bij zo'n overgangen wat banding optreedt


    Thnx for watching.

    Grtz,
    Kurt

  • #2
    Re: Silhouet

    ik vind de silhouet ,heel mooi en oogt ook heel scherp ,heb wel wat moeite met dat grote zwarte vlak die toch wel wat aandacht trekt ,wel een zeer mooie kleuren in de BG

    Comment


    • #3
      Re: Silhouet

      Ik heb het blad waar de kever opzit speciaal nog donkerder geaccentueerd om een beetje het beeld van een overhangende klif te verkrijgen

      Grtz,
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Silhouet

        Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
        Ik heb het blad waar de kever opzit speciaal nog donkerder geaccentueerd om een beetje het beeld van een overhangende klif te verkrijgen

        Grtz,
        Kurt
        ha het zit zo hoe dan ook het is een mooie foto ,en die banding is niet zo erg hoor

        Comment


        • #5
          Re: Silhouet

          Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
          Ik heb het blad waar de kever opzit speciaal nog donkerder geaccentueerd om een beetje het beeld van een overhangende klif te verkrijgen

          Grtz,
          Kurt
          idee is goed gelukt
          mooi scherp contrast met knappe achtergrond
          groetjes Pascal
          Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
          mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

          Comment


          • #6
            Re: Silhouet

            het vast leggen van je idee goed gelukt
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: Silhouet

              Niet echt mijn ding, de zwarte vlek is daarvoor niet iets te massief, toch een pluim voor originaliteit
              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
              Flickr - JAlbum

              Comment


              • #8
                Re: Silhouet

                Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                Niet echt mijn ding, de zwarte vlek is daarvoor niet iets te massief, toch een pluim voor originaliteit
                Bedankt voor de reacties

                Ik weegt dat klassiekere "eyepleasure-platen" hier veel beter scoren, maar ik ben persoonlijk meer tevreden als ik 'een iets anders' plaatje kan schieten

                Grtz,
                Kurt

                Comment


                • #9
                  Re: Silhouet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                  Bedankt voor de reacties

                  Ik weegt dat klassiekere "eyepleasure-platen" hier veel beter scoren, maar ik ben persoonlijk meer tevreden als ik 'een iets anders' plaatje kan schieten

                  Grtz,
                  Kurt
                  zeker blijven doen Kurt ,ik heb daar veel bewondering voor ,durven experimenteren zorgt voor nieuwe ontdekkingen ,en verhoogt je creativiteit

                  Comment


                  • #10
                    Re: Silhouet

                    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    zeker blijven doen Kurt ,ik heb daar veel bewondering voor ,durven experimenteren zorgt voor nieuwe ontdekkingen ,en verhoogt je creativiteit
                    We proberen ons best te doen

                    Ik weet ook wel dat je de 'klassieke' beelden en poses vaker tegenkomt als je op pad gaat dan dat je iets vindt dat er 'wat uitspringt' op één of andere manier. Iets origineels vastleggen is niet zomaar vanzelfsprekend.

                    Zonder tegen bepaalde schenen te willen stampen valt me de herhaling van vele foto's echter steeds vaker en harder op. Soms lijkt het alsof velen gewoon willen laten zien dat ze een bepaald soort foto ook even goed kunnen nemen. Op zich dan dikwijls wel goed gelukte en mooie platen, maar 'weer hetzelfde'. Ik kan, bij wijze van spreken, bijna geen "Blauwtje tegen een stengel" meer zien

                    Ik vind mezelf nu ook niet echt een vernieuwend of begenadigd fotograaf. Zeker niet. Maar ik probeer al eens graag een ander standpunt om een iets ander beeld te bekomen van een veel gefotografeerd onderwerp.
                    Als je dan bvb eens een kont van een vlieg op een goede manier vastlegt heb je er altijd die de tip geven dat frontaal een beter resultaat zou gegeven hebben

                    Soit, misschien ben ik alleen deze mening toegedaan, maar ik zie toch graag een wat gevarieerder aanbod passeren in SC.
                    Misschien ben ik nu bij nog meer mensen 'persona non grata', maar ik wou het toch ff kwijt als algemene opmerking zonder iemand tegen de borst te willen stoten.

                    Grtz,
                    Kurt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Silhouet

                      Ik kan je redenering zeer goed begrijpen.
                      Daarom vind ik het zelf leuk om af en toe eens buiten de lijntjes te kleuren.
                      Dat jij nu je eigen creativiteit toont, kan ik alleen maar appreciëren.

                      groetjes

                      moniq
                      Last edited by moniq; 3 september 2011, 22:57.
                      groetjes, moniq (BD1321BE)

                      A picture paints a thousand words

                      Comment


                      • #12
                        Re: Silhouet

                        Als je handig bent met Photoshop kun je het onelegante zwarte blad veel smaller en eleganter shoppen en dan zou ik het een veel mooiere foto vinden.

                        Henriëtte
                        http://jonggolde.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Silhouet

                          Oorspronkelijk geplaatst door jonggolde Bekijk bericht
                          Als je handig bent met Photoshop kun je het onelegante zwarte blad veel smaller en eleganter shoppen en dan zou ik het een veel mooiere foto vinden.

                          Henriëtte
                          Photoshop gebruik ik niet (wel Aperture3).
                          Ik hou hier vast aan het massieve silhouet van een 'rotspartij' met de kever op de tip. Maar ik kan goed begrijpen dat het grote zwarte vlak (te)veel aandacht trekt en niet door iedereen in het totaalbeeld bekeken wordt zoals ik het hier doe.
                          Op een heel dunne rand had het idd ook wel mooi geweest Henriëtte.

                          Nog bedankt voor de bijkomende reacties.

                          Grtz,
                          Kurt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Silhouet

                            ik volg je volledig in je visie van de overhangend klif
                            en ja rotsmassieven zijn nu eenmaal imposant
                            knap werk
                            grtz
                            bd0379be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Silhouet

                              ha ,je creativiteit heeft je toch mooi een HOF plaatsje opgeleverd ,een dikke proficiat

                              Comment

                              Working...
                              X