Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Platbuik - ander licht, ander beest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Platbuik - ander licht, ander beest

    Waarschijnlijk niet héél verstandig van me om dat hier nu op te zetten na dat meesterwerkje van Rupselkopke, maar allez.

    Had deze twee helemaal vergeten en zo stonden ze daar maar wat op me te wachten. Foto's van deze zomer, begin van juli.






    Laat u vooral volledig gaan

    Persoonlijk vind ik de eerste de leukste, maar er zijn er die de tweede mooier vinden. Wat denken jullie?

    Hoe ga je tijdens het fotograferen best reflecties op schilden van kevers of zoals hier op ogen van libellen tegen? Hoe best aanpakken bij de nabewerking? Heb ze proberen te verwijderen, maar het valt niet mee.
    Birdwatching ... it's a way of life!

    http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

  • #2
    Re: Platbuik - ander licht, ander beest

    als je ook het materiaal een beetje in rekening neemt , mogen die naast die van Rupselkopke staan.

    Schone fotokens , maar mss beetje oplichten zijn nogal donker.
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: Platbuik - ander licht, ander beest

      Nr1 vind ik een heel mooi pose,wel wat donker.Ach wat maakt het uit,binnen enkele maanden zijn ze er weer en dan kan je er met een jaartje meer ervaring terug tegenaan
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Platbuik - ander licht, ander beest

        ze mogen er best zijn hoor.
        tweede heeft trouwens een
        boeiende OOF achtergrond!
        (of bokeh, zoals ze zeggen?)
        maar het takje mocht misschien
        net dat tikkeltje scherper

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Platbuik - ander licht, ander beest

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          boeiende OOF achtergrond!
          (of bokeh, zoals ze zeggen?)

          mm
          Hoe noem je dat beest? Geen idee wat OOF is. Out Of Focus misschien, maar dat is wel redelijk voor een achtergrond dat die out of focus is

          Zou de eerste zelf ook wat willen oplichten, maar ik kan niet met levels enzo werken. En met de simpele clarify functie verpest je de kleuren van de foto.
          Birdwatching ... it's a way of life!

          http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

          Comment


          • #6
            Re: Platbuik - ander licht, ander beest

            Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
            Geen idee wat OOF is. Out Of Focus misschien,
            WE HAVE A WINNER !!!

            'k vind het strepenpatroon in de achtergrond boeiend, vandaar ...

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Platbuik - ander licht, ander beest

              Nr 2 spreekt mij het meest aan.... heel mooi bokeh en dito compo..... kortom een mooie foto..

              Comment


              • #8
                Re: Platbuik - ander licht, ander beest

                Ik vind het twee mooie opnames, ze kunnen hier zeer gerust staan

                Tja en die reflecties op de ogen, die komen er nadrukkelijker als het licht hard is. Evt direct zonlicht vermijden, maar dan heb je ook minder licht natuurlijk
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: Platbuik - ander licht, ander beest

                  Je tweede
                  mvg,
                  Ludo V.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Platbuik - ander licht, ander beest

                    Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht

                    Hoe ga je tijdens het fotograferen best reflecties op schilden van kevers of zoals hier op ogen van libellen tegen? Hoe best aanpakken bij de nabewerking? Heb ze proberen te verwijderen, maar het valt niet mee.
                    Achteraf verwijderen is veel moeilijker......probeer ze te voorkomen tijdens de opname. De middagzon is dikwijls veel te sterk.....in de voormiddag of late namiddag fotograferen scheelt al heel wat. Indien je toch wil fotograferen bij sterk zonlicht plaats dan een verzachtend scherm op een stok tussen het zonlicht en het onderwerp.(lukt alleen als je wat tijd hebt en het insect niet te snel wegvliegt of kruipt). Flitslicht moet je altijd verzachten om harde reflecties te vermijden. Als er voldoende licht beschikbaar is kan je met een polarisatiefilter de reflecties ook gedeeltelijk verminderen( nooit echt volledig).

                    Uw tweede foto vind ik de betere vd twee. Ik heb van deze blauwe platbuik nog geen enkele mooi foto......hopelijk in de zomer lukt het.Laat ze maar komen deze insecten , op BD zitten liefhebbers genoeg.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Platbuik - ander licht, ander beest

                      als kijker(hier in showcase), vind ik ze gewoon te donker.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Platbuik - ander licht, ander beest

                        Bedankt voor de reacties allemaal. Zal binnenkort wel eens proberen om dat verschuiven van levels onder de knie te krijgen.
                        Birdwatching ... it's a way of life!

                        http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

                        Comment

                        Working...
                        X