Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paddenstoeltje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Paddenstoeltje

    Vorige week heb ik een "Ledgo" lamp (LG-E116C) gekocht, die is heel handig om bij te lichten bij dit soort foto's.
    De kleurtemperatuur is instelbaar (3200K - 5600K) en ook de lichtsterkte, het lichtvlak is vrij groot, zeker als de lamp dan vlakbij het onderwerp staat wordt dan krijg daardoor je geen sterke schaduwen.
    Je kan de lamp op de flitsvoet monteren, maar ik heb ze op een goedkoop statiefje gezet (ziet er uit als een Gorillapod) zodat de lamp veel dichter bij het onderwerp kon worden gebruikt.
    Bij daglicht moet het lampje wel dichtbij worden gezet, anders zal er niet veel van te zien zijn.
    Voor paddenstoelen werkt dit in ieder geval prima, maar er zullen nog wel meer toepassingen te vinden zijn voor het Ledgo lampje.
    Het lampje werkt op 6 AA batterijen (ook op accu's, maar ze mogen niet te dik zijn, de witte Eneloops passen er in), er is ook een adapter bij waar een Canon LP-E6 accu in past, en je kan een adapter gebruiken (niet bijgeleverd, maar een adapter die ergens tussen de 7,2V en 15V bij 2A kan leveren is vrij gemakkelijk te vinden).

    Dit is dus een voorbeeld van wat je met zo'n lampje kan doen:


    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Paddenstoeltje

    Interessante uitleg en info over de schoonheid vh beeld!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Paddenstoeltje

      Mooie foto die heel goed verlicht is. Dat lampje heeft blijkbaar zijn nut.

      Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: Paddenstoeltje

        Mooie aanwinst dan, Bart! Doet het heel fraai zo'n zacht lichtje.
        Groets, Gerhard
        Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

        Comment


        • #5
          Re: Paddenstoeltje

          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          Interessante uitleg en info over de schoonheid vh beeld!
          Inderdaad, mooie uitleg en foto.
          NIKON D7100 Nikkor 17-55 / 50-1.8 /Sigma 50-150/Sigma 105 macro

          Comment

          Working...
          X