Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mier aan de wandel met ingepopte mierenlarve

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mier aan de wandel met ingepopte mierenlarve

    Eigenlijk had ik me voorgenomen dit seizoen geen mieren meer te fotograferen. Maar gisteravond werd in onze tuin een compleet mierennest geevacueerd en dat was toch te mooi om niet vast te leggen. Honderden mieren liepen met eieren en ingepopte larven van het oude nest naar het nieuwe nest. Heel mooi om te zien en heel lastig om te fotograferen omdat de geringe scherptediepte eigenlijk altijd te gering is om een mier EN een veel grotere pop goed vast te leggen. Toch ben ik met deze best tevreden..


    Groeten, Miriam

    PS. Misschien is dit voorlopig mijn laatste mier... maar ik beloof niks





    Lasius Niger aan de wandel met een ingepopte larve. Na ongeveer 25 dagen begint de larve zelf draden voor de pop te produceren. De pop is veel groter dan de mier zelf en wordt door veel mensen aangezien als een "mierenei". Maar miereneieren zijn juist veel kleiner dan de mier.

  • #2
    Re: Mier aan de wandel met ingepopte mierenlarve

    Ja de foto verraste me een beetje.
    Zaterdag gingen er geen mieren meer op de foto komen
    Maar je hebt het dan toch niet kunnen laten, en maar goed ook.
    Ik wist niet dat de miertjes zo in de weer konden zijn.
    En die onderste mier is wel lekker scherp. En bezorgd om haar eitje precies.
    Knappe foto
    Ik mag nu ook gaan testen, maar eerst de simpelere dingen voor mij hoor
    life is a gift

    Comment


    • #3
      Re: Mier aan de wandel met ingepopte mierenlarve

      Euh, knap hoor !!!

      Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
      ... en heel lastig om te fotograferen omdat de geringe scherptediepte eigenlijk altijd te gering is om een mier EN een veel grotere pop goed vast te leggen. Toch ben ik met deze best tevreden..
      Laatst heb ik dit ook proberen vast te leggen, met de Sigma 180 Makro. Een nest was komen bloot te liggen en er was behoorlijk paniek om de larven - ik dacht verkeerdelijk ook "miereneikes" - terug in veiligheid te brengen... Veel te weinig scherptediepte én een behoorlijk nerveuze boel.
      Myriam, ik vraag mij af, met welke sluitersnelheid werd deze genomen ???

      Ennneeuuh, je laatste mier ??? Hier wordt dat alvast betreurd !?!
      Keineige foto !!!
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #4
        Re: Mier aan de wandel met ingepopte mierenlarve

        netjes hoor. ik hoop dat het niet met een CP is gebeurd, anders begin ik mezelf weer te verwijten

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: Mier aan de wandel met ingepopte mierenlarve

          Knappe foto en hopelijk hou jij niet jou belofte dat dit de laatste is.
          Groetjes Vicky

          Comment


          • #6
            Re: Mier aan de wandel met ingepopte mierenlarve

            Heel knap gedaan Miriam.

            Ik wil uw diertjes geen sexueel geweld aan doen maar feitelijk moet je schrijven "
            Lasius niger" met kleine N

            Comment


            • #7
              Re: Mier aan de wandel met ingepopte mierenlarve

              behoeft geen commentaar, is gewoon heel lekker
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

              Comment


              • #8
                Re: Mier aan de wandel met ingepopte mierenlarve

                knappe afgewogen dof

                Comment


                • #9
                  Re: Mier aan de wandel met ingepopte mierenlarve

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                  Heel knap gedaan Miriam.

                  Ik wil uw diertjes geen sexueel geweld aan doen maar feitelijk moet je schrijven "
                  Lasius niger" met kleine N
                  Ja, ik zag het ook staan... de laatste tijd tik ik blijkbaar net iets te snel want om de haverklap keer ik twee letters om, vergeet ik letters (of hele woorden) en tik ik zelfs mijn naam verkeerd (mirkam). Slordig, slordig, slordig... maar zo hou ik wel meer tijd over om te fotograferen

                  Overigens mag je ze van mij alle soorten van geweld aandoen. Normaal is er bij deze kleine soort niets aan de hand, maar deze keer was er vrij veel paniek en een paar van die opdonders met joekels van kaken hebben me er fijntjes op gewezen dat ook deze soort zuur gebruikt om zich te verdedigen...

                  Ik heb ze niet gezien, maar ik vraag me af of het nest door een ander nest of door een andere soort werd aangevallen. De paniek was in ieder geval heel behoorlijk.

                  Groeten, Miriam

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mier aan de wandel met ingepopte mierenlarve

                    Dat ziet er zwaar werk uit, zo'n verhuis

                    Knappe foto

                    Maar hier zie ik de mieren liever niet, want het eerste jaar dat ik hier woonde zaten er een hele boel mieren in huis (ook vliegende mieren) en het was niet gemakkelijk om daar vanaf te geraken.
                    Ik denk dat er toen een complete nest binnengelopen was, en ze betaalden geen huishuur, dus moesten ze terug vertrekken (dood of levend ...).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mier aan de wandel met ingepopte mierenlarve

                      Weer een topper!
                      vriendelijke groeten, Helen
                      Updated WWW.HELENICA.NL
                      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                      Comment

                      Working...
                      X