Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lieveheersbeestje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Lieveheersbeestje

    Hey,

    Ik kwam gisterenochtend dit kauwend Lieveheersbeestje tegen. Stil zat het niet en doordat het aan het kauwen was, was het heel moeilijk om het neusje er scherp op te krijgen. Van op statief genomen met een Nikkor 60mm F2.8. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik hoor het graag!



    Groeten,
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: Lieveheersbeestje

    Spijtig genoeg niet echt scherp. Wat was je sluitertijd?
    Ik weet dat het voor velen not done is, maar persoonlijk trek ik bijna nooit met statief. Al mijn macro foto's worden uit de hand genomen omdat statief toch belemmert in compositie en houding. Om mijn eigen bewegingen en die van dieren of planten te compenseren trek ik gewoon in burst. En dat geeft toch redelijk goede resultaten.

    Comment


    • #3
      Re: Lieveheersbeestje

      Spijtig van de onscherpte.
      Blijven oefenen.

      groetjes

      moniq
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: Lieveheersbeestje

        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        Spijtig genoeg niet echt scherp. Wat was je sluitertijd?
        Ik weet dat het voor velen not done is, maar persoonlijk trek ik bijna nooit met statief. Al mijn macro foto's worden uit de hand genomen omdat statief toch belemmert in compositie en houding. Om mijn eigen bewegingen en die van dieren of planten te compenseren trek ik gewoon in burst. En dat geeft toch redelijk goede resultaten.
        Hey Tonerider,

        Wel, ik fotografeer ook liever uit de hand maar door heel zware rugproblemen (5 ingrepen achter de rug) kan ik me amper bukken/hurken. En toch kies ik dan Macro als favoriet binnen de natuurfotografie ;-) Nu, om een lang verhaal kort te maken, kon ik niet anders dan vanaf statief te fotograferen. De pose was al verdomd moeilijk en ik heb enkel nog via live view kunnen scherp stellen, zonder controle door de zoeker. Op de dag zelf was ik er best tevreden mee, nu al heel wat minder ;-) Sluitertijd was 1/25sec bij F9 en ISO 400. Je tip over in Burst te trekken, neem ik zeker mee. Dan had ik er idd misschien een scherper resultaat kunnen uithalen...

        Thanks en groeten,
        Mattias
        ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
        Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

        Comment


        • #5
          Re: Lieveheersbeestje

          Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk bericht
          Spijtig van de onscherpte.
          Blijven oefenen.

          groetjes

          moniq
          Hey Monique,

          Inderdaad jammer. Op de dag zelf was ik er best tevreden mee (ik had er heel wat moeten voor doen), nu al een heel pak minder ;-)
          Ik neem alle tips mee en blijf zeker oefenen!

          Groetjes,
          Mattias
          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

          Comment


          • #6
            Re: Lieveheersbeestje

            Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
            Hey Tonerider,

            Wel, ik fotografeer ook liever uit de hand maar door heel zware rugproblemen (5 ingrepen achter de rug) kan ik me amper bukken/hurken. En toch kies ik dan Macro als favoriet binnen de natuurfotografie ;-) Nu, om een lang verhaal kort te maken, kon ik niet anders dan vanaf statief te fotograferen. De pose was al verdomd moeilijk en ik heb enkel nog via live view kunnen scherp stellen, zonder controle door de zoeker. Op de dag zelf was ik er best tevreden mee, nu al heel wat minder ;-) Sluitertijd was 1/25sec bij F9 en ISO 400. Je tip over in Burst te trekken, neem ik zeker mee. Dan had ik er idd misschien een scherper resultaat kunnen uithalen...

            Thanks en groeten,
            Mattias
            Rottig dat je rugproblemen hebt en dan is macro idd wel een speciale keuze. Maar laat je zeker niet ontmoedigen.
            Misschien 1 tip: 1/25 is te traag om beweging door wind en van het beestje op te vangen. Ga naar 1/125 of liefst nog sneller. Iso op 800 en/of je diafragma vergroten (getal verkleinen) had in dit geval wat meer speling gegeven. Of natuurlijk meer licht door een macroflitser of zo te gebruiken.

            Comment

            Working...
            X