Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Iedereen bedankt voor de vele mooie comments. Het geeft me de courage om door te gaan in deze tak van macrofotografie. Die allerkleinste details haarscherp bekijken vind ik de max. En met behulp van de MPE65, al dan niet in combinatie met extension tubes, ben ik weer dat stapje dichter kunnen gaan. En door de FocusStacking techniek kan ik beetje bij beetje naar een fenomenale scherptediepte gaan. Deze foto is een stack van om en bij de 60 frames. Ik gebruik geen stackrail of iets anders. Enkel het fototoestel op statief en de stackingframes maken door manueel aan de lens te draaien. Alles met de hand , niks automatisatie. I love it that way. Het geeft me meer het gevoel de foto zelf te maken en niet één of ander automatisch schuif en flits apparaat. De belichting blijft het moeilijkst. De werkingsafstand is soms maar 1cm waardoor veel lichtopbrengst zonder reflectie een moeilijke zaak is. Ik maak dus maar zelf allerhande diffusers om vanalles uit te proberen. Deze foto is gemaakt met mijn laatste uitbroedsel :-) en bevalt me wel. Weet ge , ik lig liever met mijn sigma150mm macro 2.8 in een weide of bos maar door rugproblemen is dit niet meer vaak mogelijk. Hierdoor ben ik meer gefascineerd geraakt door de extreme macro en microfotografie. En door zulke mooie comments kan ik alleen maar denken dat ik er wel mensen mee kan raken. We doen dan nog maar een tijdje verder hè.
Hartelijk dank voor mijn HOF. Voor alles een eerste keer dus en ik ben er oprecht blij mee. Ik voel me op gebied van extreme macro toch nog steeds een prullegraaf die nog naarstig op zoek is naar verbetering. Dit is een zeer fijne riem onder het hart waarvoor mijn dank.
ben al een tijdje weg van macro ,maar deze kom ik tegen in de HOF ,en ik kan alleen maar zeggen dat de uitvoering geweldig is ,prachtig scherp en die stack is ook super uitgevoerd , dikke proficiat
Comment