Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fauna en flora

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fauna en flora


    voila ik ben nog ni zo een straffe fotograaf zoals er misschien sommige wel zijn. dus al doende leren noem ik dit, als er mensen zijn die op of aanmerkingen willen maken wil ik ze gerust weten, het gaat hem over de bloem en het insect samen voor de twijfelaars

  • #2
    Re: fauna en flora

    Met een diafragma van F2.8 ga je nooit van zo kortbij én de bloem én het insect scherp krijgen. Je dieptescherpte is dan gewoon te klein. Als je beiden scherp wilt moet je lens dichter gedraaid.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: fauna en flora

      zoek zo wie zo scherpte in deze opname, maar vind het niet echt, inderdaad dichter draaien de lens(groter/hoger getal dus).
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: fauna en flora

        de achtergrond was nooit als scherp bedoeld, opgelet dit is niet met een slr maar met een compact toestel gedaan

        Comment


        • #5
          Re: fauna en flora

          Denk dat je inderdaad te maken hebt met de problematiek van compacten.
          Ofwel stellen ze auto scherp en dan kiest het toestel wat er scherpt wordt.
          Ofwel heb je een manueel stand en dan moet je met vaste afstanden werken.
          In beide gevallen is mijn ondervinding dat je best een hele serie neemt en telkens opnieuw scherpt stelt - laat stellen.

          Comment


          • #6
            Re: fauna en flora

            da probleem had men compact toestel da ik geen manuele waarden kon instellen, ik had wel een close up die ik hier bij deze foto gebruikt heb. nu heb ik een nikon d50 en ben benieuwd wa die gaat geven als ik dergelijke foto's wil maken

            Comment

            Working...
            X