Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Close Encounters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Close Encounters

    In het kader van de heersende "beperkte-DOF-rage" op BD
    Bijzonder leuk om te doen, maar niet gemakkelijk...



    Bedankt voor het kijken !
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

  • #2
    Re: Close Encounters

    Als fan (één van de weinigen zeker?) van beperkte DOF kan ik alleen maar zeggen dat het een prima plaatje is! Mooi!

    Grtz,Fabienne
    Talent bezitten is mooi. Nog mooier is het ontdekken van talent in anderen.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: Close Encounters

      waw
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: Close Encounters

        Oorspronkelijk geplaatst door F@bke
        Als fan (één van de weinigen zeker?) van beperkte DOF
        Maar ba neen, F@bke. Er zitten hier veel meer liefhebber van beperkte DOF.

        Het is een mooie plaat, vooral omdat hij je nog voldoende informatie geeft hoe het OOF deel van het beestje er uitziet. Mooi werk Kariboe

        Een bedenking in de rand (en da's geen kritiek op de foto).
        Als je met zo'n kleine DOF een insect frontaal fotografeert krijg je vaak zo'n milimeter op het blad dat net in het scherptegebied valt. Hier zie je het ook als een gekartelde rand. Ik heb dit ook vaak voor (het is perfect te verklaren) maar vraag me steeds af of dit nu te vermijden is en of het stoort in een foto.
        Ook al op gelet? En wat vind je er zelf van?
        Meer foto's op mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Close Encounters

          Goe bezig Kariboe ...

          Comment


          • #6
            Re: Close Encounters

            idd, zeer mooi !! wondermooi zelfs
            Canon 7D
            Sigma APO Macro F/2.8 150mm
            Canon F/4 17-40mm

            Comment


            • #7
              Re: Close Encounters

              Dat is ne WOW,super!
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Close Encounters

                Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                Goe bezig Kariboe ...
                Inderdaad.

                Mooi en perfect uitgevoerd.

                Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                Als je met zo'n kleine DOF een insect frontaal fotografeert krijg je vaak zo'n milimeter op het blad dat net in het scherptegebied valt. Hier zie je het ook als een gekartelde rand. Ik heb dit ook vaak voor (het is perfect te verklaren) maar vraag me steeds af of dit nu te vermijden is en of het stoort in een foto.
                Ook al op gelet? En wat vind je er zelf van?
                Ik heb dit nog niet gezien in mijn foto's en ik heb hier toch nog verschillende zitten die op f3.5 genomen zijn. Zou het ook niet merk gebonden zijn?
                Groetjes
                ----JO

                Comment


                • #9
                  Re: Close Encounters

                  amai knap zenne
                  en het is nog een speciaal jufferke ook

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pendragon
                  Als je met zo'n kleine DOF een insect frontaal fotografeert krijg je vaak zo'n milimeter op het blad dat net in het scherptegebied valt. Hier zie je het ook als een gekartelde rand. Ik heb dit ook vaak voor (het is perfect te verklaren) maar vraag me steeds af of dit nu te vermijden is en of het stoort in een foto.
                  Ook al op gelet? En wat vind je er zelf van?
                  Ik heb het al bij meerdere foto's gezien en ik vind dat wel leuk, dan pas zie je hoe klein dat scherpe deel van een foto dan is
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: Close Encounters

                    'k Had het kunnen denken dat jij dat ook eens moest uitproberen...
                    Opzet geslaagd
                    Je mag ook toetreden tot het clubje van de BDOF
                    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                    BD0290BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Close Encounters

                      Ne zeer knappe !! Ik hou er wel van, die zeer beperkte DOF
                      fotosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Close Encounters

                        Ben ook grote fan van beperkte DOF.
                        Maar persoonlijk kan deze me niet zo bekoren, sorry. Kan niet direct aangeven waarom niet. Weer even gekeken. Ik heb problemen met het achterlijf (en vleugels). Deze komen voor mij niet natuurlijk over. Het is net een kruising tussen een juffer en een vlinder. Voor mij dan he.

                        Grt.
                        Roevca

                        Comment


                        • #13
                          Re: Close Encounters

                          Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                          Een bedenking in de rand (en da's geen kritiek op de foto).
                          Als je met zo'n kleine DOF een insect frontaal fotografeert krijg je vaak zo'n milimeter op het blad dat net in het scherptegebied valt. Hier zie je het ook als een gekartelde rand. Ik heb dit ook vaak voor (het is perfect te verklaren) maar vraag me steeds af of dit nu te vermijden is en of het stoort in een foto.
                          Ook al op gelet? En wat vind je er zelf van?
                          Ja, en het viel me meer op bij een reeks die jij een tijdje geleden hier toonde... En ik vind het mooi het is een bijkomend element. En ik ben daar zo niet over verwonderd - ik vind het eerder logisch ; als het binnen het scherpstelvlak valt dan is het toch normaal
                          . Neen dus Jo, ik denk niet dat het merkgebonden is, maae eigen aan de optica...
                          Integendeel, het accentueert meestal de zeer beperkte scherptediepte... Hier bij deze plaat is het geribbeld omdat het scherpstelvlak net op een knooppunt van het riet lag...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Roevca
                          Ben ook grote fan van beperkte DOF.
                          Maar persoonlijk kan deze me niet zo bekoren, sorry. Kan niet direct aangeven waarom niet. Weer even gekeken. Ik heb problemen met het achterlijf (en vleugels). Deze komen voor mij niet natuurlijk over. Het is net een kruising tussen een juffer en een vlinder. Voor mij dan he.
                          Dat is je volle recht. Maar ik denk dat ik weet hoe het komt. Dit is geen gewone waterjuffer : dit is een beekjuffer en die heeft hele grote, donkerblauwe vleugels, bijna als een vlinder... Misschien daarom

                          Ieder bedankt voor de fijne commentaren
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Close Encounters

                            Heel mooi beeld. Met beperkt DOF laat je nog wat ruimte voor fantasie.
                            greetz
                            Tom

                            http://www.tomlinster.be
                            http://www.pbase.com/flinster

                            Comment


                            • #15
                              Re: Close Encounters

                              Ik ben zeker in voor beperkte DOF, vind het dan ook uiterst geslaagd.
                              Mooi hoor.
                              Groetjes--------
                              ----------Ludwig

                              Comment

                              Working...
                              X