Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Patrouille de France

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Patrouille de France

    Enkele van de weinige geslaagde foto's dankzij de zon langs de verkeerde kant van de startbaan. Diegene die 50 betaalt hebben, zijn met betere foto's naar huis...

    deze vond ik nog wel prima (de zon was al wat geweken op dit moment)

    PS: meteen mijn eerste degelijke lenstest van de DO IS







    mvg,
    Johan
    Last edited by yowan-kenobi; 5 september 2005, 05:41.

  • #2
    Re: Patrouille de France

    Aha ik vroeg me al af waar je bleef Johan

    Concreet...leuke compo's (zeker de 2e ) maar de pic Q. is niet wat ik van je gewend ben, gelukkig ken ik maar al te goed de reden hiervan (=dezelfde die ik had in Hechtel-Eksel, de zon aan de verkeerde kant ) dus ik weet gelukkig wel beter.

    Ben es benieuwd of zij die €50 extra hebben betaald idd met betere resultaten (op gebied van pic Q) gaan afkomen

    Hoe bevalt je nieuwe glas, vertel eens je eerste indrukken ?
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Re: Patrouille de France

      Waarom ze de toeschouwers altijd aan de verkeerde kant van de landingsbaan zetten, dat weet ik niet .

      Misschien is dat in Koksijde wel de bedoeling, want dan kunnen ze 50 euro extra vragen aan iedereen die de kans op goede foto's wil vergroten .

      Zo'n 10 jaar geleden ben ik ook eens in Koksijde naar de vliegtuigen gaan zien, en toen stond ik ook recht in het zonlicht te kijken (ik moest daar zelfs nog een zonnebril kopen, omdat ik anders niet veel zag), maar met een 28-105 op mijn EOS1000 kon ik daar toch niets gaan doen .

      Vandaag stond ik in Malle ook tegen de zon in te kijken, maar daar hebben ze geen mogelijkheid om het publiek aan de juiste kant te zetten (de kantine staat aan de noordkant, en die hebben ze nodig bij een opendeur-dag ).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Patrouille de France

        Mooie foto's voor tegenlicht situatie. Morgen post ik er enkele van mij en zet het album online, ik zat niet tegenlicht, maar moest ook geen 50 euro betalen...
        Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
        Focaldesign

        Comment


        • #5
          Re: Patrouille de France

          Ben eens benieuwd of de zon straks ( zondag ) ook nog langs de verkeerde kant zal staan , ik ben namelijk die 50€ vergeten te storten

          E.
          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

          Comment


          • #6
            Re: Patrouille de France

            Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
            Aha ik vroeg me al af waar je bleef Johan

            Concreet...leuke compo's (zeker de 2e ) maar de pic Q. is niet wat ik van je gewend ben, gelukkig ken ik maar al te goed de reden hiervan (=dezelfde die ik had in Hechtel-Eksel, de zon aan de verkeerde kant ) dus ik weet gelukkig wel beter.

            Ben es benieuwd of zij die €50 extra hebben betaald idd met betere resultaten (op gebied van pic Q) gaan afkomen

            Hoe bevalt je nieuwe glas, vertel eens je eerste indrukken ?
            De Pic Q waar je over praat is mede dankzij de compressie op mijn website voor jpg's, ik sleutel er nog aan momenteel... En ja, de zon kan roet in het eten gooien, zoals je zelf ondervonden hebt. De foto hieronder illustreert zowat het licht in 85% van de foto's. Kan je dus niets mee aanvangen.



            Uiteindelijk zo ver mogelijk naar rechts gaan staan (tov van de hoofdhangar in het bezoekersgebied) om zo veel mogelijk "blauw" te zien ipv wit.

            Ivm de lens: lang niet zo snel, maar wel geluidsloos focussen. Compact, en 50% lichter dan jouw sigma 100-300, maar minstens ook dubbel zo traag.
            Last edited by yowan-kenobi; 4 september 2005, 09:54.

            Comment


            • #7
              Re: Patrouille de France

              voila zie,
              brightness en contrast van de reeks wat aangepast; Zo zien ze er toch wat beter uit...

              @Werner: Ivm de lens:
              een plezier om mee te werken, licht & compact. De IS werkt heel goed, maar het scherpstellen is wat naar de trage kant. Jouw lenske is daarin vééééél sterker; Soms moet deze toch wat jagen heb ik de indruk. Verder zeer geluidsarme scherpstelling. Het had gewoon iets sneller gemogen om USM te zijn. Da's voorlopig de enige flaw die ik ondervonden heb!

              Comment


              • #8
                Re: Patrouille de France

                Mooie compo's...

                extra moeilijkheid die we allemaal hadden zaterdag was dat het niet echt helder was. Heb zelf ook verschillende foto's die wazig zijn geworden door de lucht.

                Comment

                Working...
                X