Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verlopen mijnwerker.. I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verlopen mijnwerker.. I



    In opdracht vh cultureel centrum Genk: portretten van ex mijnwerkers.

  • #2
    Re: verlopen mijnwerker.. I

    Blijkbaar met een enkele flitser van rechts voor... maar waarom zet je die dan niet nog rechetr voor demijnwerken bij dit rechttoerechtaan protret? nu is zijn rechterwang/kaaklijn minder belicht. bij deze pose zou ik voor een gelijkmatige belichting over het hele gelaat gaan (dus L/R of frontaal belicht) of toch minstens licht bouncen op die rechterkant zodat je het verschil in licht amper merkt. Nu valt het echt op en dat stoort me een beetje..
    Maar verder vind ik hem wel mooi...
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #3
      Re: verlopen mijnwerker.. I

      jammer van de belichting, maar kan het toch wel een mooie vinden.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: verlopen mijnwerker.. I

        Ik vind dat er best wat verschil in belichting mag zijn tussen de linker- en rechterhelft van het gelaat (brengt meer plasticiteit en dramatiek in het beeld). Dus voor mij een mooi portret.
        Het enige dat misschien iets duidelijker mocht is de afscheiding (rimlichtje) tussen helm en achtergrond.

        Guy
        www.guydewestelinckfotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: verlopen mijnwerker.. I

          belichting is voor mij ook goed hoor.
          heeft dynamiek aan de foto

          mooi portret trouwens
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: verlopen mijnwerker.. I

            Zeer mooi portret.
            Zou hem liever in Z/W gezien hebben, dan heeft hij meer kracht.

            Comment


            • #7
              Re: verlopen mijnwerker.. I

              Blijkbaar met een enkele flitser van rechts voor... maar waarom zet je die dan niet nog rechetr voor demijnwerken bij dit rechttoerechtaan protret? nu is zijn rechterwang/kaaklijn minder belicht. bij deze pose zou ik voor een gelijkmatige belichting over het hele gelaat gaan (dus L/R of frontaal belicht) of toch minstens licht bouncen op die rechterkant zodat je het verschil in licht amper merkt. Nu valt het echt op en dat stoort me een beetje..
              Maar verder vind ik hem wel mooi..
              Dat heb je goed gezien, dit was overduidelijk de bedoeling. Het geeft het portret mijns inziens meer dynamiek en sfeer, anders vervalt het beeld naar mijn mening in een alledaagse pasfoto..

              Zwart wit heb ik geprobeerd, maar de kleurversie vond ik veel sterker, oa door de huidtint en het blauw-rood contrast.

              toch bedankt vor de reacties

              Comment


              • #8
                Re: verlopen mijnwerker.. I

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                jammer van de belichting, maar kan het toch wel een mooie vinden.
                grt,bouk.
                Jammer van de belichting?? Je mag dit portret rustig vergelijken met een vanfleteren kwa belichting! Als je zegt dat het licht recht voor het model had moeten staan mis je een beetje het hele punt van de foto. Deze belichting geeft inderdaad véél dynamiek en vooral sfeer! recht op belichten is inderdaad goed voor een pasfoto

                Het is een Prachtig portret! Super belichting! Geweldige kleuren!

                Comment


                • #9
                  Re: verlopen mijnwerker.. I

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht
                  Als je zegt dat het licht recht voor het model had moeten staan mis je een beetje het hele punt van de foto.
                  geen idee, waar je het over hebt?
                  vind ook niet terug, waar ik dat geschreven of gezegd heb?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: verlopen mijnwerker.. I

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    geen idee, waar je het over hebt?
                    vind ook niet terug, waar ik dat geschreven of gezegd heb?
                    grt,bouk.
                    Leg dan gewoon eens uit wat er "jammer" is aan de belichting, want dat heb je wel degelijk gezegd en ik snap daar eerlijk gezegd geen jota van.
                    Yourt, gaat nog een stapje verder en zijn suggestie zou imho de foto helemaal om zeep helpen

                    Soms snap ik geen barst van de commentaren
                    Ik vind die belichting dus goed he, geeft dynamiek, karakter aan het beeld
                    Heel fijn rimlichtje had eventueel nog gemogen ... maar is zeker niet noodzakelijk
                    Last edited by gakrid; 8 oktober 2010, 15:01.
                    Groeten Dirk
                    Website : http://www.gakrid.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: verlopen mijnwerker.. I

                      Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
                      Leg dan gewoon eens uit wat er "jammer" is aan de belichting, .
                      dat het licht van een kant lijkt te komen.
                      dat heeft dan niet alleen effect op het gezicht, maar ook op de rest van de opname....dat vind ik jammer van de hier toegepaste belichting.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: verlopen mijnwerker.. I

                        Oorspronkelijk geplaatst door GeunsL Bekijk bericht
                        In opdracht vh cultureel centrum Genk: portretten van ex mijnwerkers.
                        Het wordt dus een reeks, houdt ze dan maar allemaal in deze sfeer.
                        De keuze om met één lichtbron te werken werkt hier perfect, de donker zwarte achtergrond verwijst naar het zwarte van de steenkool.

                        Alle opmerkingen ivm het anders belichten, rim-, achtergrond- of invullicht zouden kunnen maar dan bekom je direct een heel ander soort portret en waarschijnlijk is het "dit" wat de fotograaf en de opdrachtgever wensten.
                        Vriendelijke groeten,Raf

                        www.rafvandenbogaert.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: verlopen mijnwerker.. I

                          jup het komt in een reeks te staan.. maar dan in 3luiken.

                          toch iemand die het begrijpt

                          Comment


                          • #14
                            Re: verlopen mijnwerker.. I

                            de kleine neusschaduw en de reflecties in de ogen tonen aan dat de verlichting teveel van opzij kwam, maar vooral dat ze op gezichthoogte stond. Had die verlichting wat hoger gestaan (+/- 45°) dan had je een mooier en krachtiger modelé bekomen doordat er meer schaduw (type kleine of grote oogdriehoek) zou ontstaan op de onbelichte zijde (linker wang)

                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: verlopen mijnwerker.. I

                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              de kleine neusschaduw en de reflecties in de ogen tonen aan dat de verlichting teveel van opzij kwam, maar vooral dat ze op gezichthoogte stond. Had die verlichting wat hoger gestaan (+/- 45°) dan had je een mooier en krachtiger modelé bekomen ...

                              Henri
                              ... én een lelijke schaduw van de helm...

                              Comment

                              Working...
                              X