Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toevallige passant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Toevallige passant

    Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
    Pas maar op 'Dan', ik heb een Jūdan - Tiende Dan - Kaicho of Sosai, en niet in fotografie.
    En past zulk commentaar dan wel in uw kraam? Een echte internettrol, hebben we hier nog al gehad en blijven gelukkig niet lang.....
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #17
      Re: Toevallige passant

      Weet je wat ja het is zo de foto ja nee zeker niet mijn ding en van vele anderen MAAR deze Heer heeft dan toch wel de nodige aandacht gekregen al was zijn foto" slecht"

      Comment


      • #18
        Re: Toevallige passant

        We kunnen hier nog veel leren ... als we er voor openstaan ... en die percentage ligt laag !
        Een foto is nooit "slecht" en evenzo nooit "goed", dat is al eeuwig persoonlijke smaak : Het is niet omdat ik bier A het beste (lekkerste) vind dat dit zo is of dit iedereen moet vinden.
        Deze foto heeft zijn eigenheid, inhoud, vorm en stijl en de maker toont ons dat, wij al toeschouwer zijn "gelukkig" vrij hierover een eigen gevoel en mening te hebben, maar om daarom mekaar beginnen te beschimpen is verre van respectvol !
        Wat zijn we toch lief en begripvol voor elkaar.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #19
          Re: Toevallige passant

          We kunnen hier nog veel leren ... als we er voor openstaan ... en die percentage ligt laag !
          Een foto is nooit "slecht" en evenzo nooit "goed", dat is al eeuwig persoonlijke smaak : Het is niet omdat ik bier A het beste (lekkerste) vind dat dit zo is of dit iedereen moet vinden.
          Deze foto heeft zijn eigenheid, inhoud, vorm en stijl en de maker toont ons dat, wij al toeschouwer zijn "gelukkig" vrij hierover een eigen gevoel en mening te hebben, maar om daarom mekaar beginnen te beschimpen is verre van respectvol !
          Wat zijn we toch lief en begripvol voor elkaar.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #20
            Re: Toevallige passant

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            We kunnen hier nog veel leren ... als we er voor openstaan ... en die percentage ligt laag !
            Een foto is nooit "slecht" en evenzo nooit "goed", dat is al eeuwig persoonlijke smaak : Het is niet omdat ik bier A het beste (lekkerste) vind dat dit zo is of dit iedereen moet vinden.
            Deze foto heeft zijn eigenheid, inhoud, vorm en stijl en de maker toont ons dat, wij al toeschouwer zijn "gelukkig" vrij hierover een eigen gevoel en mening te hebben, maar om daarom mekaar beginnen te beschimpen is verre van respectvol !
            Wat zijn we toch lief en begripvol voor elkaar.
            Ik ben blij dat er tenminste iemand opstaat en duidelijke taal spreekt. Het is verre van respectvol om een lid dat met een foto experimenteert, om te weten wat anderen er van vinden (je weet maar nooit of een foto in de smaak valt van sommigen die dan ook zeggen waarom – hetgeen het geval was voor deze foto die ‘fave’ bekwam op Flickr, tot tweemaal toe tot internettrol uit te maken. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en die kan evenzeer een ‘niet ok’ zijn op een foto, maar deel die mening dan wel respectvol mee. Ik heb buiten deze foto de laatste weken al een tiental foto’s geplaatst waarvan er zelfs één in de HoF week 30 werd opgenomen. Ik ben een hobbyist maar dat is niet synoniem van ‘niks van fotografie kennen’.
            Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
            www.pixeldude.be
            www.flickr.com/photos/139672558@N07

            Comment


            • #21
              Re: Toevallige passant

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              We kunnen hier nog veel leren ... als we er voor openstaan ... en die percentage ligt laag !
              Een foto is nooit "slecht" en evenzo nooit "goed", dat is al eeuwig persoonlijke smaak : Het is niet omdat ik bier A het beste (lekkerste) vind dat dit zo is of dit iedereen moet vinden.
              Deze foto heeft zijn eigenheid, inhoud, vorm en stijl en de maker toont ons dat, wij al toeschouwer zijn "gelukkig" vrij hierover een eigen gevoel en mening te hebben, maar om daarom mekaar beginnen te beschimpen is verre van respectvol !
              Wat zijn we toch lief en begripvol voor elkaar.
              Ik ben blij dat er tenminste iemand opstaat en duidelijke taal spreekt. Het is verre van respectvol om een lid dat met een foto experimenteert, om te weten wat anderen er van vinden (je weet maar nooit of een foto in de smaak valt van sommigen die dan ook zeggen waarom – hetgeen het geval was voor deze foto die ‘fave’ bekwam op Flickr, tot tweemaal toe tot internettrol uit te maken. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en die kan evenzeer een ‘niet ok’ zijn op een foto, maar deel die mening dan wel respectvol mee. Ik heb buiten deze foto de laatste weken al een tiental foto’s geplaatst waarvan er zelfs één in de HoF week 30 werd opgenomen. Ik ben een hobbyist maar dat is niet synoniem van ‘niks van fotografie kennen’.
              Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
              www.pixeldude.be
              www.flickr.com/photos/139672558@N07

              Comment


              • #22
                Re: Toevallige passant

                Wanneer je een beoordeling maakt over iets heb je ergens een basis nodig om je een idee te kunnen vormen. Dat zijn enerzijds techniek en anderzijds compositie.
                Techniek zorgt ervoor dat kleur, belichting en scherpte voldoen aan de heersende normen. Afwijkingen kunnen gebruikt worden om iets in de verf te zetten, daarvoor is flink wat ervaring en kennis nodig.
                Compositie gaat dan eigenlijk over het beeld dat je wil creëren. Ook hier zijn er regels om een beoordeling te kunnen geven zowel over vorm als over inhoud.

                maw zonder regels waar iedereen zich aan houdt en die in de loop der jaren gegroeid zijn kan er geen oordeel gevormd worden.
                Kunnen foto’s daarvan afwijken? Jazeker! Maar dan moet er een toegevoegde waarde zijn. Ik zie dit hier helemaal niet!

                Comment


                • #23
                  Re: Toevallige passant

                  Als ik naar een fototentoonstelling ga, stap ik onbevooroordeeld binnen en bekijk alle foto's....en dan maak ik de conclusie: welke foto spreekt me aan? Dat is mijn eigen maatstaf. Daarbij kunnen ook "afwijkende" foto's zijn, maar technisch zijn die dan gewoonlijk ook wel goed.
                  Deze foto spreekt me dus niet aan, prikkelt me helaas niet. Ik heb ook zoal een foto genomen, maar dat kwam omdat ik per ongeluk tijdens het stappen mijn ontspannersknop indrukte.
                  Ik denk, PixelDude, dat je heel wat interessantere foto's hebt op je pc, waard om hier te tonen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Toevallige passant

                    Pixeldude,

                    Ik had me voorgenomen niet meer te reageren, maar toch ...

                    - ik heb niet op de man gespeeld (in tegenstelling tot u - verschillende keren zelfs) en gaf naast een algemeen gevoel aangaande "vuilbakfoto's" op BD, een on-topic commentaar (met een vraag, waar ik geen antwoord op krijg, behalve dat ik stekeblind ben) en zelfs een steuntje naar een volgende foto toe.
                    - niemand heeft gezegd dat je niets van fotografie kende. Dat is jouw interpretatie.
                    - leugens: internationale "fave" op flicker voor deze foto... Ik ben gaan kijken: 3 foto's in dezelfde winkel van Maastricht, ZERO faves op 13 views (waarvan al minstens 1 van mij).
                    - ik citeer je "Dit is inderdaad een op het eerste zicht mislukte foto die ik toch publiceerde om te zien hoe leden er op reageren". Als je weet dat de foto eigenlijk in de vuilbak hoort en die toch publiceert met de bedoeling er commentaar op te krijgen, dan moet je die commentaar ook maar slikken. Je weet op voorhand dat BD-leden meestal geen blad voor de mond nemen. CMM, blauwzwart, E.G. en karabinier hebben fluwelen handschoenen aangedaan en dat siert hun. Doe iets met die commentaar!

                    Dat je gepikeerd bent door de weinige lovende reacties, dat kan ik snappen. Dat doet altijd een beetje pijn (vooral aan het ego), maar je kan er zoveel uit leren... als je er voor open staat.

                    Dus ik herhaal: volgende keer beter?

                    Gr, V.
                    http://www.catchlight.be
                    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                    Comment


                    • #25
                      Re: Toevallige passant

                      Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                      Pixeldude,

                      Ik had me voorgenomen niet meer te reageren, maar toch ...

                      - ik heb niet op de man gespeeld (in tegenstelling tot u - verschillende keren zelfs) en gaf naast een algemeen gevoel aangaande "vuilbakfoto's" op BD, een on-topic commentaar (met een vraag, waar ik geen antwoord op krijg, behalve dat ik stekeblind ben) en zelfs een steuntje naar een volgende foto toe.
                      - niemand heeft gezegd dat je niets van fotografie kende. Dat is jouw interpretatie.
                      - leugens: internationale "fave" op flicker voor deze foto... Ik ben gaan kijken: 3 foto's in dezelfde winkel van Maastricht, ZERO faves op 13 views (waarvan al minstens 1 van mij).
                      - ik citeer je "Dit is inderdaad een op het eerste zicht mislukte foto die ik toch publiceerde om te zien hoe leden er op reageren". Als je weet dat de foto eigenlijk in de vuilbak hoort en die toch publiceert met de bedoeling er commentaar op te krijgen, dan moet je die commentaar ook maar slikken. Je weet op voorhand dat BD-leden meestal geen blad voor de mond nemen. CMM, blauwzwart, E.G. en karabinier hebben fluwelen handschoenen aangedaan en dat siert hun. Doe iets met die commentaar!

                      Dat je gepikeerd bent door de weinige lovende reacties, dat kan ik snappen. Dat doet altijd een beetje pijn (vooral aan het ego), maar je kan er zoveel uit leren... als je er voor open staat.

                      Dus ik herhaal: volgende keer beter?

                      Gr, V.
                      Vincent,
                      Ik accepteer graag commentaar. En degenen die me beter kennen weten dat maar al te goed. Ik heb me ook aangesloten om commentaren te ontvangen, anders heeft het geen enkele zin hier aan mee te doen. Commentaren kunnen en zouden wel op een vriendelijke manier moeten gegeven worden, maar blijkbaar kan iedereen dat niet. Ik wordt helemaal niet gepikeerd door geen lovende reacties en had die ook bij deze foto niet verwacht, maar ik kreeg commentaar op een onsmakelijke manier. Ik heb niet gezegd dat jij stekende blind bent maar heb het wel als boodschap gegeven voor degenen die de tittel niet vatten: er komt toevallig een passant voorbij wanneer de foto genomen werd.
                      Een volgende keer beter hoeft niet, want dit was geen gewenste foto, maar een per ongeluk ontstane foto. Ik wou gewoon weten hoe men daar zou op reageren. Maar dat kon door meerderen slechts op een laag niveau gebeuren.
                      Tenslotte stoort het me helemaal niet dat er hier veelvuldig op gereageerd wordt. Ongewild en ongevraagd leer ik zo op dit forum het kaf tussen het koren van forumleden te onderscheiden.
                      Ik vroeg om commentaar, niet om scheldpartijen.

                      PS: Wat helemaal niet fair is, is dat je me momenteel voor leugenaar betitelt betreffende 'fave'. Ik toon je er een in bijlage. Dus misschien ook jij een volgende keer beter?

                      [IMG]fave by Raoul Heremans, on Flickr[/IMG]
                      Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                      www.pixeldude.be
                      www.flickr.com/photos/139672558@N07

                      Comment


                      • #26
                        Re: Toevallige passant

                        Oorspronkelijk geplaatst door karabinier Bekijk bericht
                        Als ik naar een fototentoonstelling ga, stap ik onbevooroordeeld binnen en bekijk alle foto's....en dan maak ik de conclusie: welke foto spreekt me aan? Dat is mijn eigen maatstaf. Daarbij kunnen ook "afwijkende" foto's zijn, maar technisch zijn die dan gewoonlijk ook wel goed.
                        Deze foto spreekt me dus niet aan, prikkelt me helaas niet. Ik heb ook zoal een foto genomen, maar dat kwam omdat ik per ongeluk tijdens het stappen mijn ontspannersknop indrukte.
                        Ik denk, PixelDude, dat je heel wat interessantere foto's hebt op je pc, waard om hier te tonen.
                        Dit is tenminste een respectabele commentaar die ik kan smaken. En gelijk heb je, ik bezit een massa 'betere' foto's die je misschien al op Flickr of op mijn website gezien hebt.
                        Bedankt voor deze normale commentaar.
                        Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                        www.pixeldude.be
                        www.flickr.com/photos/139672558@N07

                        Comment


                        • #27
                          Re: Toevallige passant

                          Om deze onzinnige polemiek te beëindigen bied ik mijn excuses aan, aan ieder die ik op één of andere manier zou gekwetst hebben. Het zou mooi zijn dat ook zij de moed zouden vertonen om dat t.o.v. mij te doen. Amen en uit.
                          Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                          www.pixeldude.be
                          www.flickr.com/photos/139672558@N07

                          Comment


                          • #28
                            Re: Toevallige passant

                            Ik ga me niet verontschuldigen, maar zal wel trachten me te onthouden van verdere commentaar.
                            Gr, V.
                            http://www.catchlight.be
                            Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                            https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                            Comment


                            • #29
                              Re: Toevallige passant

                              [IMG]fave by Raoul Heremans, on Flickr[/IMG][/QUOTE]

                              Inderdaad... deze foto staat twee keer in je flicker-gallerij. Bij de tweede heeft iemand inderdaad een gave gelost. Sorry, my bad.
                              http://www.catchlight.be
                              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                              Comment

                              Working...
                              X