Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

the (re)turning bridge.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] the (re)turning bridge.

    Staan niet veel mensen op maar ik dacht dat het bij "straatleven" wel kon passen. Moeilijk om de categorie te vinden waar de foto thuishoort.
    High key in de open lucht. Commentaar welkom hoor. or

    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: the (re)turning bridge.

    Je doet me even nadenken met deze :-)
    Leuk als experiment maar misschien ben ik te klassiek om toch structuur in water en lucht te verwachten, en een hint van de horizon.
    Doet me wel nadenken om er collagegewijs een totaal onlogische setting als achtergrond in te plakken, of bijvoorbeeld een schuine horizon, maar dat is een ander beeld natuurlijk :-)

    Comment


    • #3
      Re: the (re)turning bridge.

      High Key in openlucht kan ik zeker en vast smaken. Eigenlijk verlies je dan een groot stuk van de werkelijkheid en ben je een stuk abstraherend bezig. Hierdoor zet je de kijker aan het denken of laat je ruimte om een eigen verhaal , eigen interpretatie te geven. Dus vast en zeker blijven doen.
      Over de keuze van het onderwerp ben ik iets minder enthousiast. Naar mijn persoonlijk gevoel staat er nu nog teveel info op het beeld. Ook de uitsnede van het geheel wringt wat bij mij. Voor die high key in openlucht hou ik persoonlijk iets meer van het " less is more " principe. Enfin, da's maar mijn eigen insteek bij deze hoor.
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

      Comment


      • #4
        Re: the (re)turning bridge.

        Nog eens teruggekeerd :-) Op zwart geeft hij wel beter omdat je de randen van het beeld beter voelt. Maar dat heb je niet in de hand waarop de kijker kijkt (oplossing bij zo een wit beeld is zwart kadertje, kan al 1px zijn)?

        Comment


        • #5
          Re: the (re)turning bridge.

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
          Nog eens teruggekeerd :-) Op zwart geeft hij wel beter omdat je de randen van het beeld beter voelt. Maar dat heb je niet in de hand waarop de kijker kijkt (oplossing bij zo een wit beeld is zwart kadertje, kan al 1px zijn)?
          Inderdaad, niet aan gedacht omdat ik altijd op zwart bekijk. Laatste keer een opmerking gekregen omdat ik had gevraagd op zwart te bekijken daarmee heb ik het er niet meer bijgezet.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: the (re)turning bridge.

            Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
            Inderdaad, niet aan gedacht omdat ik altijd op zwart bekijk. Laatste keer een opmerking gekregen omdat ik had gevraagd op zwart te bekijken daarmee heb ik het er niet meer bijgezet.
            Evelyn, ik heb onlangs dergelijke opmerking gemaakt en ook geargumenteerd ! Nogmaals : Ieder kan toch voor zich bepalen op welke achtergrond hij of zij een foto wil bekijken dus die aanbeveling is wat mij betreft overbodig maar als ruim denkend persoon is het soms toch een hint voor veel mensen
            De compo, van je foto, komt wat in een originele compo uit de hoek en creëer je dus ruimte, een ruimte waarin we weten wat daar volgt en iets dat we weten hoeven we niet altijd te zien. Ik vind de foto dus heel goed en de mensen geven een pluspunt doch in welke categorie deze best thuishoort zou ik ook niet kunnen beantwoorden.
            Over 'high-key' verschijnen hier verschillende interpretaties maar om tot dit genre te behoren is het best eens de definitie op te zoeken betreffende 'high-key' want meestal zit men er naast wat niet wil zeggen dat de foto slecht zou zijn, integendeel soms.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: the (re)turning bridge.

              No hard feelings, hoor Raymond.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment

              Working...
              X