|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Showcase Mensen en Modellen Expositieforum voor foto's van mensen en modellen. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Dit is nog een beeld uit de reeks met Yoshi in het kasteel waarvan de eigenaar me vroeg om een paar beelden te maken waarbij de context domineerde en het model figureerde.
Nog meer dan bij de vorige beelden van deze reeks overvalt me de twijfel over de opscherping. Normaal gebruik ik aan het einde van de postprocessing de unsharp mask filter om het beeld een bepaalde graad van opscherping mee te geven. Maar om één of andere reden ben ik er bij deze reeks niet van overtuigd dat dat echt een meerwaarde is. De sfeer van de beelden kan dat natuurlijke flue wel hebben vind ik. Graag jullie mening na het vergelijken van beeld 1 en 2: Niet opgescherpt: ![]() Met opscherping: ![]() ... en dan is er nog de versie in zwart wit, die de keuze voor mij helemaal moeilijk maakt: ![]() Nah, jullie mogen het zeggen.....
|
krijg um niet open..........kom straks wel effe terug.
grt,bouk.
|
Humm,
bij deze foto zou ik zeker niet opteren voor Z/W. Het kleurenspel in de foto is gewoon ooh zo mooi. Ik zou persoonlijk gaan voor foto 1, zelf scherp ik zeer zelden een foto extra op in postprocess. Hoeveel USM heb je gebruikt bij foto 2 ? Misschien gewoon iets tussenin eens proberen. Maar nu vind ik de scherpte toch veel van de sfeer wegnemen. Nu ja, dat is mijn gedacht hé
|
Citaat:
mooie setting, ga wel voor de tweede uitvoering. grt,bouk.
|
Citaat:
hoeveel: 90 straal: 2,4 (dat is redelijk veel, mijn standaard voor 'statieffoto's'. Bij studiofoto's gebruik ik 1,8) drempel: 7 (om te vermijden dat ik ruis mee opscherp) Voorts: Fijn dat jullie allemaal zo unaniem op dezelfde lijn zitten
|
Voor mij de niet verscherpte kleuren versie.
De verscherpte heeft een te sterke omlijning [weet het ook niet anders te verwoorden] waardoor de sfeer minder wordt. Maar op dit formaat inderdaad lastig te beoordelen. gr.ron.
|
Citaat:
Nu ja, op dezelfde lijn of niet, ik blijf toch bij mijn keuze van de onverscherpte
|
Citaat:
Wat de keuze betreft: ik volg je denk ik. Hoe vaker ik de drie beelden bekijk, hoe meer ik er ook naartoe neig van de eerste te kiezen.
|
Mooi vooral de zwart wit versie
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Twee vrienden | Jacki | Fotodiscussie Extra | 4 | 20 januari 2004 09:44 |
| Hoe de economie werkt... | elo | Chit Chat - Archief | 4 | 14 november 2003 17:33 |
| Een twee, een twee.... | maturin | Showcase - Archief | 6 | 31 oktober 2003 12:53 |
| twee werelden | jacques | Showcase - Archief | 3 | 13 februari 2003 08:32 |
| welke van de twee? | Visio | Showcase - Archief | 9 | 9 oktober 2002 19:53 |
![]() |
![]() ![]() |