Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slavin bij zonsondergang

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Slavin bij zonsondergang

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    Maar niet alleen deze foto's steunen erg op het model.
    Je hebt in "mensen en modellen" nog genoeg foto's, waar, als je de mooie modellen vervangt door modale mensen, er heel wat de foto verloren gaat.

Groetjes
    Nagel op de kop !!
    Groeten Dirk
    Website : http://www.gakrid.be

Comment

Ik had mij nog niet laten horen, want de foto's kunnen mij niet bekoren, maar ik wilde toch even reageren op wat Monica en PSG zeggen; beiden volledig gelijk!
      Niet geschoten is altijd mis

Comment

heel goed gebruik gemaakt van de Zonsondergang.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
          Dan moeten ze mij ook de pan in hakken.
          Volledig mee eens
          Robby
          Gaan we samen de pan in Gezellig, nemen we ons cameraatje mee hoor

Comment

PSG :
            Maar niet alleen deze foto's steunen erg op het model.
            Je hebt in "mensen en modellen" nog genoeg foto's, waar, als je de mooie modellen vervangt door modale mensen, er heel wat de foto verloren gaat.

Groetjes
            Dat ben ik NIEt met je eens. Kijk naar Lennert....die fotografeert prachtige modellen. Maar zonder dit soort afleidende atributen en die laat puur fotografisch vakmanschap zien...met model idd. En ook met niet super modellen (ouderen, kinderen, doorsnee mensen, noem maar op, kun je overigens prachtige shoots maken. Een goede fotograaf kan dat, weet ik zeker.
            De foto's van de TS zijn daarin geen technisch geen hoogstandjes (in tegenstelling tot veel studiofotografen hier op BD) en daar wordt ook geen aandacht aan gesteed. Hier zijn het de toeters en bellen waar de aandacht op ligt. Prima hoor, iedereen zijn eigen ding. Maar naar mijn mening hoort deze foto absoluut NIET in showcase thuis, maar in een bondageclubblaadje.
            Last edited by Monica; 11 april 2009, 00:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Dat ben ik NIEt met je eens. Kijk naar Lennert....die fotografeert prachtige modellen. Maar zonder dit soort afleidende atributen en die laat puur fotografisch vakmanschap zien...met model idd. En ook met niet super modellen (ouderen, kinderen, doorsnee mensen, noem maar op, kun je overigens prachtige shoots maken. Een goede fotograaf kan dat, weet ik zeker.
              De foto's van de TS zijn daarin geen technisch geen hoogstandjes (in tegenstelling tot veel studiofotografen hier op BD) en daar wordt ook geen aandacht aan gesteed. Hier zijn het de toeters en bellen waar de aandacht op ligt. Prima hoor, iedereen zijn eigen ding. Maar naar mijn mening hoort deze foto absoluut NIET in showcase thuis, maar in een bondageclubblaadje.
              volledig mee eens!!
              http://www.jvs-photography.be/

Comment

Toevallig passeerde ik hier nog eens, en dan valt het me altijd op, dat deze topics nog steeds zoveel ophef maken.

Over de foto's...
                - de eerste vind ik een leuke compo, met leuk licht, maar ik zie geen meerwaarde in de plastieken bol. De pose is helemaal niet navenant het onderwerp.
                - de derde is een gewone, zelfs slechte registratie, met uitgebrande vlekken, waardoor hij voor mij zelfs niet bruikbaar is voor een reklamealbum
                - de tweede daarentegen... daar zie ik toch wat verhaal in, en die beantwoordt dan m.i. ook het meest aan het onderwerp. Ik vind het een goeie compo, spiegeling is meegenomen, het licht maakt hem interessant, omdat het model het niet kan zien.

Comment

Ik vind het geen mooie foto's. Verder is het onderwerp weinig charmant (lees:ziek)
                  Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                    Ik vind het geen mooie foto's. Verder is het onderwerp weinig charmant (lees:ziek)
                    Ge moet eens naar ' SM rechter' gaan kijken

mVg
                    glenn
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

Comment

[QUOTE=FestinaLente;2210132]Toevallig passeerde ik hier nog eens, en dan valt het me altijd op, dat deze topics nog steeds zoveel ophef maken.

QUOTE]

Ik maak geen ophef hoor Festina.
                      Ik vind alleen dat ik het recht heb om mijn eerlijke mening te geven. Ik vind vooral de composities van foto 1 en 3 drie keer niets, nr 2 dan 2 keer niets. Het onderwerp laat voor mij zien hoe maf bepaalde mensen in de moderne, verwende wereld geworden zijn. Dat mensen dit een interessant onderwerp vinden, prima. Maar deze foto's zijn geen showcasewaardig materiaal, eerder advertentiemateriaal.
                      Het kan toch niet zo zijn dat kritiek op bepaalde foto's van deze TS als ophef wordt gezien?
                      Last edited by Monica; 11 april 2009, 13:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Het onderwerp laat voor mij zien hoe maf bepaalde mensen in de moderne, verwende wereld geworden zijn. Dat mensen dit een interessant onderwerp vinden, prima. Maar deze foto's zijn geen showcasewaardig materiaal, eerder advertentiemateriaal.
                        Ik noem dit geen objectieve blik op de foto's. Uit een vooroordeel nopens het onderwerp ontstaan bepaalde reacties, en dit blijkt duidelijk uit jou reactie. Van mij mag iedereen kritiek hebben, als hij gefundeerd is, maar niet omdat het een onderwerp is dat men niet ligt. Ik heb er ook geen moeite mee dat het onderwerp je niet ligt. Mij ligt het ook niet helemaal en ik ben het niet eens met de presentatie die hier in foto 1 en 3 gebeurt.
                        Maf... dit geeft geeneens een idee van "maf". Onze maatschappij is veel maffer dan wat men hier laat zien.
                        Ik ben 't ook niet eens met jou analyse... zelfs als advertentiemateriaal kunnen ze m.i. niet dienen... mja, ik geef ook maar mijn mening. Wat niet wegneemt dat ik foto 2 best verhalend vind...

Comment

OT:
                          Monica sorry maar wat heeft Lennert met KStyle te maken? Twee totaal verschillende fotografen die 2 totaal verschillende stijlen handhaven. Als je KStyle's stijl niet leuk vind, is dat prima. Maar het gaan vergelijken met de platen van Lennert... das een beetje absurd. Lennert maakt prachtige platen ,die jongen heeft talent met zowel camera als photoshop, hij heeft echter ook prachtige modellen om te fotograferen wat zijn job weer net dat ietsje makkelijker maakt. (waarmee ik ni wil zeggen dat ie t anders niet kan hé, au contraire!)

Om van 'constructieve' kritiek maar te zwijgen...
                          objectiviteit vind je hier maar zelden terug m.i.!

Ik ben dan ook volledig akkoord met Festinalente!
                          Groetjes - Aerrow
                          Canon EOS 50D - EF-S 17-55/f2.8 IS USM - EF 50/f1.8 II - Canon Powershot S5IS - this is all I "own"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                            Ik noem dit geen objectieve blik op de foto's. Uit een vooroordeel nopens het onderwerp ontstaan bepaalde reacties, en dit blijkt duidelijk uit jou reactie. Van mij mag iedereen kritiek hebben, als hij gefundeerd is, maar niet omdat het een onderwerp is dat men niet ligt. Ik heb er ook geen moeite mee dat het onderwerp je niet ligt. Mij ligt het ook niet helemaal en ik ben het niet eens met de presentatie die hier in foto 1 en 3 gebeurt.
                            Maf... dit geeft geeneens een idee van "maf". Onze maatschappij is veel maffer dan wat men hier laat zien.
                            Ik ben 't ook niet eens met jou analyse... zelfs als advertentiemateriaal kunnen ze m.i. niet dienen... mja, ik geef ook maar mijn mening. Wat niet wegneemt dat ik foto 2 best verhalend vind...
                            Ik zou hier nu iet int latijn kunnen zetten, als ik dat al kon
                            Maar op zen plats vlaams:
                            Kzen dermee akkoord !!!

mVg
                            glenn
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

Comment

Het feit dat mensen boos worden van je foto's zou ik als een compliment opnemen; goeie kunstwerken roepen emoties op...positieve zowel als negatieve (denk maar aan Jan Fabre met zijn hespzuilen enz.)

Los daarvan ben ik ook geen fan van deze foto's: er staat een SM dame op maar helemaal uit de context gerukt. S'morgens ontspannen op het terras staan doen met een bal in de mond...voor mij past het niet bij het concept. De derde is gewoon een close-up...
                              De tweede heeft wel iets maar er spreekt zo weinig emotie of spanning uit.
                              Het thema SM mag een beetje spannender zijn, in your face, vol emotie zitten. Deze zijn in mijn nederige opinie een beetje vlak en emotieloos.
                              Nikon D100 + nikon AF-S 105mm f2.8 + nikon AF-S 28-70mm f2.8 + nikon 80-200mm f2.8 + nikon 50mm f1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shevs Bekijk bericht
                                goeie kunstwerken roepen emoties op...positieve zowel als negatieve (denk maar aan Jan Fabre met zijn hespzuilen enz.)
                                Volledig akkoord. Alleen is iets wat emoties oproept daarom nog geen kunstwerk.

Comment

Working...
                                X