Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rush hour

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rush hour

    Een momentopname in Londen.
    Ik heb geprobeerd om met een lagere sluitersnelheid (1/50 op f22) te werken teneinde wat beweging weer te geven. Met natuurlijk wat gewilde bewegingsonscherpte tot gevolg.
    Of het gelukt is laat ik graag aan jullie oordeel over.


    Meer foto's op mijn website

  • #2
    Re: Rush hour

    Ik begrijp je opzet; je wil het soort foto maken dat je ook wel eens ziet in de catalogen van de grote stockfoto-agentschappen? Dan denk ik dat je de belichtingstijd nog iets langer moet instellen (zo rond de 5 seconden, maar veel hangt natuurlijk af van de algemene belichting etc... experimenteren dus). Je zou dat netjes kunnen afsluiten met een beetje inflitsen op het tweede gordijn zodat de voorbijwandelende mensen toch ergens "bevroren worden". [ik ben geen expert in het flitsgebeuren, dus aub verbeter me als ik er hier compleet naast zou zitten] En uiteraard op een heel drukke plaats tijdens het rush hour: veel auto's met lichten aan (dus rond valavond) en vooral veel mensen die zich reppen om de bus / underground te halen. Oh ja, vooral in landscape fotograferen; portrait werkt niet zo goed om dat sfeertje op te wekken.

    ... staan die verdomde rotpanelen daar nu nog altijd aan de Houses of Parliament?
    Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

    Comment


    • #3
      Re: Rush hour

      Oorspronkelijk geplaatst door peterke
      Ik begrijp je opzet; je wil het soort foto maken dat je ook wel eens ziet in de catalogen van de grote stockfoto-agentschappen? Dan denk ik dat je de belichtingstijd nog iets langer moet instellen (zo rond de 5 seconden, maar veel hangt natuurlijk af van de algemene belichting etc... experimenteren dus). Je zou dat netjes kunnen afsluiten met een beetje inflitsen op het tweede gordijn zodat de voorbijwandelende mensen toch ergens "bevroren worden". [ik ben geen expert in het flitsgebeuren, dus aub verbeter me als ik er hier compleet naast zou zitten] En uiteraard op een heel drukke plaats tijdens het rush hour: veel auto's met lichten aan (dus rond valavond) en vooral veel mensen die zich reppen om de bus / underground te halen. Oh ja, vooral in landscape fotograferen; portrait werkt niet zo goed om dat sfeertje op te wekken.

      ... staan die verdomde rotpanelen daar nu nog altijd aan de Houses of Parliament?
      Yep, ze staan er nog

      Nu, de techniek ken ik. Maar dit was, gezien ik zelf aan het rushen was om de laatste Eurostar te halen, niet mogelijk om al die zaken toe te passen. Je kunt de foto best zien als een poging om, met enkel de D70 en 18-70 kitlens, uit de losse hand, toch een beetje beweging in de foto te stoppen. En niet het doorsnee toeristenplaatje te maken. En de nadruk op de mensen te leggen, niet het gebouw.

      Bedankt voor je reactie en technische bemerkingen
      Meer foto's op mijn website

      Comment


      • #4
        Re: Rush hour

        ... maar je hebt me op ideeën gebracht hoor !

        Ik ga volgende weel alvast eens wat locaties scouten waar ik zo'n shot zou kunnen experimenteren. Kwestie van goed de oogjes open te houden bij het vervoegen van de meute werkslaven elke ochtend en avond. Lijkt me een heel leuk projectje.

        Rushen, dat is het eeuwige probleem met vakantiefoto's (of om het chique te zeggen: "walkaround pictures" poehoe...); als ik nu zo door m'n collectie van afgelopen zomer snuister, dan zie ik ontzettend veel kansen die ik gemist heb omdat het allemaal zo snel moest. Misschien ben ik wel een heel trage fotofanaat...
        Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

        Comment


        • #5
          Re: Rush hour

          Sorry Pennie, niet geslaagd in je opzet...
          Je weet hoe, maar je had niet de tijd en infrastructuur ( ) om het goed te doen verlopen....voila

          Inflitsen op eerste gordijn kan ook perfect, maar geeft een ietwat onnatuurlijk resultaat... Misschien wel de moeite om eens te proberen, want in het rushen zou dit wel eens een bijkomend effect kunnen geven...

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment

          Working...
          X