Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poppetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Poppetje

    Model: Caro De Brouwer
    MUA: Naomi Schatteman

    Heb nog niet zo veel ervaring in de studio maar deze vond ik zelf wel nog wat hebben.
    Ben benieuwd






    Mvg,
    SB
    Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

  • #2
    Re: Poppetje

    leuk maar had wel meer naar het midden gemogen hoor.
    door de houding van het hoofd, lijkt het nu of ze een aanvaring met het rechterkader probeert te voorkomen.
    grt,bouk.
    Last edited by bouk; 14 april 2010, 14:34. Reden: ';,.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Poppetje

      leuk maar had wel meer naar het midden gemogen hoor.
      door de houding van het hooft, lijkt het nu of ze een aanvaring met het rechterkader probeert te voorkomen.
      Ja maar zo is 't wel een ideale foto voor een magazine. redactie kan er tekst bijzetten aan linkerkant
      Imho een heel geslaagd portret
      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

      Comment


      • #4
        Re: Poppetje

        Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
        Ja maar zo is 't wel een ideale foto voor een magazine. redactie kan er tekst bijzetten aan linkerkant ;
        yep, das waar.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Poppetje

          Als de basis goed is kun je in PS heel wat kanten op met zo'n foto.

          Licht zit wel goed echter mis ik toch wat power hier en daar. Meer een sprankeling.
          Je zou ook eens kunnen denken om het meer richting fashion te duwen.

          Het haar vind ik echter jammer. Niet het model maar het is erg slordig gedaan. Denk dat hier een strak kapsel beter bij was geweest.

          Zelfde voor de blush. Die zal mss gelijk zijn geweest maar door je lichtopstelling wordt ie weggeblazen aan haar rechterkant.

          ff een 2 minute job. wat liquify, ander kapsel en een filtertje, puur om een idee te geven.



          Maar goed, dat is natuurlijk nakaarten. Tis een leuke plaat en een mooi begin
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: Poppetje

            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            Als de basis goed is kun je in PS heel wat kanten op met zo'n foto.

            Licht zit wel goed echter mis ik toch wat power hier en daar. Meer een sprankeling.
            Je zou ook eens kunnen denken om het meer richting fashion te duwen.

            Het haar vind ik echter jammer. Niet het model maar het is erg slordig gedaan. Denk dat hier een strak kapsel beter bij was geweest.

            Zelfde voor de blush. Die zal mss gelijk zijn geweest maar door je lichtopstelling wordt ie weggeblazen aan haar rechterkant.

            ff een 2 minute job. wat liquify, ander kapsel en een filtertje, puur om een idee te geven.



            Maar goed, dat is natuurlijk nakaarten. Tis een leuke plaat en een mooi begin
            Bedankt voor de feedback!
            't was bij deze shoot niet echt de bedoeling om het strak te maken - eerder een mix van het kinderlijke en een fashion look. Daarmee dat het haar ook in losse dotjes was en niet strak zoals je voorstelde.
            Licht opstelling is zoeken en ervaring opdoen natuurlijk - komt wel

            'k plaats er deze week wel nog enkele. Altijd leuk om andere meningen te lezen.
            Thanks.

            Mvg,
            SB
            Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

            Comment


            • #7
              Re: Poppetje

              Ik volg de rest, leuk portret.

              Is het toeval of zie ik nu een hartje als reflectie in de ogen?
              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

              Comment


              • #8
                Re: Poppetje

                Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                Ik volg de rest, leuk portret.

                Is het toeval of zie ik nu een hartje als reflectie in de ogen?
                Da's toeval
                Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

                Comment


                • #9
                  Re: Poppetje

                  Oorspronkelijk geplaatst door SBe Bekijk bericht
                  Da's toeval
                  Toeval of niet, hij staat zeer verdiend in den HoF Proficiat

                  jeannot

                  Comment


                  • #10
                    Re: Poppetje

                    Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                    Toeval of niet, hij staat zeer verdiend in den HoF Proficiat

                    jeannot

                    Aah merci! Had ik niet verwacht maar wel tevreden natuurlijk.


                    Mvg,
                    SB
                    Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Poppetje

                      TOP plaatje voor mij hoor!

                      Proficiat met je HoF plaats!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Poppetje

                        Proficiat met je plaats in de HOF !!!

                        Peter
                        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Poppetje

                          Een leuk plaatje,...staat hier al enkele malen vermeld,...als uitdrukking past dit hier goed bij...

                          Als beginnend studiofotograaf is dit een mooie instapper

                          Maar ik zag nu net dat deze in de HoF verzeild is,...en hier zit ik toch met enkele vraagjes

                          Als ik het goed voorheb staan in de Hall of Fame alleen platen waarheen iedereen zo een beetje naar opkijkt met het gevoel:

                          " wel nou, zo moet een topplaat echt ineen steken"..."dit wil ik ook uiteindelijk eens bekomen"

                          Ik leer dus ook nog steeds graag bij,...en wat zie ik hier: heel slordig opgemaakt kapsel, de huid is (door de onvoldoende foundation of slecht gebalanceerde belichting)

                          gevlekt,(haar linker wang)...de blush (lijkt) heel amateuristisch aangebracht, in de belichting zit absoluut geen "velouté" ,...het licht "valt hard" op het model, zonder sfeer te kreëren...

                          Het model lijkt juist een paar cm boven de lens te kijken, hoofd 1cm zakken had dit verholpen...(minder aandacht aan de neusgaten dus ook)

                          Is het dus DIT waarnaar we allen moeten streven?

                          Ik herhaal het, ik heb niets tegen de verdienstelijke poging van de poster, nog het mooie model,

                          maar zou gewoon uit deze HoF keuze iets willen bijleren....

                          Grtz, Daniel

                          Comment


                          • #14
                            Re: Poppetje

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                            ...Ik leer dus ook nog steeds graag bij,...en wat zie ik hier: heel slordig opgemaakt kapsel, de huid is (door de onvoldoende foundation of slecht gebalanceerde belichting)

                            gevlekt,(haar linker wang)...de blush (lijkt) heel amateuristisch aangebracht, in de belichting zit absoluut geen "velouté" ,...het licht "valt hard" op het model, zonder sfeer te kreëren...

                            Het model lijkt juist een paar cm boven de lens te kijken, hoofd 1cm zakken had dit verholpen...(minder aandacht aan de neusgaten dus ook)

                            Is het dus DIT waarnaar we allen moeten streven?

                            Ik herhaal het, ik heb niets tegen de verdienstelijke poging van de poster, nog het mooie model,

                            maar zou gewoon uit deze HoF keuze iets willen bijleren....

                            Grtz, Daniel
                            Uiteraard ook van deze kant een proficiat en van harte gegund, maar ik kamp met dezelfde gevoelens.
                            Last edited by MadMax; 20 april 2010, 14:35.
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Poppetje

                              Prachtige shoot!
                              Aan mijn voorgangers: het haar past hier perfect bij het plaatje. Het moet niet altijd mainstream zijn. De styling versterkt dit plaatje absoluut en heeft ook een heel mooie kleurencombinatie.
                              Ik ben fan!
                              https://www.tinicleemputfotografie.com/

                              Comment

                              Working...
                              X