Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
dit kan toch nooit de echte schaduw zijn? Zo'n harde schasuw met praktisch geen fall-off, terwijl het felste licht vanuit de richting van de schaduw komt. Denk...een grapje van fotodan
denk gewoon voor de fun gemaakt. de schaduw is een foto genomen van dezelfde pose vanuit een hoek meer naar rechts, en het silhouette van die foto, na een blur, op de muur gezet
denk gewoon voor de fun gemaakt. de schaduw is een foto genomen van dezelfde pose vanuit een hoek meer naar rechts, en het silhouette van die foto, na een blur, op de muur gezet
Amai zeg, hoe ingewikkeld maken julie dit ? Het is ook geen grapje
En in feite heel eenvoudig ook nog !
Het is slechts 1 foto, niets geknipt of ingeplakt, absoluut geen Photoshop gefoefel
Ik heb hier wel geen gebruik gemaakt van flitsers, maar wel continu licht.
Heel krachtige Fresnels, ( en ik spreek hier van gezamenlijk 6000 tot 8000 Watt ) , iets wat (vroeger) veel in cinema en theater gebruikt werd.
Je hebt er dus wel de nodige (sterke) voeding voor nodig, en ook de nodige grote ruimte ( ik schat hier in dit geval iets meer dan 400 vierkante meter )
Een belangrijke fotografie regel : hoe verder je lichtbron van je onderwerp staat, hoe harder het licht, en dus ook de schaduwen, neem de zon als voorbeeld !
Photoshop is een goede tool, maar als ik iets kan maken zonder, geef ik daar altijd de voorkeur aan
En in feite heel eenvoudig ook nog !
Het is slechts 1 foto, niets geknipt of ingeplakt, absoluut geen Photoshop gefoefel
Ik heb hier wel geen gebruik gemaakt van flitsers, maar wel continu licht.
Heel krachtige Fresnels, ( en ik spreek hier van gezamenlijk 6000 tot 8000 Watt ) , iets wat (vroeger) veel in cinema en theater gebruikt werd.
Je hebt er dus wel de nodige (sterke) voeding voor nodig, en ook de nodige grote ruimte ( ik schat hier in dit geval iets meer dan 400 vierkante meter )
Een belangrijke fotografie regel : hoe verder je lichtbron van je onderwerp staat, hoe harder het licht, en dus ook de schaduwen, neem de zon als voorbeeld !
Photoshop is een goede tool, maar als ik iets kan maken zonder, geef ik daar altijd de voorkeur aan
Ik sta versteld van mezelf. Ik ben de laatste jaren zo vertrouwd geraakt met software waarmee je dingen vanuit het niets kan creeeren, zonder van mijn stoel te komen, dat ik blijkbaar op die manier nogal snel de dingen zo zie. Daarbij het bestaan van stevige spots met barndoors, waarvan ik er zelf heb liggen, ontken .... en een goed idee zoals dat felle tegenlicht niet meer vermoed.
D.
Dit vind ik weer een hele mooie, je kijkt er onbewust weer langer naar. Leuk dat het model een gratis zonnebanksessie erbij heeft gekregen... Grts, Marchristan.
Ik had gewoon de titel en de foto samengevoegd. En was gepakt. En dat was de bedoeling.
Nog eens (voor de zoveelste maal) bedankt, Daniel. Voor de emotie, de schoonheid (... en de techniek).
Xavier
Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
Laat de commentaren maar komen.
Knap van uitbeelding en boeiend door de herhaling.
Een fotoanalise is beter (de plus en de minpunten) en aan te raden maar wordt hier weinig toegepast, techniek en 'making of' zijn bijzaak en kan men bijkomend vragen, dit zou vele discussies en frustraties voorkomen !
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Comment