Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natural beauty

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Natural beauty

    Foto gemaakt met natuurlijk, invallend licht, iets getemperd met in-between vitrage.


  • #2
    Re: Natural beauty

    voor mij net een beetje tè gladjes hoor.
    maar voor dit forumonderdeel wel een geschikte opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Natural beauty

      Zeer knap gedaan en zeker niet 'te glad' zoals Bouk schrijft.
      Als ik dan zie naar de foto, eveneens gepost in deze groep onder het topic 'ze heeft het', dan pas zeg ik véél te gladjes. Die foto heeft naar mijn mening niets meer met fotografie te maken maar veeleer met Photoshop. Naturel gaat hier compleet verloren.
      Dat kan ik van de foto van deze TS niet zeggen. Hij is iets bewerkt maar zeker niet overdreven. Mijn mening natuurlijk.
      Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Natural beauty

        Ik volg Bouk: te gladjes.

        Je mag dit gerust glamour noemen, maar de titel "natural beauty" zou beter enkel "beauty" geweest zijn.
        Beauty need only be a whisper
        Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

        Comment


        • #5
          Re: Natural beauty

          en ik volg dan weer Nomino.
          haarscherp, prachtig licht en voor mij nog steeds heel natuurlijk. Wat wil ne mens nog meer.

          Groeten, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: Natural beauty

            Je maakt een foto met natuurlijk licht, kondigt hem ook zo aan, en eigenlijk zie je een "glamour" beeld, dat wringt een beetje voor mij.

            Comment


            • #7
              Re: Natural beauty

              Mooi beeld & pose maar geen "natural beauty" naar mijn mening, maar das subjectief uiteraard.

              Comment


              • #8
                Re: Natural beauty

                'k kan het ook moeilijk geloven dat dit 'naturel' is. Voelt zo niet aan, maar zeker een mooie foto van een mooi model, goeie pose en goed belicht.
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

                Comment


                • #9
                  Re: Natural beauty

                  Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                  Je maakt een foto met natuurlijk licht, kondigt hem ook zo aan, en eigenlijk zie je een "glamour" beeld, dat wringt een beetje voor mij.
                  Kan een foto die een "glamour"beeld heeft, niet met natuurlijk licht gemaakt worden?
                  Ik ben wel benieuwd wat er dan wringt?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Natural beauty

                    Oorspronkelijk geplaatst door Riemke Bekijk bericht
                    Kan een foto die een "glamour"beeld heeft, niet met natuurlijk licht gemaakt worden?
                    Ik ben wel benieuwd wat er dan wringt?
                    Natuurlijk licht of niet, dat speelt geen rol. Of de foto mooi is of niet: smaken verschillen en als model en fotograaf er gelukkig mee zijn is dat prima. Waar het wel wringt is dat de foto als "naturel" aangekondigd wordt. Daarvoor is er toch te drastisch ingegrepen met PS.
                    Beauty need only be a whisper
                    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                    Comment


                    • #11
                      Re: Natural beauty

                      Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                      Zeer knap gedaan en zeker niet 'te glad' zoals Bouk schrijft.
                      Als ik dan zie naar de foto, eveneens gepost in deze groep onder het topic 'ze heeft het', dan pas zeg ik véél te gladjes. Die foto heeft naar mijn mening niets meer met fotografie te maken maar veeleer met Photoshop. Naturel gaat hier compleet verloren.
                      Dat kan ik van de foto van deze TS niet zeggen. Hij is iets bewerkt maar zeker niet overdreven. Mijn mening natuurlijk.
                      Als de contour van de neus opgaat in de linkerwang omdat er te kwistig gephotoshopt is, vind ik dit persoonlijk wel te gladjes en al helemaal niet naturel.

                      Dus: té.
                      Zelf voor glamour en beauty.

                      Model kijkt ook iets teveel van onder naar boven. Camera standpunt mag van mij iets hoger.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Natural beauty

                        Door de blur die je over de huid hebt gegooid, en waar je de ogen en mond uitgepoetst hebt, zie je nog steeds alle oneffenheden in haar huid. Voornamelijk op het voorhoofd. Je kunt beter eerst alle oneffenheden weg healen en dan eventueel als het nog nodig is een heeeeeeeeel dun laagje blur eroverheen zetten, op deze manier komt de foto heel erg amateuristisch bij me over. Helaas, niet mooi dus.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Natural beauty

                          Op zich best een aardig portret qua licht maar door zo heftig te blurren maak je er een Barbie van en dat heeft natuurlijk helemaal niets meer te maken met "een natural beauty"
                          En trust me, blurr heb je helemaal niet nodig, blijf de volgende keer lekker van de clone stempel af, doe alles met de healing brush en de patch tool (in losse lagen) en mocht je dan nog steeds vinden dat het iets geblurred moet worden doe dat dan in aparte laag op een sterkte van max 4 a 5 %

                          Comment


                          • #14
                            Re: Natural beauty

                            Op zich vind ik het portret OK maar ook niet meer dan dat.

                            Mooi is ze zeker, maar na de bewerking mag je dat 'natural' wel weglaten uit je titel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Natural beauty

                              Ik ben het gedeeltelijk eens met de commentaren hiervoor maar ook gedeeltelijk niet.

                              Voor mij is het ABSOLUUT een natural beauty.
                              Waarom ? Gewoon al het feit dat ze enkel een basis make-up op heeft en dus geen zware visa-toestanden. Verder is er ook geen enkele bewerking op toegepast om het licht de contouren te laten wijzigen.
                              Het gebruik van natuurlijk invallend licht is hier prima gedaan.
                              Dit is mooi licht op een heel goede manier gevangen. Kunnen menigen een lesje aan nemen.

                              Waar ik wel volg is de zwaar overdreven blursoep dat je over dit portret hebt gegoten, waardoor opscherping van ogen, lippen en haar te fel opvalt.
                              Jammer want dit is een voorbeeld avant-la-lettre van hoe je een mooie foto naar de knoppen kan helpen in photoshop
                              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                              Comment

                              Working...
                              X