Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Movie shot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Movie shot

Ik hoop dat filmkenners er de juiste film in gaan herkennen...
    Alle andere comments van andere 'lichtkenners' ook welkom (ook PS-gewijs, want daar voel ik me nog een grote techneut)

(iets groter formaat)
    Al doende leert men...

Flickr

Re: Movie shot

pulp fiction?

Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
      pulp fiction?

Oef, mijn eerste opzet is dan geslaagd

Ok, nu wil ik enkel nog fototechnische comments
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
        pulp fiction
        Redelijk obvious, dacht ik toch. Al heeft het model toch net niet dezelfde uistraling als het origineel.
        Is de rook van de sigaret er achteraf bijgeschilderd?

L.
        http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Opzet is geslaagd, maar het brengt wel niet dezelfde sfeer naar boven.
          Piet Cosaert
          http://kepsfotografie.wordpress.com

Comment

Kon toch wat beter uitgevoerd worden hoor
            - belichting te vlak, de wit en weinig sfeervol. Hier was tungsten licht nodig.
            - casting: niet zo goed
            - achtergrond & setting: teveel studio look. Was beter geweest op een echt bed
            - the uitdrukking van het model zit er wat naast

Maar.. wel een goed idee!

Comment

vind die van jou beter Daan.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Opzet vind ik zeker geslaagd al zou ik hem iets minder braaf hebben gemaakt.
                Misschien ne korrel opzetten en en de foto alleen op het gezicht scherp stellen en spelen met onscherpte diepte.
                Maar het is inderdaad niet gemakkelijk om dit soort foto na te maken.

grtz
                Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                www.dewolfmarc.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  vind die van jou beter Daan.
                  grt,bouk.
                  Mensen, dank u, maar ik heb jammer genoeg geen Uma Thurman in mijn vriendenkring en krak hetzelfe nabootsen is quasi onmogelijk mijn gedacht en was ook niet helemaal mijn opzet. Het idee was wel om de gelijkenis toch ergens op te roepen.

Dit alles moet gebeuren met studiomateriaal van de avondschool, dus ik kan me niet zomaar begeven naar een kamer met bed.

@DanM, ik zou graag nog wat uitleg krijgen ivm 'de belichting te vlak'? Hoe had jij dit aangepakt om de belichting 'na te bootsen'? (je mag ervan uit gaan dat we alle soorten studiomateriaal voorhanden hebben). Tungsten licht, is dit dan TL-lampen? Of hoe zie je dat juist?

Toch bedankt voor de comments.
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

leuke plaat hoor.
                    Altijd moeilijk iets namaken. Dat wel.

Ik ga mee mbt licht.
                    De plaat mist een bak sfeer door de 'harde' flits.
                    Zou je dit gewoon gedaan hebben met aanwezig licht, of instellicht, langere sluitertijden en een hoge iso, lekkere ruis, krijg je dat wel. (ook niet makkelijk trouwens)
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Al het technische over de foto is hier reeds aangehaald, (tungsten light is niet TL hoor, gewoon "gloeilamp" )

Wat je ook moet leren als fotograaf, is het model "regisseren"....goed uitleggen welke emotie je wilt bekomen enz,

niet alle modellen kunnen dit aan....

Maar je zit reeds op de goede weg !

Grtz, D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Mensen, dank u, maar ik heb jammer genoeg geen Uma Thurman in mijn vriendenkring en krak hetzelfe nabootsen is quasi onmogelijk mijn gedacht en was ook niet helemaal mijn opzet. Het idee was wel om de gelijkenis toch ergens op te roepen.

Dit alles moet gebeuren met studiomateriaal van de avondschool, dus ik kan me niet zomaar begeven naar een kamer met bed.

@DanM, ik zou graag nog wat uitleg krijgen ivm 'de belichting te vlak'? Hoe had jij dit aangepakt om de belichting 'na te bootsen'? (je mag ervan uit gaan dat we alle soorten studiomateriaal voorhanden hebben). Tungsten licht, is dit dan TL-lampen? Of hoe zie je dat juist?

Dag Nena,
                        Ik zou deze plaat niet direct in studio maken maar ergens een locatie zoeken met een niet al te recent bed. Misschien van grootouder, ouders ofzo... Je kan het model zo leggen dat ze met een raam in de rug ligt of je kan een kleine tot middelgrote softbox bovenachter plaatsen voor het witte rimlicht. (héél weinig power nodig als je straks als hoofdlicht een staande lamp of een gloeilamp gebruikt ). Hoofdlicht kan je hier een staande lamp gebruiken (dus één die je koopt in de winkel) en die rechtstreeks richten op het model van linksbovenvoor. Alternatief is een kleine softbox of schaalreflector (20x30cm of zoiets van dat formaat) met een orange CTO gel (donker type) om Tungsten licht te creëren.
                        In het kort; zacht wit rimlicht combineren met relatief hard tungsten licht.
                        Als je met een Tungsten lamp werkt (gloeilamp dus) zal je de ISO omhoog moeten schroeven of langere sluitertijden gebruiken (model zal dan mooi moeten stilzitten).
                        Belangrijk is om de schaduwenovergangen wat te analyseren. Als de schaduw zeer scherp is afgetekend zit je met een puntlichtbron; indien zeer diffuus: softbox of andere grote lichtbron. Meestal gebruikt men voor het hoofdlicht iets daartussen. bvb beautydishes (= schaalreflector of kleine softbox,..)
                        Even belangrijk hier is de gemoedstoestand die het model uitdrukt = Zeer genuanceerd maar belangrijk dat je als fotograaf het eruit krijgt..
                        ps. vergeet het pistool niet hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht

Dag Nena,
                          Ik zou deze plaat niet direct in studio maken maar ergens een locatie zoeken met een niet al te recent bed. Misschien van grootouder, ouders ofzo... Je kan het model zo leggen dat ze met een raam in de rug ligt of je kan een kleine tot middelgrote softbox bovenachter plaatsen voor het witte rimlicht. (héél weinig power nodig als je straks als hoofdlicht een staande lamp of een gloeilamp gebruikt ). Hoofdlicht kan je hier een staande lamp gebruiken (dus één die je koopt in de winkel) en die rechtstreeks richten op het model van linksbovenvoor. Alternatief is een kleine softbox of schaalreflector (20x30cm of zoiets van dat formaat) met een orange CTO gel (donker type) om Tungsten licht te creëren.
                          In het kort; zicht wit rimlicht combineren met relatief hard tungsten licht.
                          Als je met een Tungsten lamp werkt (gloeilamp dus) zal je de ISO omhoog moeten schroeven of langere sluitertijden gebruiken (model zal dan mooi moeten stilzitten).
                          Belangrijk is om de schaduwenovergangen wat te analyseren. In de schaduw zeer scherp is afgetekend zit je met een puntlichtbron; indien zeer diffuus: softbox of andere grote lichtbron. Meestal gebruikt men voor het hoofdlicht iets daartussen. bvb beautydishes (= schaalreflector of kleine softbox,..)
                          Even belangrijk hier is de gemoedstoestand die het model uitdrukt = Zeer genuanceerd maar belangrijk dat je als fotograaf het eruit krijgt..
                          ps. vergeet het pistool niet hé

Comment

@DanM, dit is echt heel bruikbare info. De plaat opnieuw doen, zal waarschijnlijk niet meer lukken. Ik moet nog 7 movie shot prenten afleveren en daarnaast nog wel een aantal opdrachten. Maar ik neem dit wel mee voor later werk ! Echt bedankt !

Ik heb heel lang naar de originele plaat gekeken om uit te maken welke lichtbronnen ik waar moest gebruiken. Dat van de gloeilampen had ik dus niet door.
                            Bij deze had ik een beautydish als hoofdlicht (vrij laag in vermogen gezet) beetje linksvoor model, een gerichte lamp hoog boven het model voor het haarlicht en dan een gerichte lamp met kleppen voor het licht op de benen. Als ik de schaduwvallen bekijk, heb ik het gevoel dat ik qua lichtopstelling al vrij goed zat, behalve inderdaad het feit dat ik iets 'te veel' licht heb op het model.
                            De toning die ik hier heb gebruikt is ook anders dan die van het originele beeld, al zal de oranje gloed misschien ook veel te maken hebben met het gebruik van de gloeilampen.

Niettemin ben ik zelf wel blij met dit resultaat en ik kan er alleen maar uit leren.

Het is trouwens eens iets anders dan baby's, kinderen en zwangere vrouwen
                            Het is een onervaren model die het wat mij betreft alvast al heel goed had gedaan. Het kan natuurlijk altijd beter , maar ik durf de stap niet zetten naar de modellenwebsites die er zijn.

(Had ik deze beter in beoordeling geplaatst? Maar dan had ik waarschijnlijk al deze opbouwende kritiek niet gekregen).
                            Al doende leert men...

Flickr

Comment

ik lees hier vol interesse mee; leuk dat iemand de tijd neemt zo uitgebreid te beschrijven.
                              Hier leer ik iets mee

Comment

Working...
                              X