Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mimi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mimi

    Proficiat met je HOF !
    Mvg Philip

    Comment


    • #17
      Re: Mimi

      Dikke proficiat met je HOF.
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #18
        Re: Mimi

        Geweldig mooie lichtinval..Proficiat met uw HOF..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #19
          Re: Mimi

          Proficiat! Prachtige belichting, sfeer en fragile houding. Topper!
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #20
            Re: Mimi

            Proficiat met je HoF!
            Groetjes Katrien
            Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

            Comment


            • #21
              Re: Mimi

              je had deze een tijd geleden al gepost. toen ook een hof
              My Website : http://www.ineedair.org
              Music / Painting / Motion Graphics / Image
              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

              Comment


              • #22
                Re: Mimi

                Aan iedereen bedankt voor de wensen.
                groetjes Paquita

                Comment


                • #23
                  Re: Mimi

                  Ineendair,
                  idd andere uitsnede en monochroom deze maal.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mimi

                    Proficiat !.... maar inderdaad, tweemaal dezelfde foto in de HoF ?

                    Toen je deze poste keek ik onmiddellijk terug naar de HoF week 47 van verleden jaar...

                    Persoonlijk ben ik ook geen fan van de trend die hier gebruikt word, en waarin het eigenlijke model slechts 35 %
                    van de gehele foto bedraagt.

                    De rest van de foto is een enorme witte rand, een grote handtekening, en een enorme lege zwarte ruimte.

                    Een trend die je trouwens terg vind in de andere HoF foto van deze week (zonder handtekening wel ) : Pretty in Pink,
                    hier bedraagt de hoeveelheid model ook maar rond de 35%.

                    Durft men nu niet meer een model groter uitbeelden ? of is dit een gemak trend ?

                    Veel wit, veel zwart, een grote rand, is natuurlijk wel gemakkelijker dan beeldvullend te werken.

                    Ik zie natuurlijk ook wel, dat vele andere fotografen dit ook doen en smaken.
                    Ik zie hier foto's voorbij komen waarin het "model" slechts een percentage van 3 of 4 % van de foto haalt.

                    Het percentage naakt foto's die hier getoond word daalt ook enorm t.o.v. enkele jaren geleden...
                    het is alsof velen " schrik " hebben het menselijk lichaam uit te beelden ? (zij het zelfs gekleed of naakt)

                    Dit zijn gewoon enkele "trends" die ik hier regelmatig zie.... en die me met vraagjes laten zitten?

                    D.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mimi

                      Proficiat met de hof!
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mimi

                        Ik begrijp fotodan, al vind ik wel dat een model gerust klein op een foto mag worden afgebeeld, zolang de achtergrond maar iets te vertellen heeft, kijk naar sommige beelden van Marc Lagrangre. Hier vertelt de negatieve ruimte niets omdat het een zwart vlak is. Ik denk eerlijk gezegd dat het een typische beginnersfout is en ben zelf ook al meermaals in die val getrapt. Het voelt soms veiliger aan om ruimer te fotograferen, pas achteraf kom ik dan tot de conclusie dat ik teveel pixels heb weggegooid in een nietszeggende achtergrond en minder ruim gewoon mooier is. Je probeert dat dan wel op te lossen door zwaar te gaan snijden in een beeld, maar met kwaliteitsverlies tot gevolg.

                        Het licht vind ik hier niet slecht, op ongeveer 90 graden tov de camera, het gezicht van het model bijna recht naar de lichtbron gericht. Alleen had ik de harde schaduw op de kaak meer die typische S-vorm laten maken, die mis ik nu. Het feit dat het onbelichte deel van het model ook volledig wegvalt in het zwart, vind ik niet mooi, eerder onaf. Ik voel het als een begin aan om met een tweede licht te gaan werken. Door de positie van de armen valt er ook geen enkel licht op haar buik. Mooier vind ik het om het bovenlichaam weg te draaien van het licht, zodat er strijklicht op valt. De expressie van het model vind ik dan weer wat flauwtjes, het lijkt of het model gewoon braafjes doet wat de fotograaf zegt, zonder enige emotie, en ik zie ook teveel oogwit naar mijn goesting.
                        Last edited by Leonide; 6 maart 2018, 20:42.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mimi

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                          Ik begrijp fotodan, al vind ik wel dat een model gerust klein op een foto mag worden afgebeeld, zolang de achtergrond maar iets te vertellen heeft, kijk naar sommige beelden van Marc Lagrangre. Hier vertelt de negatieve ruimte niets omdat het een zwart vlak is. Ik denk eerlijk gezegd dat het een typische beginnersfout is en ben zelf ook al meermaals in die val getrapt. Het voelt soms veiliger aan om ruimer te fotograferen, pas achteraf kom ik dan tot de conclusie dat ik teveel pixels heb weggegooid in een nietszeggende achtergrond en minder ruim gewoon mooier is. Je probeert dat dan wel op te lossen door zwaar te gaan snijden in een beeld, maar met kwaliteitsverlies tot gevolg.

                          Het licht vind ik hier niet slecht, op ongeveer 90 graden tov de camera, het gezicht van het model bijna recht naar de lichtbron gericht. Alleen had ik de harde schaduw op de kaak meer die typische S-vorm laten maken, die mis ik nu. Het feit dat het onbelichte deel van het model ook volledig wegvalt in het zwart, vind ik niet mooi, eerder onaf. Ik voel het als een begin aan om met een tweede licht te gaan werken. Door de positie van de armen valt er ook geen enkel licht op haar buik. Mooier vind ik het om het bovenlichaam weg te draaien van het licht, zodat er strijklicht op valt. De expressie van het model vind ik dan weer wat flauwtjes, het lijkt of het model gewoon braafjes doet wat de fotograaf zegt, zonder enige emotie, en ik zie ook teveel oogwit naar mijn goesting.
                          Die ruimte links/rechts wordt gelaten voor copy. Ik krijg geregeld de vraag om veel ruimte te laten voor tekst van de multinational die het beeld gebruikt. Dat is niet hetzelfde als negatieve ruimte.
                          Fotodan merkt terecht de teloorgang op!
                          Naar mijn bescheiden mening moet je hier haarlicht of reflector gebruiken.....het model doet het top
                          Last edited by ineedair; 6 maart 2018, 22:30.
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mimi

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                            Proficiat !.... maar inderdaad, tweemaal dezelfde foto in de HoF ?

                            Toen je deze poste keek ik onmiddellijk terug naar de HoF week 47 van verleden jaar...

                            Persoonlijk ben ik ook geen fan van de trend die hier gebruikt word, en waarin het eigenlijke model slechts 35 %
                            van de gehele foto bedraagt.

                            De rest van de foto is een enorme witte rand, een grote handtekening, en een enorme lege zwarte ruimte.

                            Een trend die je trouwens terg vind in de andere HoF foto van deze week (zonder handtekening wel ) : Pretty in Pink,
                            hier bedraagt de hoeveelheid model ook maar rond de 35%.

                            Durft men nu niet meer een model groter uitbeelden ? of is dit een gemak trend ?

                            Veel wit, veel zwart, een grote rand, is natuurlijk wel gemakkelijker dan beeldvullend te werken.

                            Ik zie natuurlijk ook wel, dat vele andere fotografen dit ook doen en smaken.
                            Ik zie hier foto's voorbij komen waarin het "model" slechts een percentage van 3 of 4 % van de foto haalt.

                            Het percentage naakt foto's die hier getoond word daalt ook enorm t.o.v. enkele jaren geleden...
                            het is alsof velen " schrik " hebben het menselijk lichaam uit te beelden ? (zij het zelfs gekleed of naakt)

                            Dit zijn gewoon enkele "trends" die ik hier regelmatig zie.... en die me met vraagjes laten zitten?

                            D.
                            Ik fotografeer 100% op gevoel. Samen met de ouders probeer ik net zoals iedereen om de mooiste shots van hun kinderen te maken. Ik probeer om een gevarieerde mix van beelden op te leveren met zowel close-ups als totaalbeelden. Bij "Pretty in Pink" vond ik de leegte rechts een toegevoegde waarde bieden omdat het kind wat sip keek: rechts ziet ze in de verte niks en daarom kijkt ze wat beteuterd naar de andere kant. Maar ja dat was mijn idee erachter en moet daarom niet door iedereen gesmaakt worden. Geloof me uit gemak is het zeker niet. Integendeel, een beeldvullende foto was met deze kleine lieverd veel eenvoudiger. Dan konden de ouders hun dochtertje gewoon vast houden, hoefden we geen rekening te houden met de kleine ruimte en allerlei voorwerpen die in beeld opduiken en die je nadien moet verwijderen in Photoshop. Dus laten we het houden op verschil in smaak maar zeker niet op gebrek aan durf of gemakzucht .
                            Groetjes, Marchristan.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mimi

                              Bedankt voor je uitleg over jou foto Marchristan

                              D.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mimi

                                Groot of klein maakt me eigenlijk niet zoveel uit;
                                GEFELICITEERD!
                                dat moest dan wel weer GROOT natuurlijk!

                                Groet,
                                Ruud

                                Comment

                                Working...
                                X