Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Prachtig! En voor mij hoort de hand er gewoon bij. Het rechtse model leunt een beetje achteruit en dan hoort die hand er gewoon lekker bij. Een beetje extra symboliek ...
Ik hoop dat ik hier niet tegen schenen trap .
Technisch gezien is dit plaatje best wel in orde, maar hij doet het niet bij me. Ik haal er ook geen 'Monica'-beeld uit als je snapt wat ik bedoel.
Kan moeilijk zo met woorden uitleggen wat ik bedoel, maar hoop dat Moon me wel snapt.
Prachtig! En voor mij hoort de hand er gewoon bij. Het rechtse model leunt een beetje achteruit en dan hoort die hand er gewoon lekker bij. Een beetje extra symboliek ...
@Nena: lol, daar is wel meer voor nodig Nena
Het zijn tieners en geen kleine lekkere mollige peuters, die wij graag fotograferen...is dat het misschien? Of mis je iets in de nabewerking, de toning ofzo? (is hier niet veel aan gedaan)
@Minne en Henk: de foto moet vriendschap uitstralen, ik vind de hand daar eigenlijk essentieel bij. Zonder hand was het gewoon een foto van twee meisjes naast elkaar geweest.
@Henk: kun je "wat meer pit" definieren? Ik wilde de foto's naturel houden, omdat het meisjes van 13 en 14 jaar oud zijn en ik ook rekening dien te houden met wensen van de ouders.
@Bruno en Bouk: Dat was inderdaad de bedoeling. Deze meisjes hebben nogal wat meegemaakt dit jaar en deze shoot is een soort opkikker. De rolverdeling en de hechte band tussen deze meisjes wilde ik vast leggen. Hand is daarbij essentieel
De hand stoort hier hoegenaamd niet
Zoals jezelf aan haalt Monica zie je hier
Een teken van vriendschap,en anders een
Plaatje gewoon van 2 meisjes zou zijn
Knap werk mooie toning
@Nena: lol, daar is wel meer voor nodig Nena
Het zijn tieners en geen kleine lekkere mollige peuters, die wij graag fotograferen...is dat het misschien? Of mis je iets in de nabewerking, de toning ofzo? (is hier niet veel aan gedaan)
Mja, goeie vraag, ik weet het niet. De foto doet het em niet bij mij, maar het is wel een goeie foto.
Ik denk dat het eerder persoonlijk is. Je hebt zo van die foto's die je goed vindt en foto's die je 'raken' (en foto's die je helemaal niks zeggen). De meeste van je foto's zijn (voor mij) de 2de categorie. Deze hoort voor mij bij de 1ste categorie.
Is die daarom 'slecht', zeker niet. Had je mij deze foto voorgeschoteld zonder TS-naam, ik had niet direct gezegd dat het een Monica-beeld was. Misschien is het ook dat wat hem voor mij minder speciaal maakt.
Misschien leg ik mijn verwachtingen gewoon te hoog
Soit, dit blijft een persoonlijke visie. Zeker niet negatief.
Oh ja, 14 , niet te geloven. Dat worden topmodellen later!
Ik zie qua bewerking eigenlijk geen verschil met je kinderfoto's dat bedoel ik. Ik bedoel natuurlijk niet dat het schrewerig moet worden. Je stemt d bewerking als het goed is af op je onderwerp. Wat mij betreft, genegenheid beeld ik niet af met een hand maar met gezichtsuitdrukking, blik naar elkaar toe. Maar ja, iedereen doet het toch op zijn eigen manier.
In dit geval, zijn de meiden er blij mee, wie ben ik dan...
Mooie naturelle foto, de toning vind ik top bij dit soort portretjes. Ik denk dat de meeste een probleem hebben met de hand omdat het alleen maar de hand is, misschien had het met een stukje arm erbij minder(storend) geweest. Ook zou ik de modellen vragen van door hun mond te ademen,dan komen die kaaksbenen meer ontspannen over.
Wel, ik snap de uitleg van de hand, maar zie hem niet.
De hand ligt er voor mij héél statisch en voorzichtig op.
Wat meer lichaamshouding in beeld had dat waarschijnlijk goed gemaakt
Comment