Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 23 van 23

Standaard Life is a dark circus

Standaard Re: Life is a dark circus

Heel mooie compo ! Het is wel meer een schilderijtje dan een foto maar dat doet niks aan het resultaat.

Mooie schilderij ! ( 93 % decor, en 7% mens)

Nieuw meesterwerkje. Je hebt weer lekker zitten spelen. Chapeau voor de verbeelding.
    Groetjes,
    Xavier
    Canon 20D + 60D 3 stukken glas en een draagtas
    En heel veel goesting om te leren.
    Laat de commentaren maar komen.

Een heel mooi kunstwerkje!
    Groetjes,
    Dominic

Schitterend!!

Ik kan dit wel smaken, al heeft het volgens mij niets meer met fotografie te maken. Meer een collage precies, een beeld dat zonder nabewerking als een kaartenhuis in elkaar stuikt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
    Ik kan dit wel smaken, al heeft het volgens mij niets meer met fotografie te maken. Meer een collage precies, een beeld dat zonder nabewerking als een kaartenhuis in elkaar stuikt.
    Dit lijkt mij echt niet terecht. Deze beelden moeten het hebben van nabewerking , en daar is niets verkeerd mee. Het is gewoon een andere manier van beeldverwerking en de poster doet dit op een prachtige manier. Zijn probleem is gewoon dat er geen forum is om zijn werk te posten. Laat hem gerust doorgaan ...... ik geniet er zeker van.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
    Dit lijkt mij echt niet terecht. Deze beelden moeten het hebben van nabewerking , en daar is niets verkeerd mee. Het is gewoon een andere manier van beeldverwerking en de poster doet dit op een prachtige manier. Zijn probleem is gewoon dat er geen forum is om zijn werk te posten. Laat hem gerust doorgaan ...... ik geniet er zeker van.
    Bedankt Walter... voor je terechte analyse...
    Ik post hier al weinig omdat ik weet dat deze site zich niet echt richt tot fotografen met mijn soort van werk.
    Vriendelijke groeten.
    Gil

Ik vind dit heel mooi. Een beetje uitleg over hoe zo iets tot stand komt interesseert me wel, maar een chef geeft ook zijn beste recepten niet aan iedereen
    Mvg Philip

Dit lijkt mij echt niet terecht. Deze beelden moeten het hebben van nabewerking , en daar is niets verkeerd mee. Het is gewoon een andere manier van beeldverwerking en de poster doet dit op een prachtige manier. Zijn probleem is gewoon dat er geen forum is om zijn werk te posten.
    Hier ben ik ook volledig mee akkoord !

Op dit onderdeel van het forum, dat "mensen" noemt, komen afzonderlijke parels voor, zoals deze, maar ook parels van Lagrange, en nog enkele andere.

Maar in het geheel gezien is het onderdeel "mensen" een echte cacophonie van beelden geworden die compleet tegen elkaar op botsen !

Neem de laatste van Lagrange, een prachtbeeld uit Portugal, maar... 98 % architectuur, 2 % mens !

En in sommige andere post heb je dan weer 100% model...

Volgens mij is dit toch een beetje teveel extreemuiteenlopend, en is dit misschien ook éen van de redenen dat er veel minder gereageerd word ?
    En,... dat er veel portret en model fotografen hier verdwenen zijn?

D.

Voor mij is dat heel fraai !!
    Doet mij denken aan een werk van René Magritte.
    Vast en zeker topwerk

Groetjes
    Maurits W

Heel knap - vooral ook de kleuren en de structuur
    Peter
    mijn website : klik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
    Voor mij is dat heel fraai !!
    Doet mij denken aan een werk van René Magritte.
    Vast en zeker topwerk

Groetjes
    Maurits W
    Magritte is inderdaad geregeld een inspiratiebron voor mij.
    Ik hou van minimalistisch surrealisme...
    Dat dit door sommige fotografen niet als fotografisch werk wordt beschouwd , vind ik een spijtige zaak...
    Maar ik ga niet in discussie want dat levert voor mij geen positief surplus...
    Ik hoef mij niet te verdedigen ...
    Alleen dit... Ik heb vroeger in mijn analoge periode duizenden klassieke foto's gemaakt volgens de voorgeschreven regels maar doordat haast iedereen nu de mogelijkheid heeft om foto's te maken van alles en nog wat heb ik besloten om af te stappen van de traditionele waarden en ben ik overgeschakeld naar creatieve fotografische ideeën om mij te onderscheiden van de massa...
    Dit betekent niet dat ik mooie klassieke en technische foto's niet weet te waarderen.
    Integendeel zelfs .. want dan zou ik mijn verleden verloochenen... en die is daarvoor te waardevol...
    Het belangrijkste is en blijft voor iedereen van ons hobbyfotografen dat we plezier en genoegen beleven aan onze passie, in welke vorm of op welk niveau ook dat we dit willen presenteren...
    Ik wens iedereen veel succes en het allerbeste en vooral 'good light'...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
    yep indeed :-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
    Magritte is inderdaad geregeld een inspiratiebron voor mij.
    Ik hou van minimalistisch surrealisme...
    Dat dit door sommige fotografen niet als fotografisch werk wordt beschouwd , vind ik een spijtige zaak...
    Alleen dit... Ik heb vroeger in mijn analoge periode duizenden klassieke foto's gemaakt volgens de voorgeschreven regels maar doordat haast iedereen nu de mogelijkheid heeft om foto's te maken van alles en nog wat heb ik besloten om af te stappen van de traditionele waarden en ben ik overgeschakeld naar creatieve fotografische ideeën om mij te onderscheiden van de massa...
    Dit betekent niet dat ik mooie klassieke en technische foto's niet weet te waarderen.
    Integendeel zelfs .. want dan zou ik mijn verleden verloochenen... en die is daarvoor te waardevol...
    Het belangrijkste is en blijft voor iedereen van ons hobbyfotografen dat we plezier en genoegen beleven aan onze passie, in welke vorm of op welk niveau ook dat we dit willen presenteren...
    Ik wens iedereen veel succes en het allerbeste en vooral 'good light'...
    nogmaals yep indeed ...volkomen gelijk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
    Nogmaals, ik kan dit wel smaken en ben een kunstminnend persoon, en ik zal mezelf verbeteren: voor mij lijkt dit geen fotografie meer. Is dat een spijtige zaak? Ik zou begot niet weten waarom, je kan het ook als een compliment opvatten doordat het beeld een meerwaarde krijgt. Zo zijn er kunstenaars die foto's nemen van landschappen en deze met verf overschilderen. Valt dat dan nog onder de noemer fotografie? Volgens mij niet, maar dat maakt de prent daarom niet minderwaardig. Dit beeld geeft mij dezelfde indruk, zij het dat er in dit geval niet met verf geschilderd werd maar met fotoshop. Ik wil dus wel geloven dat het beginpunt een foto is, zeker omdat het om een beeld van Gil Claes gaat, maar ik zie het niet meer. Als iemand dit anoniem zou posten met de vermelding dat het een grafisch ontwerp betreft of een collage, zou ik het net zo goed geloven. Dus voel je niet beledigd, Gil, en doe zo verder, want je stijl is zeker wel uniek.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
    Nogmaals, ik kan dit wel smaken en ben een kunstminnend persoon, en ik zal mezelf verbeteren: voor mij lijkt dit geen fotografie meer. Is dat een spijtige zaak? Ik zou begot niet weten waarom, je kan het ook als een compliment opvatten doordat het beeld een meerwaarde krijgt. Zo zijn er kunstenaars die foto's nemen van landschappen en deze met verf overschilderen. Valt dat dan nog onder de noemer fotografie? Volgens mij niet, maar dat maakt de prent daarom niet minderwaardig. Dit beeld geeft mij dezelfde indruk, zij het dat er in dit geval niet met verf geschilderd werd maar met fotoshop. Ik wil dus wel geloven dat het beginpunt een foto is, zeker omdat het om een beeld van Gil Claes gaat, maar ik zie het niet meer. Als iemand dit anoniem zou posten met de vermelding dat het een grafisch ontwerp betreft of een collage, zou ik het net zo goed geloven. Dus voel je niet beledigd, Gil, en doe zo verder, want je stijl is zeker wel uniek.
    Hello... Ik waardeer en begrijp ook je redenering... Geen probleem hoor...
    Bedankt voor je wederwoord.
    Vriendelijke groeten.
    Gil
    Gil

Er zijn al ellenlange discussies gevoerd over zin en onzin van een apart forum voor bewerkte foto's. Veel van die opnames zijn er niet maar dat is misschien een 'kip en ei' situatie.

Zonder moderatorhoedje: Fantastische bewerking. Eigenlijk vind ik de 500px titel 'Life is a circus' beter.
    Laatst gewijzigd door Laurens; 1 oktober 2017 om 20:50

Mooi beeld!

Het zou bij nader inzien eigenlijk net zo goed het openbaar toilet/pissein kunnen zijn van het circus - doordenkertje
    Nogmaals proficiat en daarmee heb ik deze nog es naar boven gesjot
    Peter
    mijn website : klik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
    Het zou bij nader inzien eigenlijk net zo goed het openbaar toilet/pissein kunnen zijn van het circus - doordenkertje
    Nogmaals proficiat en daarmee heb ik deze nog es naar boven gesjot
    Peter
    Ja... had gekund...
    Bedankt voor die voorzet...
    Vriendelijke groet.
    Gil

Subliem!
    Magritte was ook het eerste dat in me opkwam toen ik de foto zag en voor ik de commentaren gelezen had.
    Donkere nacht, man kijkt over de afsluiting naar die rode gloed onder het tentdak. En dan nog dat wolkje ...
    Of kijkt die man naar het licht in de duisternis van het wereldcircus?
    Je kunt blijven kijken en fantaseren. Misschien helemaal niet nodig maar gewoon genieten van het beeld?
    grts,
    Raf.

Soortgelijke discussies

1. Circus
    Door ReneG in forum Showcase Mensen & Straatfotografie
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 14 oktober 2014, 15:24
  2. Circus II
    Door Maloutje in forum Beginnershoek
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 3 september 2014, 11:02
  3. circus