Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jeugdelixir

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jeugdelixir

    Enkele impressies bij de botsauto's op de Gentse Feesten










    ]



    Toen ik onze jeugd reeds een tijdje aan het fotograferen was, kreeg het er eentje in de gaten.
    Ze (foto3) kwam onverdroten op mij toegestapt. "Mijnheer, hebt gij ons gefotografeerd?". "Ja", zei ik.
    Ze ging verder: "Je weet toch dat je toestemming moet vragen om ons te fotograferen? Ik wil dat je die foto's vernietigd!" Ik vertelde haar dat, als zij dat wilde, ik ze onmiddelijk zou deleten.
    De daad bij het woord voegende, klikte ik de laatste foto aan, toonde hem op het scherm en zei haar dat ze zelf maar op de 'delete-knop' moest duwen. Wat ze ook onmiddellijk deed....wég foto!
    Onmiddellijk toonde het scherm natuurlijk de volgende foto. "Maar" zei ze, "Je hebt nog foto's. Die moet je ook vernietigen! ...Maar, hey,... dat ben IK! ". Een fractie van een seconde bekeek ze de foto,
    toen zei ze: 'Ja, die mag blijven staan".

    Het elixir had blijkbaar gewerkt!

  • #2
    Re: Jeugdelixir

    Goed verhaal van de derde, ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt.
    Het is idd zo als ze de foto zien waar ze op staan en ook nog leuk is dan zijn ze meestal wel positief.
    Wel goed van je dat je haar ook de mogelijkheid hebt gegeven om de foto te verwijderen.

    Grtz, JanS
    Canon G1X, G7

    Comment


    • #3
      Re: Jeugdelixir

      Tja, mondiger zijn ze in ieder geval wel geworden, maar de wetten kennen ze alvast niet

      Mooie documentaire reeks
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Jeugdelixir

        goed werk.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Jeugdelixir

          Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
          Tja, mondiger zijn ze in ieder geval wel geworden, maar de wetten kennen ze alvast niet

          Mooie documentaire reeks
          Hoe zit dat nu eigenlijk met de wettelijke kant van straatfotografie. Ikzelf doe ook niets liever dan met de tele de straat op te gaan. Maar ben me wel bewust van die fameuze privacy regel maar hoe de vork juist op de steel zit niet.
          [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

          Comment


          • #6
            Re: Jeugdelixir

            op straat mag je fotograferen wat je wil en wie je wil, en zeker al op de kermis of op evenementen met een openbaar karakter
            anders is het dat wanneer je vanop straat iemand die in zijn tuin zit fotografeerd....dat mag niet of je moet er eigenlijk toestemming voor vragen

            dus maniac hoefde die foto totaal niet te wissen, trouwens over de jeugd gesproken ....vind ze eigenlijk iets "te" mondig .....
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #7
              Re: Jeugdelixir

              Oorspronkelijk geplaatst door wyca Bekijk bericht
              Hoe zit dat nu eigenlijk met de wettelijke kant van straatfotografie. Ikzelf doe ook niets liever dan met de tele de straat op te gaan. Maar ben me wel bewust van die fameuze privacy regel maar hoe de vork juist op de steel zit niet.
              Der zijn al wat topics over de privacy, dus met zoeken vind je nog veel meer

              Samengevat: fotograferen mag altijd, gebruiken/publiceren is aan copyrights en privay regeltjes gebonden.
              Op straat: zolang de mensen een algemeen deel uitmaken van het beeld is er geen probleem met publicatie: vb kermis.
              Wanneer het individu duidelijk het doel uitmaakt van de foto, dan weer wel
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: Jeugdelixir

                Tijdbeelden Binch drinking

                Comment


                • #9
                  Re: Jeugdelixir

                  "De jeugd is de toekomst"
                  man man man, wat moet er van ons worden?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jeugdelixir

                    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                    op straat mag je fotograferen wat je wil en wie je wil, en zeker al op de kermis of op evenementen met een openbaar karakter
                    anders is het dat wanneer je vanop straat iemand die in zijn tuin zit fotografeerd....dat mag niet of je moet er eigenlijk toestemming voor vragen

                    dus maniac hoefde die foto totaal niet te wissen, trouwens over de jeugd gesproken ....vind ze eigenlijk iets "te" mondig .....
                    Als ik mij niet vergis is dit zo in Amerika, hier is de wetgeving veel strenger. Hier is expliciete toestemming nodig, zoek maar op privacy wetgeving, er is


                    De jonge dame kent de wetgeving kennelijk beter dan de meeste hier.


                    PS. Bij minderjarigen wordt het nog moeilijker en tegelijkertijd gevoeliger.
                    Last edited by alainD; 26 juli 2008, 08:58.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jeugdelixir

                      En als ze het al moeilijk had om gefotografeerd te worden, zou ze het dan niet nog moeilijker hebben met het publiceren van haar foto op een publiek forum ?

                      Mijn mening: mooi verhaal, maar niet netjes van je om de foto's te posten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jeugdelixir

                        Ik vind ze niet zo geslaagd... noch technish, noch inhoudelijk... en zeker niet faterend voor die meisjes.

                        De bedoeling van de fotos ontgaat me ook een beetje. Als het de bedoeling was de aandacht te vestigen op die rondgaande fles zou die in alle fotos scherp moeten geweest zijn en als het de bedoeling was die meisjes te fotograferen zou je ze toch iets eleganter in beeld moeten hebben gebracht. Komt mij nu nogal voyeuristisch over.
                        _______________________________________
                        Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jeugdelixir

                          Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
                          Ik vind ze niet zo geslaagd... noch technish, noch inhoudelijk... en zeker niet faterend voor die meisjes.

                          De bedoeling van de fotos ontgaat me ook een beetje. Als het de bedoeling was de aandacht te vestigen op die rondgaande fles zou die in alle fotos scherp moeten geweest zijn en als het de bedoeling was die meisjes te fotograferen zou je ze toch iets eleganter in beeld moeten hebben gebracht. Komt mij nu nogal voyeuristisch over.
                          Zucht
                          De andere kant van de medaille van het succes van dit "fotografie"-forum...

                          Heerlijke en moderne portretten - beelden uit het leven, prachtige en eigenwijze toonzetting, en zalig en selectief licht - expressieve fotografie
                          Mij vertellen deze beelden veel : een momentopname ? Een verhaal ? Eigen herinneringen ?
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jeugdelixir

                            Een beetje off-topic maar omdat hier gezwaaid wordt met de privacy-wetgeving wil ik hier kwijt dat IEDEREEN daar zijn eigen interpretatie aan geeft.
                            De privacy-wetgeving gaat over CAMERA-beveiliging! Het plaatsen van camera's aan woning-café-hotel-bank ... Daarvoor zijn strikte regels.
                            Fotograferen op een openbare plaats van (volwassen/geklede) mensen is onderworpen aan het PORTRETRECHT!
                            Als die woorwaarden voldaan zijn mag ALLES gefotografeerd worden. De betrokkene heeft het recht om zijn foto te vragen (op welke manier dan ook) en "zijn" foto mag niet zonder zijn toestemming gepubliceerd worden.
                            Spreekt voor zich dat een beetje gezond verstand bijdraagt aan een goede verstandhouding tussen straatfotograaf en het onderwerp. Indien uit de non-verbale houding blijkt dat het onderwerp (op voorhand) te kennen geeft niet opgezet te zijn met de intentie dan respecteren we dat uiteraard.
                            JVS heeft gelijk, ALAID ziet het wat enger.
                            Voor ieder wat wils dus. Feit is dat er maar heel weinig regelgeving te vinden is omdat het, bij het volgen van de basisregels, nooit tot de rechtbank komt.
                            Stel u voor dat het echt zo eng wordt aangepakt, dan zou het zowat gedaan zijn met onder andere de touristische kiekjes op straat
                            Succes op straat!
                            Alain,

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jeugdelixir

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lenty007 Bekijk bericht
                              Een beetje off-topic maar omdat hier gezwaaid wordt met de privacy-wetgeving wil ik hier kwijt dat IEDEREEN daar zijn eigen interpretatie aan geeft.
                              De privacy-wetgeving gaat over CAMERA-beveiliging! Het plaatsen van camera's aan woning-café-hotel-bank ... Daarvoor zijn strikte regels.
                              Geen interpretatie, lees Art.5 en ter aanvulling Art 1 §8 van de privacywet, camera-beveiliging is latere wetgeving. "ondubbelzinnige toestemming is nodig". Dit staat los van publicatie, dan geldt daarboven op ook nog het portretrecht en waarschijnlijk andere.

                              De rechtspraak is beperkt, het aantal minnelijke schikkingen onbekend.

                              Comment

                              Working...
                              X