Nog eentje van mijn eerste shoot.
Model Silke
Met de tips heb ik een paar aanpassingen gedaan...waarvoor dank.
Origineel
Laatst gewijzigd door schoonSpikke; 12 augustus 2012 om 19:45
Ja Pascal, prachtige foto's zet je in dit forum en dat voor een eerste shoot.
Ook dit is weer een naturel foto en een mooie belichting.
Misschien iets te harde schaduw langs de linkerkant van haar neus, oog en mond. (ik ben geen kenner Pascal, 't is alleen mijn gevoel)
Toch nog eens een dikke proficiat met je eerste shoot.
mvg,
Eddy
Een goed gevoel Eddy, deze zien we maandag terug hoop ik![]()
Allemaal niet slecht voor een eerste of tweede shoot, maar Showcase??? En dan weer een toespeling naar het HOF
Teveel details die het allemaal net niet maken
D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 + 70-300mm VR + 12-24mm
Moderator Note: KNIP
..............
vind het knap gedaan Pascal, maar het scheelt natuurlijk als je met mensen om kan gaan in deze tak van sport.
grt,bouk.
Laatst gewijzigd door LesC; 13 augustus 2012 om 09:27 Reden: Off topic tekst verwijderd
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
Als dat hier zo gaat in dit forum dan ga ik liever mijn volgende posts in beginnershoek plaatsen.
Met alle respect voor de beginnershoek want daar krijg je tenminste "B" op je brood.
Enne....het is toch van mensen zoals hem dat je tips en trucks moet krijgen?
Van Lennert heb ik gisteren op Facebook een paar goede tips gekregen en dan vind ik het ook niet erg dat hij hier niet reageert.
Ik hoef geen halve reacties namelijk.
Maar als je tecgen mij zegt dat het vreemd is dat deze plaat in SC staat en dan nog gaat lopen? Pff..Laat het dan maar.
Laatst gewijzigd door LesC; 13 augustus 2012 om 09:28
Je bent goed bezig Pascal. Mooi modellen heb je ook.
Ik zie dat je onder links van de camera een reflectiescherm hebt gebruikt. Ik (ik zeg ik, want ben ook niet DE expert, hier zitten veel grotere kenners) had het reflectiescherm net aan de andere kant van je licht gezet om die kant wat mee op te lichten. Of je hoofdlicht op een iets andere plek gezet.
Voor de rest, ik snap daniel wel ergens ivm zijn opmerking SC. No offense eh, maar er is gewoon quasi geen onderscheid meer te zien tussen fotobeoordeling en SC. Ik bedenk me dat ik voortaan ook in SC ga posten trouwens (ook al vind ik ze niet perse SC-waardig), daar krijg je tenminste nog reacties. Voila, 't is eruit. Pascal, daarmee wil ik niet beweren dat deze hier niet zou mogen staan. En hopelijk heb ik nu niet weer een stok in het hoenderhok gegooid, want ik je wil je topic niet verpesten. Zo ja, dan verwijder ik dit stukje wel.
Laatst gewijzigd door LesC; 13 augustus 2012 om 09:29
I always thought good photos were like good jokes. If you have to explain it, it just isn't that good.
Laatst gewijzigd door LesC; 13 augustus 2012 om 09:31
O.T.
Waarom is het allemaal net niet?
-Rondspringende haren.
-Oubollige belichting.
-Oubollige achtergrond.
Daarom niet showcase-waardig!!
Laatst gewijzigd door LesC; 13 augustus 2012 om 09:31
Dank je voor de normale reactie, Nena![]()
Laatst gewijzigd door LesC; 13 augustus 2012 om 09:32
Dat gezeik had ook vermeden kunnen worden, als ik na jouw reactie (#6) ook gewoon de kans had gehad om te reageren,Moderator Warning: Persoonlijke aanval geknipt.
Maar goed, O.T. springhaartjes kun je nooit helemaal vermijden, maar in photoshop is dit heel makkelijk weg te halen. Geeft gewoon een schoner en opgeruimder beeld. De achtergrond roept bij mij gewoon een jaren '80 gevoel op en dat komt door de gevlamde vlekken, ik had zelf dus ook voor volledig zwart gekozen.
Laatst gewijzigd door LesC; 12 augustus 2012 om 11:55
oubollig, Pascal, ik denk dat ik die opmerking bij een andere post van je ook al gaf, maar als 'start' vind ik het best ok dat je safe speelt. We moeten allemaal ergens beginnen. Ik vind deze al wat minder oubollig dan een van je andere posts in fotobeoordeling.
Ik ben toch benieuwd waar je binnen een paar maanden (of weken) al zult staan![]()
Die gevlamde vlekken en springhaartjes zijn inderdaad wat te opvallend nu je het aangeeft.
Iets om te letten de volgende keer.
Zoals Nena het angaf.. Mijn eerste shoot op safe en nog niet toe aan experimenten...laat staan dat ik zulke details kan of zou zien van de eerste keer..
Maar je begrijpt toch wel zeker mijn reactie op jou eerste commentaar?
Als ik in lanschappen zo zou reageren wat ik trouwens nooit doe dan zou er ook wind van voren komen....
In ieder geval. Toch bedankt en laten we nu maar ophouden met de topic garbadge.
No leuke ideeen iemand?
Laatst gewijzigd door LesC; 12 augustus 2012 om 11:55
Pascal, bij de modellen zijn het soms wel eens verhitte discussies hoorJust enjoy
(en dat heeft denk ik vooral te maken met het feit dat de bedoeling fotobeoordeling vs. SC gewoon al te vaak aan de laars gelapt wordt of niet begrepen wordt)
Dat is niet slecht voor een eerste keer
Nog wat meer focus naar details toe en dat komt helemaal snor![]()
Update geplaatst.
Goh, vervelend als de originele er dan niet meer staat.
Kan je ze niet gewoon allebei plaatsen? Beetje vervelend als je niet kan zien wat je veranderde.
www.minnev.be
Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8