Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

feestvreugde?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: feestvreugde?

    Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
    Ik ben toch wel iets minder enthousiast dan mijn voorgangers.

    Eerlijk gezegd vind ik het model hier wat minder scherpte, clarity en vibrance mogen hebben.

    De ballans tussen het model en de dan weer super zachte, softe achtergrond, vind ik niet natuurlijk overkomen,
    en zeker niet flatterend voor dit model.

    Ik begrijp wel dat deze foto niet in een studio gemaakt is, en eigenlijk een "op straat gestolen" foto is,
    maar dan nog blijft mijn visie geldig, dat het toch een beetje de job is van de fotograaf, om een ge-portreteerde
    er niet slechter te laten uitkomen, dan in de werkelijkheid.

    Ook zou ik opletten met de RGPD wet...misschien had de persoon op de foto er wat mooier of meer flatterend willen opstaan ?

    Of op deze manier zelfs niet eens ge-portreteerd worden ?

    Misschien kleine details, maar waar een fotograaf nu toch wat aandacht moet aan besteden, vooraleer een foto op internet te zetten.

    Iedereen doet natuurlijk wat ie wil met mijn reactie...

    D.

    PS: Ik ga er nog aan toevoegen, dat ik na tientallen jaren ervaring met modellen te shooten,
    als je als fotograaf, een foto als hierboven in je portfolio steekt, je nog heel moeilijk aan (goede) modellen zal geraken...
    Dat is precies voor mij het verschil tussen de (voor mij gelikte) studiofotografie van een model
    en een plaat van de straat waar ik altijd op zoek ben naar het innerlijk, de gemoedstoestand, zo je wil de ziel, van een mens.
    Dat is ook de reden waarom ik zelden vooraf toestemming vraag, want bij het zien van een camera veranderen de meeste personen.
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

    Comment


    • #17
      Re: feestvreugde?

      @ Dushi: Ik begrijp heel goed dat je op zoek wil gaan naar de gemoedstoestand en de ziel van de mensen,
      en daar is absoluut niets mis mee, integendeel

      Maar dat houd niet tegen dat een foto technisch verzorgd kan worden, aangenaam is om naar te kijken,
      en niet over verscherpt word, zoals hier het geval is.

      Je beste uitleg mag niet dienen om fotografische techniek weg te vegen.

      We zitten hier tenslotte op een "fotografen" forum... of niet ?

      Ik breek je foto niet af, ik geef je enkele tips.

      Jaren geleden werden hier door vele top fotografen, dagelijks "tips" gegeven, ... maar jammer genoeg,

      zijn bijna alle van die top fotografen hier verdwenen ? ... hoe zou dat nu komen ?

      D.

      Comment


      • #18
        Re: feestvreugde?

        Naar mijn smaak iets teveel met het "helderheidsschuifje" gespeeld. Is een bewerking die alles veel ruwer kan maken en wat ik vaak bij, vooral iets oudere, mannen kan smaken. Daar is zo'n ruwere look wat stoerder.

        Maar bij vrouwen vind ik dit zelden mooi. Buiten op zo'n typisch Nepalees oud vrouwtje waar de rimpels hun levenswijze nogmaals dik in de verf zet en wat het daar net weer mooi maakt.

        Foto op zich vind ik dus wel goed maar de bewerking is volgens mij iets te ver gegaan.
        Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

        Comment


        • #19
          Re: feestvreugde?

          Veel te veel verscherpt voor mij, of te veel clarity of een te zware highpass gebruikt...onder haar oog lijkt de huid wel gekarteld. Links van de mond lijkt er een stuk wang verdwenen. Indien die groene en paarse lijnen door CA komen omdat je met een open lens hebt gefotografeerd, dan kan je deze makkelijk wegwerken in de raw software, want het is nu heel onzorgvuldig. Ik had ze hoger in het kader gezet.
          My Website : http://www.ineedair.org
          Music / Painting / Motion Graphics / Image
          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

          Comment


          • #20
            Re: feestvreugde?

            Goede tips links en rechts.
            Hiermee moet ik aan de slag.
            Bedankt!
            "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

            Comment


            • #21
              Re: feestvreugde?

              Gezien in de HOF.
              Dikke proficiat!
              groetjes, moniq (BD1321BE)

              A picture paints a thousand words

              Comment


              • #22
                Re: feestvreugde?

                Proficiat met deze mooie HoF plaats!
                grts,
                Raf.

                Comment


                • #23
                  Re: feestvreugde?

                  Een welgemeende felicitatie aan de maker dezes!

                  Comment


                  • #24
                    Re: feestvreugde?

                    mooie, proficiat met de hof
                    www.lensculture.com/nathan-verstraete

                    Comment


                    • #25
                      Re: feestvreugde?

                      Proficiat met je HOF

                      Comment


                      • #26
                        Re: feestvreugde?

                        Prachtplaat.
                        Proficiat met je HoF!
                        Zie ook flickr

                        Comment


                        • #27
                          Re: feestvreugde?

                          Prachtig beeld, van de vreugde merk ik niet veel ...
                          proficiat met je verdiende HoF !
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #28
                            Re: feestvreugde?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                            Prachtig beeld, van de vreugde merk ik niet veel ...
                            proficiat met je verdiende HoF !
                            Dank voor alle fijne reacties.
                            De titel is niet terug te vinden in de foto zelf,
                            maar slaat op de omstandigheden: de foto is gemaakt temidden van de feestelijke drukte op Koningsdag.
                            Net als bij karnaval zal ik zelden mensen fotograferen die lachen, tenzij het werkelijk heel spontaan is als reactie op iets.
                            Misschien was het beeld sterker geweest als de vrolijke omgeving erbij had gestaan, maar in de praktijk lukt dat vrijwel niet.
                            "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                            Comment

                            Working...
                            X