Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Knappe foto en mooi belicht. Ik heb het effect ook al een paar keer toegepast en weet dat je voor een dergelijke foto flink wat opnames moet maken voor alles klopt.
Let op: ik snap goed de moeilijkheidsgraad om zoiets fotografisch vast te leggen (wat ik veronderstel), maar als je PS voor 1001 andere dingen gebruikt, dan vind ik het logisch dat je het ook hier zou gebruiken voor het realiseren van de energie-spiraal.
Want nu komt die amateuristisch over.
Modelopname en bewerking vind ik dan weer wél gelukt
Let op: ik snap goed de moeilijkheidsgraad om zoiets fotografisch vast te leggen (wat ik veronderstel), maar als je PS voor 1001 andere dingen gebruikt, dan vind ik het logisch dat je het ook hier zou gebruiken voor het realiseren van de energie-spiraal.
Want nu komt die amateuristisch over.
Modelopname en bewerking vind ik dan weer wél gelukt
Hoi Maniac, thx voor je inbreng. Ik wil er toch even op wijzen dat dit de eerste keer is ik deze techniek heb gebruikt. De pen-tool gebruiken was ook nieuw. Maar wat komt er amateuristisch over? Teveel sterretjes? Niet mooi vloeiende lijnen? Aan dat laatste kan ik (bij mijn weten) niet meer veel veranderen omdat de lijn in meerdere lagen staan.
Ik heb de tut opgeslaan, ik moet eens zoeken achter de link.
Hier komt het op neer:
Nieuwe laag, gebruik pen-tool om spiraal te maken.
Selecteer je Brush: wit + grootte van brush komt ongeveer overeen met dikte straal.
Klik terug op pentool. Rechtsklikken in foto (nieuwe laag staat op) en "stroke path" aanklikken.
Vakje "simulate pressure" aangeklikt. Voeg een blauwe schijn toe via "inner glow" en "outer glow". Kopieer de hele laag. Verwijder op de kopie de layerstyles. Blur deze kopie zodat ze goed wazig wordt. Verlaag de opacity indien nodig. Sterretjes kun je toevoegen met een witte brush (nieuwe laag). En weer laag kopieren en blurren als je dat wilt (Opacity verlagen indien nodig). Je mag net onder de straal de huid wat dodgen, zodat het meer realistisch overkomt.
Zonder gefoefel stem ik ook voor HOF
Veel mooier zo
Ik vind dus ook dat de lijnen heel mooi zouden kunnen zijn als de spiraal ook echt een mooie gevormde spiraal is. Het is nu te rommelig. (niet dat ik het je na doe, maar het is het nog niet helemaal)
Mooi licht trouwens. Is dit een Doorhof workshop geweest of eigen creatie?
Comment