Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coca-Cola shoot deel 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Coca-Cola shoot deel 1

    Met Zaza en Marina begonnen met het “Tribute to the 40's Coca-Cola ads” Thema. Een paar weken geleden de toestemming gekregen van Coca-Cola om dit te doen. Zaza is het eerste model in de serie die ik hiervan ga maken. Daarbij heb ik mij dus laten inspireren door de reclame tekeningen uit de jaren 40.

    #1
    Last edited by tijgerhaai; 13 juni 2006, 12:00. Reden: edit: #2 verwijderd, welte zien op mijn site
    Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

  • #2
    Re: Coca-Cola shoot deel 1

    Gelieve er toch eens de forumregels op na te lezen en je post in die zin aan te passen.


    seppuku [mod]

    Comment


    • #3
      Re: Coca-Cola shoot deel 1

      Ik vind wat dat betreft no1 het best in de buurt komen. Leuk idee trouwens
      Maar toestemming van Coca Cola? Je vraagt ze toch ook niet om een blikje te kopen

      Bij foto 2 had ik toch meer voor een groter diafragma gekozen, om de zee wat waziger te krijgen.
      Mja.. al met al een heel leuk probeersel met een goede modellen overigens.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: Coca-Cola shoot deel 1

        Niet zo simpel als je het perfect wil doen zoals het origineel,
        maar je bent er aardig in geslaagd.
        ps) Ik vind dat Seppuku zo voorzichtig is ...
        David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

        Comment


        • #5
          Re: Coca-Cola shoot deel 1

          Sorry hoor, maar ik vind het allemaal veel te weinig creativiteit uitstralen; er wordt véél te veel braafjes bij het origineel gebleven, zonder enige persoonlijke touch.
          Ik moet hier nu spontaan denken aan Jef Wall. Die maakt(e) dikwijls foto's op basis van schilderijen en kwam daar bijna altijd met een fris, origineel én (soms sterk) afwijkende benadering. Google gerust eens!

          (btw. dit is louter bedoeld als opbouwende commentaar, hoor. Ik wil hier zeker niemand afbreken. Als je je beter voelt door het origineel zo goed mogelijk te benaderen, mag je deze commentaar gerust negeren. )

          Comment


          • #6
            Re: Coca-Cola shoot deel 1

            Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo
            Sorry hoor, maar ik vind het allemaal veel te weinig creativiteit uitstralen; er wordt véél te veel braafjes bij het origineel gebleven, zonder enige persoonlijke touch.
            Ik zie het als een compliment. Het was namelijk mijn bedoeling om zo dicht als mogelijk bij het origineel te blijven. En idd het lijkt heel simpel om te doen maar dat valt nog niet mee. Ik vind het in ieder geval heel leerzaam om te doen. Het leert je wel om goed te kijken en te begrijpen wat er aan de hand is.

            @ MadMax, Je zal toch toestemming moeten hebben voor het gebruik van het logo. Na de aanvraag kreeg ik eerst netjes een bericht terug dat mijn verzoek bij de juridische afdeling lag, en dat die het wel zouden laten weten. Ik heb de toestemming dus dan ook alleen gekregen voor niet commercieel gebruik zoals deze post of portfolio.
            Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

            Comment


            • #7
              Re: Coca-Cola shoot deel 1

              Oorspronkelijk geplaatst door dg
              ps) Ik vind dat Seppuku zo voorzichtig is ...
              Valt wel op, he.

              Comment


              • #8
                Re: Coca-Cola shoot deel 1

                @Tijgerhaai Hoe heb je dat gedaan met die flesjes? Zijn die echt?

                Comment


                • #9
                  Re: Coca-Cola shoot deel 1

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                  @Tijgerhaai Hoe heb je dat gedaan met die flesjes? Zijn die echt?
                  Yep dat is een origineel Coca-Cola Coke flesje uit de USA (wel met nieuwe cola er in hoor )
                  Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

                  Comment


                  • #10
                    Re: Coca-Cola shoot deel 1

                    Oorspronkelijk geplaatst door tijgerhaai
                    Yep dat is een origineel Coca-Cola Coke flesje uit de USA (wel met nieuwe cola er in hoor )
                    Ik vind het een leuk idee en goed uitgevoerd. Ook leuk dat je toestemming gevraagd en gekregen hebt. (Nu ze er nog voor laten betalen )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Coca-Cola shoot deel 1

                      Ik vind het prachtig, ik hou ook veel van die Pin-up achtige Coca Cola reclame.... mooi gedaan, alleen de kleding lijkt met iets te modern
                      voor de rest TOP
                      Canon Eos 30D - Canon BG-E2 Battery Grip
                      Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Coca-Cola shoot deel 1

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Versweyveld
                        Ik vind het prachtig, ik hou ook veel van die Pin-up achtige Coca Cola reclame.... mooi gedaan, alleen de kleding lijkt met iets te modern
                        voor de rest TOP
                        De kleding is inderdaad te modern. Maar dat ging helaas niet anders. Ik ben bij verhuur bedrijven geweest voor toneel en zo. En dan loop je tegen de volgende problemen aan. De modellen hebben maat 34/36/38. Maar de kleding die er is, is te groot vanaf maat 40. Of het lijkt er ook niet op. Om vervolgens 1 item te huren kost je €20.- Dat vonden de modellen en ik een beetje te gek. Ook omdat de modellen uit heel Nederland komen en het dus niet van te voren kunnen passen. Dus toen hebben wij maar de beslissing genomen om zo goed mogelijk lijkend moderne kleding te nemen. Daarbij badpakken en bikini’s uit die tijd vind je nergens.
                        Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

                        Comment


                        • #13
                          Re: Coca-Cola shoot deel 1

                          Daarbij badpakken en bikini’s uit die tijd vind je nergens.
                          Eens neuzen in oma's kleerkast
                          Prachtig idee trouwens & prachtig uitgevoerd
                          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Coca-Cola shoot deel 1

                            Oorspronkelijk geplaatst door tijgerhaai
                            Met Zaza en Marina begonnen met het “Tribute to the 40's Coca-Cola ads” Thema. Een paar weken geleden de toestemming gekregen van Coca-Cola om dit te doen. Zaza is het eerste model in de serie die ik hiervan ga maken. Daarbij heb ik mij dus laten inspireren door de reclame tekeningen uit de jaren 40. Hier dus de eerste 2 foto’s.
                            Voorbeeld #1

                            Edit mod JLP: Foto's uit de quote gehaald om de leesbaarheid te bevorderen....

                            #1


                            Voorbeeld #2
                            #2
                            Ik vind nummer 1 het meeste uit die tijd lijken
                            Het idee is leuk
                            Zo heb ik ooit geprobeerd om foto's uit een kalender met oude foto's van m'n woonplaats, opnieuw zoals het er nu bij ligt. Dat is echt niet makkelijk
                            Last edited by JLP; 10 juni 2006, 13:04.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Coca-Cola shoot deel 1

                              Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                              Ik vind nummer 1 het meeste uit die tijd lijken
                              Het idee is leuk
                              Dit idee heb ik er ook over al zijn ze beiden

                              Kleine tip rsgvv ... misschien de foto's eruit laten bij een quote?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X