Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

An apple a day ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: An apple a day ...

    Mooi dat het mensen inspireert tot dichterlijke ontboezemingen. Maar waarom schieten op mensen die een opmerking willen geven ? Niemand breekt hier iets af, er werden dingen gezegd die de foto misschien nog beter konden maken. Noem het dan muggenzifterij of 'old school', plak er een trend of een tijdperk op, maar zitten we hier niet op een forum waar foto's mogen besproken worden ? Of is het de bedoeling om alleen maar met lof te zwaaien ? Daar wordt ook niemand beter van, toch ? In de 'hedendaagse' fotografie, of wat daarvoor moet doorgaan, gaat men in mijn ogen wat te gemakkelijk om met 'fouten of foutjes'. Ieder zijn meug, maar het streven naar perfectie is een principe dat helemaal niet gedateerd is, het leidt er alleen toe dat het niveau omhoog gaat, en wat is daar mis mee ?

    Comment


    • #17
      Re: An apple a day ...

      Inderdaad, E.G. schrijft er altijd mooie poézie bij !

      D.

      Comment


      • #18
        Re: An apple a day ...

        Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
        bedankt voor het kijken,
        Net even naar je website gaan kijken, Ludwig. Prachtig

        Comment


        • #19
          Re: An apple a day ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
          Net even naar je website gaan kijken, Ludwig. Prachtig
          Yep, mooie website. Goed beeld
          My Website : http://www.ineedair.org
          Music / Painting / Motion Graphics / Image
          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

          Comment


          • #20
            Re: An apple a day ...

            Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
            Mooi dat het mensen inspireert tot dichterlijke ontboezemingen. Maar waarom schieten op mensen die een opmerking willen geven ? Niemand breekt hier iets af, er werden dingen gezegd die de foto misschien nog beter konden maken. Noem het dan muggenzifterij of 'old school', plak er een trend of een tijdperk op, maar zitten we hier niet op een forum waar foto's mogen besproken worden ? Of is het de bedoeling om alleen maar met lof te zwaaien ? Daar wordt ook niemand beter van, toch ? In de 'hedendaagse' fotografie, of wat daarvoor moet doorgaan, gaat men in mijn ogen wat te gemakkelijk om met 'fouten of foutjes'. Ieder zijn meug, maar het streven naar perfectie is een principe dat helemaal niet gedateerd is, het leidt er alleen toe dat het niveau omhoog gaat, en wat is daar mis mee ?
            ik moet mij hier bij aansluiten. Ik vind het vrij aanmatigend om mensen die twijfels hebben over de vage voorgrond " in deze foto " te bestempelen als ouderwets. ieder zijn visie. Voor mij is een vage voorgrond bij bepaalde foto's zelf prachtig maar bij " dit beeld " vind ik het storend en dit heeft totaal niets te maken met de ontbrekende teen. Moest mij toch even van het hart.

            Comment


            • #21
              Re: An apple a day ...

              Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
              In de 'hedendaagse' fotografie, of wat daarvoor moet doorgaan, gaat men in mijn ogen wat te gemakkelijk om met 'fouten of foutjes'. Ieder zijn meug, maar het streven naar perfectie is een principe dat helemaal niet gedateerd is, het leidt er alleen toe dat het niveau omhoog gaat, en wat is daar mis mee ?
              Ik heb er geen idee van of je vaak mensen fotografeert, fddent, maar ik heb al wel ondervonden dat je als fotograaf niet WACHT! kunt roepen als een model je plots een onverwacht mooie (spontane) pose en blik schenkt, enkel en alleen omdat er bijvoorbeeld een teen niet bij opstaat. Je drukt dan gewoon af als fotograaf, want een paar seconden later kan de kans al verkeken zijn, hoe goed het model nog haar best doet (iets wat je bij productfotografie dan weer wel volledig in de hand hebt). Voor mij is dit een perfect beeld. Die stoel is onscherp omdat hij zegt dat hij niet het onderwerp is. Kijk naar het model, en de stoel verdwijnt vanzelf.

              Comment


              • #22
                Re: An apple a day ...

                Ik zal de laatste zijn om te zeggen hoe het moet. Maar als het over deze foto gaat, dan is dit een kwestie van voorbereiding. Als die stoel in de opname(reeks) geen functie heeft, dan moet die daar niet staan. En dan is deze discussie overbodig. Noem het een slordigheidje in de voorbereiding, geen fotografische miskleun hé, laat dat duidelijk zijn. Het is en blijft een waardevolle foto, zoals ik in mijn eerste tussenkomst schreef. Maar ik lees ook wel eens handboeken over verschillende onderwerpen in de fotografie, en in elk van die boeken (of tutorials als je wil), wordt veel aandacht besteed aan de voorbereiding, dingen waar je op moet letten, dingen die storen, dingen die er niet bij horen. Er werden al boeken vol geschreven over de vorm van de weerspiegeling van de studiolampen in de ogen van het model...rond...vierkant....achtkant...., terwijl dat in wezen minder storend overkomt dan een....stoel die in de weg staat. Maar het geheel bewijst weer eens hoe moeilijk het is om de perfecte foto te maken hé !

                Comment


                • #23
                  Re: An apple a day ...

                  Stoel staat er bewust op. Stoel is een van de dingen in de kamer, zoals het grote raam links dat alles verlicht. Omdat de stoel daar staat is hij onscherp en blokkeert hij een teen, wat de waarachtigheid van dit beeld ten goede komt. "Voorbeireiding" is niet gelijk aan "alle dingen weghalen".
                  Wist je dat : een stoel in het frans vrouwelijk is .... la chaise.
                  Wist je dat : deze idiote discussies alleen in het forumonderdeel "mensen" voorkomen?
                  My Website : http://www.ineedair.org
                  Music / Painting / Motion Graphics / Image
                  Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                  Comment


                  • #24
                    Re: An apple a day ...

                    Bij zoveel wijsheid moet ik passen......

                    Comment


                    • #25
                      Re: An apple a day ...

                      Het "mooiste" van dit ganse topic, is voor mij nog de kleine zin, die de topic starter links
                      boven zijn foto plaatste :

                      ... certainly keeps the doctor away,
                      Hopelijk gaat nu niemand dit in vraag stellen of erover redetwisten ?

                      ( anders ga ik absoluut ook de zin van Ineedair moeten volgen:
                      Wist je dat : deze idiote discussies alleen in het forumonderdeel "mensen" voorkomen? )

                      Allez, ik wens allen hier een beetje mooi licht om fotokes te kunnen maken

                      D.

                      Comment


                      • #26
                        Re: An apple a day ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                        Ik zal de laatste zijn om te zeggen hoe het moet. Maar als het over deze foto gaat, dan is dit een kwestie van voorbereiding. Als die stoel in de opname(reeks) geen functie heeft, dan moet die daar niet staan. En dan is deze discussie overbodig. Noem het een slordigheidje in de voorbereiding, geen fotografische miskleun hé, laat dat duidelijk zijn. Het is en blijft een waardevolle foto, zoals ik in mijn eerste tussenkomst schreef. Maar ik lees ook wel eens handboeken over verschillende onderwerpen in de fotografie, en in elk van die boeken (of tutorials als je wil), wordt veel aandacht besteed aan de voorbereiding, dingen waar je op moet letten, dingen die storen, dingen die er niet bij horen. Er werden al boeken vol geschreven over de vorm van de weerspiegeling van de studiolampen in de ogen van het model...rond...vierkant....achtkant...., terwijl dat in wezen minder storend overkomt dan een....stoel die in de weg staat. Maar het geheel bewijst weer eens hoe moeilijk het is om de perfecte foto te maken hé !
                        Beste forumleden die de moeite gedaan hebben om te reageren, fijn om feedback te krijgen en goed dat er discussie ontstaat, anders zie ik het nut van een forum zoals dit niet echt in, tja, die stoel en die teen, kan wel dat die er beter niet op stond, of wel op stond, afhankelijk of je het over de stoel of de teen hebt ...

                        om even te antwoorden op de polemiek, en ik gebruik de tekst van fddent als leidraad, maar is niet specifiek naar hem/haar? bedoeld.

                        Als je ooit de kans krijgt om met mensen aan de slag te gaan (naakt of gekleed, maakt niet uit, hoewel het eerste wel wat delicater is dan het tweede), dan zal je merken dat de theorie uit boeken niet altijd 1:1 om te zetten is in de praktijk. Het hoort bij mijn stijl om -behalve locatie, model en inhoudelijke afspraken- niks voor te bereiden, en in te spelen op de situatie die zich voor doet en de respons die ik van mijn model krijg. Voor mij is het laatste niet onbelangrijk, ik wil naast het mooie figuur ook de echte vrouw die erin schuil gaat fotograferen, niet modellen uit klei die je kan modelleren alsof het poppetjes zijn ... Uit deze korte (deel)sessie zijn minstens 20 beelden gekomen die ik als 'keepers' beschouw, een 10-tal die een print verdienen, een drietal die zo in mijn portfolio kunnen. Als je onderstaand filmpje even bekijkt zal je merken dat er van 'voorbereiding' voor één shot geen sprake is, de flow die ik met een (naakt)model hebt onderbreek ik niet of nauwelijks, tenzij er iets grondig verkeerd zit. toevallig was de stoel wel een meerwaarde in andere beelden (model zit er op ) dus is hij op de 'set' aanwezig. Ik kan er in komen dat voor sommigen de teen wel op de foto mocht, maar heel eerlijk, zonder arrogant te willen klinken en met alle respect voor ieder zijn mening, 'I don't really care' en voor mij is deze behoorlijk dicht bij 'perfect'.

                        groetjes, mag ik hopen dat je nog eens naar mijn blog komt kijken als er wat meer van de beelden van deze sessie op staan, en daar even talrijk op reageert
                        Ludwig

                        klikken, hieronder: opgepast, 'not completely safe for work'

                        https://vimeo.com/258295097
                        Last edited by charlemagne; 9 maart 2018, 20:37.
                        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                        Comment


                        • #27
                          Re: An apple a day ...

                          voor zij die interesse hebben, hier de volledige reeks uit dit deel van de shoot:

                          http://www.ludwigdesmet.com/2018/03/...entire-series/

                          doei,

                          Ludwig
                          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                          Comment


                          • #28
                            Re: An apple a day ...

                            Dit beeld is prachtig, tijdloos en perfect voor mij!
                            Leuk jouw filmpje te zien en de andere foto's uit die shoot, echt TOP

                            Verander je stijl en manier van werken niet, je ziet in iedere foto dat het klopt

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

                            Comment


                            • #29
                              Re: An apple a day ...

                              Andere beelden van je reeks zijn ook prachtig! Leuk ook om die bijkomende info te kunnen lezen.

                              Groetjes, Marchristan.

                              Comment

                              Working...
                              X