Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 29 van 29

Discussie: An apple a day ...

Standaard Re: An apple a day ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
    Ik zal de laatste zijn om te zeggen hoe het moet. Maar als het over deze foto gaat, dan is dit een kwestie van voorbereiding. Als die stoel in de opname(reeks) geen functie heeft, dan moet die daar niet staan. En dan is deze discussie overbodig. Noem het een slordigheidje in de voorbereiding, geen fotografische miskleun hé, laat dat duidelijk zijn. Het is en blijft een waardevolle foto, zoals ik in mijn eerste tussenkomst schreef. Maar ik lees ook wel eens handboeken over verschillende onderwerpen in de fotografie, en in elk van die boeken (of tutorials als je wil), wordt veel aandacht besteed aan de voorbereiding, dingen waar je op moet letten, dingen die storen, dingen die er niet bij horen. Er werden al boeken vol geschreven over de vorm van de weerspiegeling van de studiolampen in de ogen van het model...rond...vierkant....achtkant...., terwijl dat in wezen minder storend overkomt dan een....stoel die in de weg staat. Maar het geheel bewijst weer eens hoe moeilijk het is om de perfecte foto te maken hé !
    Beste forumleden die de moeite gedaan hebben om te reageren, fijn om feedback te krijgen en goed dat er discussie ontstaat, anders zie ik het nut van een forum zoals dit niet echt in, tja, die stoel en die teen, kan wel dat die er beter niet op stond, of wel op stond, afhankelijk of je het over de stoel of de teen hebt ...

om even te antwoorden op de polemiek, en ik gebruik de tekst van fddent als leidraad, maar is niet specifiek naar hem/haar? bedoeld.

Als je ooit de kans krijgt om met mensen aan de slag te gaan (naakt of gekleed, maakt niet uit, hoewel het eerste wel wat delicater is dan het tweede), dan zal je merken dat de theorie uit boeken niet altijd 1:1 om te zetten is in de praktijk. Het hoort bij mijn stijl om -behalve locatie, model en inhoudelijke afspraken- niks voor te bereiden, en in te spelen op de situatie die zich voor doet en de respons die ik van mijn model krijg. Voor mij is het laatste niet onbelangrijk, ik wil naast het mooie figuur ook de echte vrouw die erin schuil gaat fotograferen, niet modellen uit klei die je kan modelleren alsof het poppetjes zijn ... Uit deze korte (deel)sessie zijn minstens 20 beelden gekomen die ik als 'keepers' beschouw, een 10-tal die een print verdienen, een drietal die zo in mijn portfolio kunnen. Als je onderstaand filmpje even bekijkt zal je merken dat er van 'voorbereiding' voor één shot geen sprake is, de flow die ik met een (naakt)model hebt onderbreek ik niet of nauwelijks, tenzij er iets grondig verkeerd zit. toevallig was de stoel wel een meerwaarde in andere beelden (model zit er op ) dus is hij op de 'set' aanwezig. Ik kan er in komen dat voor sommigen de teen wel op de foto mocht, maar heel eerlijk, zonder arrogant te willen klinken en met alle respect voor ieder zijn mening, 'I don't really care' en voor mij is deze behoorlijk dicht bij 'perfect'.

groetjes, mag ik hopen dat je nog eens naar mijn blog komt kijken als er wat meer van de beelden van deze sessie op staan, en daar even talrijk op reageert
    Ludwig

klikken, hieronder: opgepast, 'not completely safe for work'

https://vimeo.com/258295097
    Laatst gewijzigd door charlemagne; 9 maart 2018 om 20:37
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer

voor zij die interesse hebben, hier de volledige reeks uit dit deel van de shoot:

http://www.ludwigdesmet.com/2018/03/...entire-series/

doei,

Ludwig
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer

Dit beeld is prachtig, tijdloos en perfect voor mij!
    Leuk jouw filmpje te zien en de andere foto's uit die shoot, echt TOP

Verander je stijl en manier van werken niet, je ziet in iedere foto dat het klopt

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Nikon d800E en d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, sigma 35 en 50mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

Andere beelden van je reeks zijn ook prachtig! Leuk ook om die bijkomende info te kunnen lezen.

Groetjes, Marchristan.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Apple aankopen via winkel of Apple-Store.
    Door Moris in forum Chit Chat
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 21 oktober 2015, 19:12

Regels voor berichten