Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

    Tijdens het mooie weer van vorige week zaterdag voor de 1e keer een strobist shoot gedaan.

    Hiervoor heb ik Franka & Renée zo ver gekregen!

    De omstandigheden waren niet optimaal, maar ja, ook dan moet je presteren...
    shoot tijd: 11:30-15:00 uur, dus midden overdag bij felle zon! (De volgende wordt bij ondergaande zon...)

    Gebruik gemaakt van 1 Canon EX580 flitser met omnibounce...

    Graag jullie tips! I need it..!


    Modellen: Franka & Renée
    MUA & Hair: Renée
    Styling: Renée & Franka




    Last edited by Sjraaroetvenlo; 10 april 2011, 01:14. Reden: tekst aangepast
    Canon 5D Mark II + BG & 40D + BG | Canon 24-70 F2.8 L USM | Canon 70-200 F4.0 L USM | Canon 50mm F1.4 |Elinchrom BXRi 250 (2x) | Elinchrom D-Lite it 2 (1x) | Canon Speedlite 580EX II & Canon 580EX I | Starblitz 3000-BA | strobist accessoires

  • #2
    Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

    kan je de exif ook nog even meegeven, ben hier wel benieuwd naar, zeker de F-waarde en sluitertijd dat je gebruikt hebt

    foto is mooi van kleur en alles zit zoals het hoort naar mijn mening

    een minpuntje is de hand van het model dat haar arm 'loshangt'
    hier had ik liever ook de hand al steunend gezien, zeker met de blik die ze heeft
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      kan je de exif ook nog even meegeven, ben hier wel benieuwd naar, zeker de F-waarde en sluitertijd dat je gebruikt hebt
      zit erin hoor..rechtermuisklik.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

        Paddenstoel stoort mij enorm...
        Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

        Comment


        • #5
          Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

          Hi Userke,

          Bedankt voor je reactie!

          natuurlijk, hier komen ze:

          F-waarde: f10
          sluitertijd: 1/160
          Iso: 160

          heb ook foto met hand op haar heup...


          Gr. Gé




          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          kan je de exif ook nog even meegeven, ben hier wel benieuwd naar, zeker de F-waarde en sluitertijd dat je gebruikt hebt

          foto is mooi van kleur en alles zit zoals het hoort naar mijn mening

          een minpuntje is de hand van het model dat haar arm 'loshangt'
          hier had ik liever ook de hand al steunend gezien, zeker met de blik die ze heeft
          Canon 5D Mark II + BG & 40D + BG | Canon 24-70 F2.8 L USM | Canon 70-200 F4.0 L USM | Canon 50mm F1.4 |Elinchrom BXRi 250 (2x) | Elinchrom D-Lite it 2 (1x) | Canon Speedlite 580EX II & Canon 580EX I | Starblitz 3000-BA | strobist accessoires

          Comment


          • #6
            Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

            Volgende keer flitser thuis laten en lekker met natuurlijk licht schieten weer was er super voor.
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              Volgende keer flitser thuis laten en lekker met natuurlijk licht schieten weer was er super voor.
              klopt misschien, Jörgen!

              Maar wílde juist strobist voor de 1e keer uitproberen! Volgende keer, ok?
              Canon 5D Mark II + BG & 40D + BG | Canon 24-70 F2.8 L USM | Canon 70-200 F4.0 L USM | Canon 50mm F1.4 |Elinchrom BXRi 250 (2x) | Elinchrom D-Lite it 2 (1x) | Canon Speedlite 580EX II & Canon 580EX I | Starblitz 3000-BA | strobist accessoires

              Comment


              • #8
                Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

                In dat geval zit je licht goed.
                Nadeel vind ik altijd in een bos dat je te veel storende elementen om een foto heen krijgt en met flits te veel scherp.

                In dat geval zou ik dus zelf gekozen hebben voor een overstraling van achter of een groot diafragma en een subtiel invuflitsje.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

                  Mmm ik ben ook niet overtuigd...
                  neem je flitsers mee maar laat je sunbounce thuis en neem een plu mee of een softboxje voor je flitser dat gaat je veel zachter licht geven, het kleurverschil tussen het linkse en de rechtse model is te groot, wellicht on camera geschoten? off camera please.
                  ja , een onrustige achtergrond is het wel

                  vooral verder doen, blijven oefenen en vooral blijven fotograferen...
                  Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

                    Dat is geen gewone paddenstoel, hoor, maar een "Echte Tonderzwam".
                    Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
                    SB600
                    Tripod: Velbon CX 530

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

                      't zijn wel twee mooie meisjes...
                      maar vind de foto niet leuk om naar te kijken
                      achtergrond vind ik heel storend...
                      poses niet geslaagd voor mij...
                      keuze van zwarte kledij vind ik ook niet passen...
                      't is wel goed uitgelicht (te?)

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

                        Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                        Mmm ik ben ook niet overtuigd...
                        neem je flitsers mee maar laat je sunbounce thuis en neem een plu mee of een softboxje voor je flitser dat gaat je veel zachter licht geven, het kleurverschil tussen het linkse en de rechtse model is te groot, wellicht on camera geschoten? off camera please.
                        ja , een onrustige achtergrond is het wel

                        vooral verder doen, blijven oefenen en vooral blijven fotograferen...

                        Dat mag, is ook de 1e echte test

                        De flitser stond op een statief, zo'n 2 meter, voor mij linksvoor, van de modellen. Op de flitser had ik een omnibounce (diffuser), geen sunbounce (typfoutje bij maken topic).

                        Volgende keer optie om meer rustige locatie zoeken, idd...

                        Ik blijf gewoon doorgaan!

                        Canon 5D Mark II + BG & 40D + BG | Canon 24-70 F2.8 L USM | Canon 70-200 F4.0 L USM | Canon 50mm F1.4 |Elinchrom BXRi 250 (2x) | Elinchrom D-Lite it 2 (1x) | Canon Speedlite 580EX II & Canon 580EX I | Starblitz 3000-BA | strobist accessoires

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D

                          Aiai, ik val uit de toon.

                          Vind dit dus wel een mooie foto. Ik hou van de drukte van een bos die er door komt, al had ik de achtergrond een tikje donkerder willen zien.

                          Die arm van het linkse model zo omhoog, komt een beetje te geposeerd (onnatuurlijk) over, maar goed, blijft een leuke plaat.

                          Misschien ook een klein beetje desatrueren, maar dat is mieren copuleren

                          Blijf vooral doordoen met die meiden, het zijn 2 pracht exemplaren.

                          Comment

                          Working...
                          X