Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwitser In De Lucht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Zwitser In De Lucht


    Nog eens eentje van op mijn terras, deze morgen. In Lightroom panorama gemaakt van een paar foto's, en dan via PS (en een paar lokale verscherpingen) geëxporteerd. Inderdaad iet of wat blauwig, maar zo was het nu eenmaal in het echt ook.
    Hoop joe endzjoj.


    (ach ja, die zwitser, tis een SwissAir vliegtuig dat opsteeg van op de luchthaven in Genève)





    Klein beetje grotere versie : hier

    Last edited by Iegienie; 11 september 2017, 17:13.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Zwitser In De Lucht

    ter info : bij het oorspronkelijk beeld was iets fout gegaan. Heb het gecorrigeerd. Maar er had nog niemand gereageerd, dus is het oorspronkelijke beeld er niet meer, zal wel niet zo erg zijn zeker ?
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: Zwitser In De Lucht

      Ik vind het alvast heel knap gedaan !
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Zwitser In De Lucht

        Vind hem heel erg mooi Pieter..
        Het zonlicht van achter de wolken vandaan, de vallende sneeuw/regen en dan nog de mooie laagjes..En als kers op de taart het vliegtuig!!
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Zwitser In De Lucht

          Zo'n uitzicht wil iedereen wel vanop z'n terras hebben, wat een luxe
          Heel mooie opname met die bergtoppen en laagjes in dat mooie licht
          Je moet dan toch al redelijk hoog zitten Pieter om dit uitzicht te hebben vanop je terras ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Zwitser In De Lucht

            dank je wel, allen. ik was deze morgen een uur of twee à drie high bij het uitwerken van de foto. zalig was dat.


            Sieg, even schetsen.
            Het meer van Genève is 375m boven zeeniveau (en vrij vlak, als het niet te veel waait, haha).
            Genève en grote omgeving is in feite een grote vlakte (alluviale vlakte, al het puin van een groot deel van Alpen wordt er aangevoerd door de Rhone), met daar rond een aantal bergruggen. Oa. de Salève (waar ik die foto genomen heb van de maan die opkomt en de mont blanc op de achtergrond). Die gaat tot 1100 à 1300 meter hoog.

            Aan onze kant heb je ook de laatste hoge bergrug van de Jura, met zijn twee hoogste bergtoppen de Cret de Neige en de Reculet, 1721 en 1720m, en nog een aantal andere topjes. In totaal een 30 tot 40km lang denk ik.
            Thoiry is een dorpje die tegen die bergflank ligt, en wij zitten in het hoogste huis van het dorp, op exact 600m hoog.

            Van bij ons kijk je dus uit over die vlakte met links Genève en het meer, recht voor ons de vallei die naar oa. Chamonix leidt, met dat mooie topje "Le Mole" (rechts op de foto), en dan daar rechts van de Salève in vogelvlucht een 25 à 30km (te zien op de foto "Birds", met die vogeltjes en het bergtorentje, en dan daar boven uit de Mont Blanc, paar weken terug getoond dacht ik).

            En in die vlakte tussen ons en de Salève gebeurt dus vanalles. heb al een onweertje zien voorbij trekken annex regenboog, deze godenstralen, de mistige morgen van die gelige bergen, elke ochtend is het weer iets anders. En ze zeggen dat van oktober tot maart het altijd potdicht zit van de mist (en wij er dikwijls net boven zitten). ik hoop jullie nog veel te kunnen ambeteren met fotootjes van hier...


            Heb hier nog een panorama foto liggen die het allemaal nog iets duidelijker schetst, moet die ook eens op BD zetten. Maar nu eerst mijn prints maken voor de tentoonstelling van Camera Libra Lubbeek... Overmorgen terug een weekje naar den belle gieke, en de printer staat hier. Dus werk aan de winkel, vooral dat ik eerst nog eens een andere papiersoort wil calibreren... tis een obbie, amaj.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Zwitser In De Lucht

              Prachtig panorama met die zonnestralen en dat vliegtuig als aandachtstrekker Pieter! En bedankt voor de uitleg.
              grts,
              Raf.

              Comment


              • #8
                Re: Zwitser In De Lucht

                knappe opname met al die laagjes
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: Zwitser In De Lucht

                  Bedankt voor de duidelijke uitleg Pieter, zeer mooie omgeving hoor
                  Een twaalftal jaar geleden daar ook eens een vakantie doorgebracht, echt m'n ogen opengetrokken bij die schoonheid van de natuur en immense bergen

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zwitser In De Lucht

                    het vliegtuigje erbij maakt hem voor mij af. Geeft mooi de verhoudingen weer. Het strijklicht zorgt voor de juiste sfeer
                    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                    Groeten
                    Kurt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zwitser In De Lucht

                      Dit was te verwachten ;-). Dikke proficiat met je HOF !
                      Mvg Philip

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zwitser In De Lucht

                        Proficiat met je Hof Pieter ,knap resultaat

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zwitser In De Lucht

                          Van harte gefeliciteerd, Pieter.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zwitser In De Lucht

                            Wel Pieter, deze is me blijkbaar ontsnapt, zeker met die Zwitser meegevlogen Boeiend groots overzicht en je verhaal is me bekend. Van mij mag je daar elke dag 24 op 24 foto's schieten, ze zullen allemaal hun verhaal vertellen. En nu nog in Lubbeek 'ne goeie' proberen te zijn - ik word toch uitgenodigd
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zwitser In De Lucht

                              Mooie creatie Pieter, proficiat !
                              Vriendelijke groet, laGrange
                              http://lagrange.1x.com
                              "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                              Comment

                              Working...
                              X