Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwart / wit glooiend landschap + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] zwart / wit glooiend landschap + up

    opaalkust

    update





    grote versie
    dank om te kijken
    Last edited by bopatje; 24 mei 2018, 21:53. Reden: wat punch in de voorgrond

  • #2
    Re: zwart / wit glooiend landschap

    Ik vind het bovenste deel schitterend maar de inleiding (voorgrond) is mij wat lang
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: zwart / wit glooiend landschap

      Voorgrond werkt wel voor mij, 't is lang maar de fijne lijnen zijn er en leiden je recht naar het interessante deel vd foto.
      Ik ben ook voorstander vd "opgekrikte" sunspots. Wolken mogen voor mij lokaal ook opgekrikt worden.

      Comment


      • #4
        Re: zwart / wit glooiend landschap

        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
        Ik vind het bovenste deel schitterend maar de inleiding (voorgrond) is mij wat lang
        beetje aan je conditie werken hè Frans

        Comment


        • #5
          Re: zwart / wit glooiend landschap

          Ruwweg de onderste helft wegsnijden (erg grijs tov de bovenste helft)
          levert een schitterende foto op!
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

          Comment


          • #6
            Re: zwart / wit glooiend landschap

            Ik vind het compo juist heel fijn.
            Omzetting is helemaal mijn ding, hard maar niet TE hard.
            Heb wel enige moeite om de onscherpte links in de foto te verklaren, de rechter kant lijkt me toch scherp.
            Kan zijn dat er iets aan mijn ogen is ook hé.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: zwart / wit glooiend landschap

              Deze kan ik ook wel smaken! Je wordt mooi naar de achtergrond getrokken.
              Beetje eraf van onder zou wel kunnen werken. Linksonder inderdaad beetje minder scherp, en daar is de ondegrond ook net iets 'rommeliger' dan een beetje verder. Maar dit is echt muggenziften...

              Comment


              • #8
                Re: zwart / wit glooiend landschap

                wat is Noord-franrijk toch mooi.
                Prachtig in beeld gebracht.

                voor mij mag er ook ietske af vooraan : m'n blik gaat van redelijk vooraan naar het einde van het veld, keert dan terug naar helemaal vooraan, om dan
                naar het totale beeld en de boeiende horizon te kijken. Niets mis aan, maar is toch drie keer dat veld doorzwoegen, en het ziet er toch redelijk mul uit

                grtn,Geert.

                Comment


                • #9
                  Re: zwart / wit glooiend landschap

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Ik vind het compo juist heel fijn.
                  Omzetting is helemaal mijn ding, hard maar niet TE hard.
                  Heb wel enige moeite om de onscherpte links in de foto te verklaren, de rechter kant lijkt me toch scherp.
                  Kan zijn dat er iets aan mijn ogen is ook hé.
                  ik kan het ook niet verklaren Luc ,maar hier lijkt het verschil heel klein , er is niets speciaal aangedaan gewoon een omzetting ,vooral dat laatste heb ik de laatste tijd veel bijgeleerd , door te oefenen en ook vooral door de gerichte cursus die ik volg , toch heel interessant hoor ,daardoor heb ik ook een heel andere kijk gekregen op zwart/wit fotografie .

                  voor mij persoonlijk heb ik liever de lange aanloop in de foto die zorgt voor heel veel diepte , ikzelf zal aan de onderkant niet snijden ,maar ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening en smaak hè , gelukkig maar

                  Comment


                  • #10
                    Re: zwart / wit glooiend landschap

                    En de auteur heeft het laatste woord. Terecht!
                    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                    Comment


                    • #11
                      Re: zwart / wit glooiend landschap

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
                      En de auteur heeft het laatste woord. Terecht!
                      lol

                      Comment


                      • #12
                        Re: zwart / wit glooiend landschap

                        Aan diepte heeft deze foto geen gebrek en de lichtinval op gespierde plaatsen maken het geheel wat levendig. Voor- onderaan vind ik het bleke grijs wat minder prettig kijken.
                        Krijgen we nog een uitnodiging om 'de werken' te mogen aanschouwen ?
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: zwart / wit glooiend landschap

                          Ben totaal geen voorstander van Z/W beelden...maar deze spreekt me toch wel aan...zalig lijnenspel in een mooie compo...

                          Groetjes
                          Freddy
                          https://fredor2.wixsite.com/my-site

                          Comment


                          • #14
                            Re: zwart / wit glooiend landschap

                            Zeker niet snijden, m.i., omdat anders de taart kleiner wordt dan de laag slagroom.
                            Frappant dat op de grote versie (waarvoor dank) de hoek-onscherpte ineens bijna verdwenen is.
                            Jammer, maar mijn werkschema laat het helaas niet toe om de tentoonstelling te komen bezoeken.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: zwart / wit glooiend landschap

                              Mijn eerste instinct zou zijn om toch een stukje van de voorgrond weg te nemen.
                              Maar aan de andere kant heb je nu meer spanning in de foto.

                              Het lichtspel in de diepte in werkelijk fantastisch, mede door de mooie omzetting.
                              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                              Website - 500px - Instagram

                              Comment

                              Working...
                              X