Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zigzaggend Broek in kleur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Zigzaggend Broek in kleur

    Omdat er een aantal benieuwd waren naar de kleur-versie. Dit is 1 uit een reeks van 20 die ik nam op statief; elke foto gaf ander licht op bomen en veld door de snel bewegende wolkenlucht. De zw-versie (I en II) is een combo van deze reeks en een LE voor de "uitgerokken" lucht.




    32mm - f/11 - ISO 100 - 1/50sec

  • #2
    Re: Zigzaggend Broek in kleur

    Maak er eens een 16:9 van met minder lucht en ook ietsje minder voorgrond.
    Waarom een 16:9 van maken? Omdat uw foto dan veel weidser toont.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Zigzaggend Broek in kleur

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      Maak er eens een 16:9 van met minder lucht en ook ietsje minder voorgrond.
      Waarom een 16:9 van maken? Omdat uw foto dan veel weidser toont.
      Ik begrijp uw stelling dat een 16:9 een weidser gevoel geeft.
      Mijn bedoeling (compositie) was de zigzag in de verf te zetten. Ik pin mij dan ook niet vast op een bepaald formaat; ik snij gewoon weg wat overbodig is.
      Je zou een centimetertje van onder kunnen croppen maar zelfs dan gaat de vertreklijn niet echt meer vanuit de linkerhoek. Op 16:9 zou er dan een heel stuk vd lucht weggaan zodat die bovenste wolk gehalveerd wordt.
      Ik weet niet of het je opgevallen is maar die bovenste wolkenband volgt eigenlijk mooi de 2de zigzag en maakt dan met de volgende wolk een hoek naar rechts terug zoals de 3de zigzag lijn.
      De onderste wolkenband die van rechts tot 1/3de van links loopt volgt zowat evenwijdig met de bomenrij.
      De lucht weerspiegelt (met wat fantasie) zowat de voorgrond bedoel ik.
      Dat was mijn gedacht voor de foto en niet louter een weidser zicht.
      Last edited by tcf; 7 september 2017, 16:27. Reden: typo

      Comment


      • #4
        Re: Zigzaggend Broek in kleur

        Door het formaat en de verdeling van lucht/land wordt ik nieuwsgierig wat er nog rechts te zien is. (ik zou het er eigenlijk aan willen zien)
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Zigzaggend Broek in kleur

          Een paar cm (op de foto) naar rechts zie je het einde vd veld met de omheining (schrikdraad) en de asfaltbaan naast de Dijle; niet echt bezienswaardig en afbreuk aan de foto ... imo.

          Comment


          • #6
            Re: Zigzaggend Broek in kleur

            Een mooi stukje natuur en ook een mooie foto.

            De zigzagbeweging in het land vind ik goed gevonden en goed opgemerkt.
            De zigzagbeweging in de lucht zag ik daarentegen enkel toen ik uw toelichting in reactie #3 las, en dan nog met redelijk wat verbeelding.
            M.a.w. denk ik dat een stukje van de lucht weglaten geen afbreuk zal doen aan de foto en deze in een weidser formaat beter zal ogen.

            Mvg.,
            Smets84.

            Comment


            • #7
              Re: Zigzaggend Broek in kleur

              Mooi - is even zacht eigenlijk als de Z/W versie
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: Zigzaggend Broek in kleur

                Ook mooi zo in kleur, voor mij mag er bovenaan ook een stukje af

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Zigzaggend Broek in kleur

                  De kleurenversie kan me ook erg bekoren...Mooi licht waardoor al de groentinten erg mooi uitkomen...
                  Stukje lucht boven eraf kan ik wel in volgen.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment

                  Working...
                  X