Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winter time

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Winter time

    DSC_0439 by lennert trevels, on Flickr

  • #2
    Re: Winter time

    Mooie laagjes maar de opname is te grauw naar mijn gevoel

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Winter time

      Hoi Areon,

      Zulke plaatjes zijn altijd kandidaat voor een High-Key opname. En dat mis ik hier volledig. Zoals Sleg opmerkt is het te grauw waardoor je het wintergevoel volledig kwijt bent.

      persoonlijk vind ik ook dat de voorgrond (de 2 rijen van prikkeldraad en de struik) de compositie om zeep helpen. Hierdoor gaat de aandacht niet naar bomen op de achtergrond. Ik vermoed ook dat de foto genomen is tijdens een sneeuwbui. Soms komt dit goed, maar meestal niet: het onderwerp wordt onscherp.

      De locatie heeft potentieel en wanneer je de gelegenheid hebt om terug te keren zou ik het zeker doen. Zoek dan een andere plek op zonder die storende voorgrond, wel sneeuw maar niet aan het sneeuwen en wat met de schuivertjes spelen tijdens de Post-Processing. Oh ja, belangrijk: dit zie ik in je EXIF staan "Exposure Mode - Auto" winterlandschappen altijd je camera in manueel instellen. De lichtmeter flipt helemaal door die sneeuw. En wanneer je in RAW vastlegt heb je meer en betere controle over je exposure.

      mvg.,
      Alex
      Last edited by wyca; 12 december 2017, 07:01. Reden: Foute persoon aangesproken in de begroeting.
      [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

      Comment


      • #4
        Re: Winter time

        De eindeloze herhaling van onder naar boven (en steeds waziger)kan ik zeker waarderen. Wat compenseren zou inderdaad wenselijk zijn.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Winter time

          Bedankt Alex ik ga er meteen mee aan de slag. Dit is het uitzicht recht voor men huis.

          Comment


          • #6
            Re: Winter time

            Als dit recht voor uw huis is..Dan heb je zeer waarschijnlijk vandaag weer kans..Hier sneeuwt het behoorlijk.
            Gewoon het histogram bekijken, die moet behoorlijk aan de rechterkant staan met zoveel sneeuw.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment

            Working...
            X