Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterfront

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Waterfront

    Klikken op gele balk en dan F11 voor volledig beeld



    Waterfront
    by wannoo grivenel, on Flickr

    Exif: f/11 - 1/15sec - ISO100 - 18mm - CPL - h 20:29

  • #2
    Re: Waterfront

    mooi hoor schitterende omzetting

    Comment


    • #3
      Re: Waterfront

      HEERLIJK.
      Erg mooi gekozen compositie en omzetting is helemaal mijn ding.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Waterfront

        Rustige sfeer wat de omgeving prachtig belichaamt in een goede compo.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Waterfront

          Prachtige omzetting en vlakvulling,cq. compositie. Heel mooi.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Waterfront

            De perfecte omzetting zou ik zeggen.
            Knap hoor!
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Waterfront

              Mooie omzetting inderdaad .
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: Waterfront

                knap beeld
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Waterfront

                  Zeer fijne omzetting voor een water/landschapsfoto .
                  De witte hoge wolkensluiers vormen een interessant contrast met de lucht.
                  Verder ook veel diepgang (o.a. voorgrondelementen goed gebruikt).
                  De structuren van het wateroppervlak doen het zeker in het zwart-wit zeer goed.

                  Mvg.,
                  Smets84.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterfront

                    Mooi, maar voor een keer ga ik dwarsliggen en mis ik wel kleur....
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waterfront

                      Mooie omzetting

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waterfront

                        Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                        Mooi, maar voor een keer ga ik dwarsliggen en mis ik wel kleur....
                        Ik begrijp je maar de contrasten die je nu ziet in ZW zijn eerder flauw in de kleurversie. Ik heb de foto dan ook van meet af aan bewerkt als ZW.
                        Daarnaast zat ik net boven de kim in het midden met zo'n vuile groen-oranje band (deels door de atmosferische omstandigheden en zeker ook de luchtvervuiling). Ik vind die persoonlijk zeer storend in een foto en die in kleur elimineren is vaak zeer lastig. In ZW is dat dan weer vrij eenvoudig (oplichten en contrast).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waterfront

                          Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                          Ik begrijp je maar de contrasten die je nu ziet in ZW zijn eerder flauw in de kleurversie. Ik heb de foto dan ook van meet af aan bewerkt als ZW.
                          Daarnaast zat ik net boven de kim in het midden met zo'n vuile groen-oranje band (deels door de atmosferische omstandigheden en zeker ook de luchtvervuiling). Ik vind die persoonlijk zeer storend in een foto en die in kleur elimineren is vaak zeer lastig. In ZW is dat dan weer vrij eenvoudig (oplichten en contrast).
                          Een hele uitleg maar als men daar dieper over nadenkt, bewerkt en beheerst is het toch allemaal niet zo 'simpel' want zwart-wit heeft bepaalde eigenschappen die in kleur niet te halen zijn en ben er dus maar matig mee akkoord. Je foto blijft sowieso prachtig en sorry voor mijn emotionele reactie.
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waterfront

                            Ik denk dat je me enigzins verkeerd begrepen hebt Raymond. Ik bedoelde niet dat een ZW omzetting per sé eenvoudig is.
                            Ik had het specifiek over de "color cast"; daar heb je in ZW geen last van en qua helderheid is dat eenvoudig lokaal te corrigeren.

                            Wat ZW omzetting in zijn geheel betreft stelt die nmm inderdaad andere vereisten dan kleur. Niet dat dat per sé moeilijker is dan kleur, alleen anders.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waterfront

                              Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                              Ik denk dat je me enigzins verkeerd begrepen hebt Raymond. Ik bedoelde niet dat een ZW omzetting per sé eenvoudig is.
                              Ik had het specifiek over de "color cast"; daar heb je in ZW geen last van en qua helderheid is dat eenvoudig lokaal te corrigeren.

                              Wat ZW omzetting in zijn geheel betreft stelt die nmm inderdaad andere vereisten dan kleur. Niet dat dat per sé moeilijker is dan kleur, alleen anders.
                              Welgemeende dank voor deze reactie, het verkeerdelijk is rechtgezet en we begrijpen mekaar - mooi toch !
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X