Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vredesbos monument @ Polygon Wood

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Vredesbos monument @ Polygon Wood

    Nog maar een infrarood foto. Iedereen die tips heeft mag deze gerust vermelden. Commentaar welkom. Ik vind het wel een bijzonder mooi monument, alleen lag het er wat slordig bij.
    Past misschien niet in dit onderdeel maar ik vind geen dat beter geschikt is. Mag verplaatst worden als dat nodig is.

    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

    goede compo - mooi gebracht
    De IR omzetteing geeft iets speciaals
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

      Ik hou van dit soort fotografie dus mij hoor je niet klagen.
      Sterk beeld met goede contrasten (alleen de lucht centraal net iets te licht).

      Comment


      • #4
        Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

        De omzetting past goed bij de compo. Sterk beeld.

        Mvg.,
        Smets84.

        Comment


        • #5
          Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

          Herhaling doch zonder ongeval : Is geen echte IR. Het resultaat van de omzetting geeft wel een bepaalde sfeer aan de inhoud van deze foto en die vind ik passend en boeiend.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Herhaling doch zonder ongeval : Is geen echte IR. Het resultaat van de omzetting geeft wel een bepaalde sfeer aan de inhoud van deze foto en die vind ik passend en boeiend.
            Wat is volgens u dan wel echte IR? Met een filter? Heb ik gebruikt. De bomen kunnen niet allemaal dezelfde witte tint hebben aangezien ze niet allemaal hetzelfde groen zijn.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

              Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
              ... De bomen kunnen niet allemaal dezelfde witte tint hebben aangezien ze niet allemaal hetzelfde groen zijn.
              De tint of schakering vh groen heeft geen invloed Evelyn. Infarood licht geeft louter de temperatuur ve object weer: hoe warmer, hoe meer in de highlights.
              Naar gelang het groen (of andere objecten) bv meer of minder in de schaduw ligt of direct zonlicht krijgt zal het lichter of donkerder zijn.
              Bladeren of gras nemen snel warmte op net als de wolken (waterdamp) dus zeer helder. De blauwe lucht (of beter de atmosfeer) is zoals we weten ijzig koud dus zwart.

              M.b.t. "een echte IR": de ene laat zijn camera ombouwen en de andere gebruikt een IR filter, beide zijn goed.

              Comment


              • #8
                Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

                Bedankt voor je uitleg, tcf. Ik heb weer bijgeleerd. Zoals jij het zegt is het ook.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

                  Mooier dan de vorige hoor Evelyn, qua onderwerp maar ook zeker past het IR gevoel hier beter
                  De lucht komt er veel mooier uit
                  Klein detail, een ietsje meer opzij had de symmetrie ten goede gekomen

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

                    Je hebt min of meer een antwoord op je vraag gekregen Katrien dus mag ik het rustig aan doen. Mijn opmerking is niet negatief bedoelt want de sfeer vind ik zelfs super, alleen als men spreekt van IR dan verwacht ik een onvervalste IR als ie dan de functie uitstraalt waarvoor het dient (ook al kan men er zeer creatief mee omspringen).
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

                      Zeer knap resultaat in elk geval en dat is hoe dan ook wat telt hé
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

                        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        Je hebt min of meer een antwoord op je vraag gekregen Katrien dus mag ik het rustig aan doen. Mijn opmerking is niet negatief bedoelt want de sfeer vind ik zelfs super, alleen als men spreekt van IR dan verwacht ik een onvervalste IR als ie dan de functie uitstraalt waarvoor het dient (ook al kan men er zeer creatief mee omspringen).
                        Het is Evelyn, hoor Raymond. Bedankt. Dat vind ik nu juist zo boeiend aan IR, de creativiteit. Ik ga mij er zeker meer in verdiepen.
                        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

                          Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                          Het is Evelyn, hoor Raymond. Bedankt. Dat vind ik nu juist zo boeiend aan IR, de creativiteit. Ik ga mij er zeker meer in verdiepen.
                          Het rood zwaait me om de oren, kruip weg in een bolletje zodat ze mij niet zien, mijn oprechte excuses voor de verkeerde naam staan in mijn mail gegrift.
                          Evelyn, hopelijk hou je er geen trauma aan over, het ga je goed !
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

                            Evelyn, wat had ik bij uw vorige gezegd?
                            Toppie volgens mij, maar had het hart en de handen graag pal in het midden gezien.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vredesbos monument @ Polygon Wood

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Evelyn, wat had ik bij uw vorige gezegd?
                              Toppie volgens mij, maar had het hart en de handen graag pal in het midden gezien.
                              Dank u, Red Falcon! Er stond jammer genoeg een paaltje in de weg met de vermelding "pas gezaaid", daarmee was het niet mogelijk meer centraal staan.
                              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                              Comment

                              Working...
                              X