Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De weg leidt de kijker mooi de foto in. Het landschap en de lucht in de verte vind ik mooi om te zien. Wat ik jammer vind is dat het stuk vooraan in de foto (afgezien van de weg) vrij groot is en verder niet heel bijzonder of mooi. Omwille daarvan zou ik van het voorste deel een stuk wegsnijden.
De update lijkt me echter ook niet helemaal geslaagd.
De berm zou ik zeker niet afsnijden, aan het compo zou ik al helemaal niet raken en enkel de foto een beetje bewerken.
De lucht verdonkeren, dramatischer maken maar zeker niet overdrijven.
De horizon zou ik lichtjes verzachten, ttz. Gausiaans vervagen en enkel het groepje bomen links en de solitaire rechts scherp houden.
Dan met "doordrukken" en "tegenhouden" accenten aanbrengen op de foto.
Als laatste bewerking de foto weer verscherpen en de Lab kleur modus.
Sieg en Rupselkopke zouden de accenten misschien nog elders leggen want ieder heeft zo zijn methode om te werken met "doordrukken", "tegenhouden" verzachten en verscherpen.
Boudini, als u liever hebt dat ik de foto verwijder dan hoor ik het graag.
Last edited by Red Falcon; 16 september 2014, 00:08.
De update lijkt me echter ook niet helemaal geslaagd.
De berm zou ik zeker niet afsnijden, aan het compo zou ik al helemaal niet raken en enkel de foto een beetje bewerken.
De lucht verdonkeren, dramatischer maken maar zeker niet overdrijven.
De horizon zou ik lichtjes verzachten, ttz. Gausiaans vervagen en enkel het groepje bomen links en de solitaire rechts scherp houden.
Dan met "doordrukken" en "tegenhouden" accenten aanbrengen op de foto.
Als laatste bewerking de foto weer verscherpen en de Lab kleur modus.
Sieg en Rupselkopke zouden de accenten misschien nog elders leggen want ieder heeft zo zijn methode om te werken met "doordrukken", "tegenhouden" verzachten en verscherpen.
Boudini, als u liever hebt dat ik de foto verwijder dan hoor ik het graag.
Van mij mag de foto gerust blijven staan, alvast bedankt voor uw uitvoerige uitleg.
Ik moet wel zeggen dat ik geen voorstander ben van uw foto, gezien het niet de realiteit benaderd die ik heb gezien. Ik vind het geheel nogal donker en somber, en dat was zeker niet het geval.
Mag ik je vragen of je de opname in RAW maakt of jpeg. In Raw is er veel meer uit je opname te halen want ik denk dat je een probleem hebt met het bewerken van je lucht.
Het beeld ziet er prachtig uit en verdient een betere nabewerking zoals Red Falcon er een voorbeeld van gemaakt heeft. Van je up zit er al meer pit in het landschap maar zoals al eerder aangegeven
zit dan het probleem met de lucht dat niet mee wil werken. De tips van Red Falcon eens uitproberen en zien wat het kan worden.
Comment