Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlaamse ardennen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlaamse ardennen

    reacties of tips welkom



    update
    Last edited by boudini; 14 september 2014, 07:32.

  • #2
    Re: Vlaamse ardennen

    Je wordt mooi het landschap ingeleid, dus compo oke!
    Zou wel denken dat het licht een beetje warmer was. Stond er wind ?
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Vlaamse ardennen

      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
      Je wordt mooi het landschap ingeleid, dus compo oke!
      Zou wel denken dat het licht een beetje warmer was. Stond er wind ?
      Bedankt voor uw reactie, er stond inderdaad wat wind.

      Comment


      • #4
        Re: Vlaamse ardennen

        Inderdaad de weg volgend wordt je het beeld ingeleid
        Persoonlijk denk ik dat je het beeld en dan vooral de lucht/wolken nog mooier kunt laten uitkomen

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Vlaamse ardennen

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Inderdaad de weg volgend wordt je het beeld ingeleid
          Persoonlijk denk ik dat je het beeld en dan vooral de lucht/wolken nog mooier kunt laten uitkomen

          grts
          Sieg
          Bedankt voor uw reactie.
          Bij deze een update geplaatst waarbij ik het geheel (en vooral de lucht) wat meer pit heb gegeven

          Comment


          • #6
            Re: Vlaamse ardennen

            vind de update mooierder.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Vlaamse ardennen

              De update is zeker een pak beter.
              Als het mijn foto was zou ik de bewerking van de lucht meer in het contrast gemaakt hebben, i.p.v. de kleur.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Vlaamse ardennen

                Mooie opname met een gemakkelijke kijkrichting.
                Geef mij ook maar dei warmere versie.
                MVG. Hugo

                Comment


                • #9
                  Re: Vlaamse ardennen

                  De weg leidt de kijker mooi de foto in. Het landschap en de lucht in de verte vind ik mooi om te zien. Wat ik jammer vind is dat het stuk vooraan in de foto (afgezien van de weg) vrij groot is en verder niet heel bijzonder of mooi. Omwille daarvan zou ik van het voorste deel een stuk wegsnijden.
                  WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vlaamse ardennen

                    De update lijkt me echter ook niet helemaal geslaagd.
                    De berm zou ik zeker niet afsnijden, aan het compo zou ik al helemaal niet raken en enkel de foto een beetje bewerken.
                    De lucht verdonkeren, dramatischer maken maar zeker niet overdrijven.
                    De horizon zou ik lichtjes verzachten, ttz. Gausiaans vervagen en enkel het groepje bomen links en de solitaire rechts scherp houden.
                    Dan met "doordrukken" en "tegenhouden" accenten aanbrengen op de foto.
                    Als laatste bewerking de foto weer verscherpen en de Lab kleur modus.

                    Als ik mag hier een voorbeeld:

                    Klik

                    Sieg en Rupselkopke zouden de accenten misschien nog elders leggen want ieder heeft zo zijn methode om te werken met "doordrukken", "tegenhouden" verzachten en verscherpen.

                    Boudini, als u liever hebt dat ik de foto verwijder dan hoor ik het graag.
                    Last edited by Red Falcon; 15 september 2014, 23:08.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vlaamse ardennen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      De update lijkt me echter ook niet helemaal geslaagd.
                      De berm zou ik zeker niet afsnijden, aan het compo zou ik al helemaal niet raken en enkel de foto een beetje bewerken.
                      De lucht verdonkeren, dramatischer maken maar zeker niet overdrijven.
                      De horizon zou ik lichtjes verzachten, ttz. Gausiaans vervagen en enkel het groepje bomen links en de solitaire rechts scherp houden.
                      Dan met "doordrukken" en "tegenhouden" accenten aanbrengen op de foto.
                      Als laatste bewerking de foto weer verscherpen en de Lab kleur modus.

                      Sieg en Rupselkopke zouden de accenten misschien nog elders leggen want ieder heeft zo zijn methode om te werken met "doordrukken", "tegenhouden" verzachten en verscherpen.

                      Boudini, als u liever hebt dat ik de foto verwijder dan hoor ik het graag.
                      Van mij mag de foto gerust blijven staan, alvast bedankt voor uw uitvoerige uitleg.
                      Ik moet wel zeggen dat ik geen voorstander ben van uw foto, gezien het niet de realiteit benaderd die ik heb gezien. Ik vind het geheel nogal donker en somber, en dat was zeker niet het geval.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vlaamse ardennen

                        De laatste update (Red Falcon) vind ik volgens mijn smaak de besten.
                        Groetjes, Willy

                        "Less is More"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vlaamse ardennen

                          Mag ik je vragen of je de opname in RAW maakt of jpeg. In Raw is er veel meer uit je opname te halen want ik denk dat je een probleem hebt met het bewerken van je lucht.
                          Het beeld ziet er prachtig uit en verdient een betere nabewerking zoals Red Falcon er een voorbeeld van gemaakt heeft. Van je up zit er al meer pit in het landschap maar zoals al eerder aangegeven
                          zit dan het probleem met de lucht dat niet mee wil werken. De tips van Red Falcon eens uitproberen en zien wat het kan worden.

                          Gr, Daniel.

                          Comment

                          Working...
                          X