Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Windmill

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Windmill

    Afgelopen maandag avond naar Kinderdijk geweest ivm de verlichting van de molens die daar staan. Zag ik opeens (en heel veel anderen) dat er een regenboog stond. Met onderstaand resultaat. Enjoy!



    Canon 5D Mark II +Canon 7D +Canon EOS 50D + 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS + Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM + Canon EF 100mm F/2.8 L USM iS macro + Canon EF 50mm F/1.8 II

  • #2
    Re: The Windmill

    wauw, wat een dramatische lucht én een mooie regenboog, fraai!
    WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: The Windmill

      Op het juiste moment op de juiste plaats...De regenboog echt heel mooi te pakken zo naast de molen..
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: The Windmill

        De schoonheid van het moment spat er inderdaad vanaf. Wat een fraaie kleuren !
        Indien het mogelijk was, had ik de molen wel iets meer links in beeld gezet.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: The Windmill

          Heel mooi moment, je had geluk!
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: The Windmill

            Op het juiste moment op de juiste plaats
            Qua afwerking is er wel ferm aan de schuivertjes getrokken, kwestie van smaak natuurlijk

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: The Windmill

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Op het juiste moment op de juiste plaats
              Qua afwerking is er wel ferm aan de schuivertjes getrokken, kwestie van smaak natuurlijk

              grts
              Sieg
              Uiteraard een kwestie van smaak maar de schuivertjes werden niet zo heel veel gebruikt.
              Geel / Oranje en blauwtonen wel iets meer opgehaald. Dankzij filter kwamen de kleuren al heel een stuk vanzelf naar boven.
              Uiteraard ook gebruik gemaakt van contast, verzadeging.
              Canon 5D Mark II +Canon 7D +Canon EOS 50D + 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS + Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM + Canon EF 100mm F/2.8 L USM iS macro + Canon EF 50mm F/1.8 II

              Comment


              • #8
                Re: The Windmill

                Ideaal moment inderdaad!
                Wat compositie betreft zou ik de molen juist meer naar rechts geplaatst hebben. Het wit huisje trekt mijn aandacht te veel weg van de mooie molen en regenboog.
                Natuurlijk zou het bij deze foto betekenen dat je de mooie lucht niet meer hebt, maar dat kon misschien 5 minuten later wel zo zijn??? Wikken en wegen :-)
                "Time isn't money... Time is precious"

                Comment


                • #9
                  Re: The Windmill

                  Sublieme plaat van enig moment! Persoonlijk zou ik links van de foto een stukje wegknippen. Dan komt de molen niet meer zo centraal te staan maar meer naar links.

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Windmill

                    Tnx! Ik dacht gebruik te maken van het doorkijkje door het riet en zo de 1/3 regel een keer te verbreken
                    Canon 5D Mark II +Canon 7D +Canon EOS 50D + 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS + Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM + Canon EF 100mm F/2.8 L USM iS macro + Canon EF 50mm F/1.8 II

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Windmill

                      Ik ben het eens over het huisje die trekt wel aandacht weg. Maar de regenboog die zo uit de wolk 'geschoten' wordt vond ik zelf in dit geval prevaleren
                      Canon 5D Mark II +Canon 7D +Canon EOS 50D + 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS + Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM + Canon EF 100mm F/2.8 L USM iS macro + Canon EF 50mm F/1.8 II

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Windmill

                        Van harte gefeliciteerd met deze foto in de HoF !
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: The Windmill

                          Heel knappe belichting, proficiat met je HoF
                          Vriendelijke groet, laGrange
                          http://lagrange.1x.com
                          "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                          Comment


                          • #14
                            Re: The Windmill

                            proficiat met je HOF

                            Comment


                            • #15
                              Re: The Windmill

                              Proficiat met je Hof
                              GROETJES ROSIE
                              Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                              panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                              Comment

                              Working...
                              X