Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Svalbard

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Svalbard

    Benieuwd wat de commentaren hierop zijn. Dit is een 500mm opname FF.



    Goede suggestie Red Falcon:

    Last edited by Red Falcon; 20 november 2014, 08:47.
    https://www.julienherremansphotography.com

  • #2
    Re: Svalbard

    Prachtige opname van dit desolate landschap

    Knap!

    Comment


    • #3
      Re: Svalbard

      Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
      Prachtige opname van dit desolate landschap

      Knap!
      Goed verwoord
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Svalbard

        Ik kan het ook niet beter omschrijven.

        Comment


        • #5
          Re: Svalbard

          Vind het wel iets hebben, lekker desolaat zoals al gezegd. Het enigste dat mij nog een beetje 'stoort' (is een groot woord) is de donkere berg links onder
          Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

          Comment


          • #6
            Re: Svalbard

            de foto heeft inderdaad iets speciaals.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Svalbard

              Oorspronkelijk geplaatst door P.eter Bekijk bericht
              Vind het wel iets hebben, lekker desolaat zoals al gezegd. Het enigste dat mij nog een beetje 'stoort' (is een groot woord) is de donkere berg links onder
              De donkere berg is gewoon zoals de kamera het zag. Men lijkt snel te vergeten dat niet eens zo lang terug men met dia/film moesten werken en dat dit soort donkere delen deel uitmaakte van een landschapsbeeld. We raken snel verwend aan geblende opnames. In dit geval vind ik de donkere deel onderaan juist sfeer verhogend.
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

              Comment


              • #8
                Re: Svalbard

                Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                De donkere berg is gewoon zoals de kamera het zag. Men lijkt snel te vergeten dat niet eens zo lang terug men met dia/film moesten werken en dat dit soort donkere delen deel uitmaakte van een landschapsbeeld. We raken snel verwend aan geblende opnames. In dit geval vind ik de donkere deel onderaan juist sfeer verhogend.
                dit is een +1 !
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Svalbard

                  Bedankt voor de commentaren allen.
                  Ben het eens met Helen; ik vind ook dat er tegenwoordig wat te gemakkelijk 'geblend' wordt.
                  Wat ik wel regelmatig doe is de lucht ietsje donkerder maken met de graduated filter in LR, omdat ik te lui ben om griisfilters te gebruiken in het veld (en ook omdat de fotozak al zo vol zit). Hier wou ik net de lichte delen bovenaan behouden.
                  https://www.julienherremansphotography.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Svalbard

                    Mij spreken vooral de mooie golvende lijnen aan.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Svalbard

                      Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                      De donkere berg is gewoon zoals de kamera het zag. Men lijkt snel te vergeten dat niet eens zo lang terug men met dia/film moesten werken en dat dit soort donkere delen deel uitmaakte van een landschapsbeeld. We raken snel verwend aan geblende opnames. In dit geval vind ik de donkere deel onderaan juist sfeer verhogend.
                      Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets gezegd van blenden. Er zijn verschillende oplossingen om dit weg te werken, blenden, lokale PP, croppen, een andere standpunt tijdens het fotograferen. Ik beoordeel de foto en ik zie en schrijf wat mij stoort of anders zou doen, in dit geval dat stukje berg linksonder. Maar al goed dat we foto's soms anders bezien, anders zou het hier maar saai worden
                      Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Svalbard

                        Heel heel mooie foto, die golvende zig-zag lijnen, die laatste bergtop die in de wolken verdwijnt.
                        Maar ook de kleur van de foto vind ik bijzonder mooi, alleen ... ik zou er lenscorrectie op toepassen en de vignetering in de hoeken weghalen.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Svalbard

                          Een stille foto met veel emotie, love it
                          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                          Groeten
                          Kurt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Svalbard

                            De originele is toch beter hoor, je hebt nu een rare (te) lichte vlek linksonder

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Svalbard

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              De originele is toch beter hoor, je hebt nu een rare (te) lichte vlek linksonder

                              grts
                              Sieg
                              Ik ga hierin mee, de originele is beter.
                              Mvg,
                              Wim
                              Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
                              500px.com/wimdekoster

                              Comment

                              Working...
                              X