Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stille getuige

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stille getuige

    Wat hier is gebeurd behoeft geen toelichting.


    Ik zou zeggen: rest in peace en eet smakelijk. Moge de donsveertjes het jong gebroed warm houden op koude zomernachten



    brandpunt @ 17mm / manual f22 bij 1/2sec 0,0EV @ ISO200


    brandpunt @ 17mm / manual f22 bij 1/1sec 0,0EV @ ISO200


    brandpunt @ 24mm / manual f9,5 bij 1/6sec 0,0EV @ ISO200

    Zit er iets bij dat de moeite waard is?
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: Stille getuige

    Iets of iemand heeft hier een ware ravage aangericht, zo is de natuur nu eenmaal. Niet iedereen zou dit in beeld brengen, goed gezien

    Comment


    • #3
      Re: Stille getuige

      tweede de mooiste,de derde erg toevallig.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Stille getuige

        De simpele wet van de natuur : eten of gegeten worden !
        Mooi in beeld gebracht maar het accent in de derde iets té met die denappel.
        Komt wat gefaked over, al wil ik best geloven dat hij er lag.
        De keuze voor een F22 volg ik niet helemaal, dit krijg je toch behoorlijk vastgelegd bij een F10 tot F13 ? Niet dat er iets mis mee is hoor, maar het is zo wat de moeilijkste weg zoeken
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Stille getuige

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
          De simpele wet van de natuur : eten of gegeten worden !
          Mooi in beeld gebracht maar het accent in de derde iets té met die denappel.
          Komt wat gefaked over, al wil ik best geloven dat hij er lag.
          De keuze voor een F22 volg ik niet helemaal, dit krijg je toch behoorlijk vastgelegd bij een F10 tot F13 ? Niet dat er iets mis mee is hoor, maar het is zo wat de moeilijkste weg zoeken
          Als je goed kijkt, liggen de appels er in 1 ook. Meer zelfs Maar ook ik had dit gedacht, dus no3 valt ook af. Het is té. En dat is ook meteen jammer want qua standpunt sprak mij dit plaatje het meeste aan. Vreemd he.

          Dan moet ik gaan kiezen tussen 1 en 2 en kies dan no2 omdat daar geen lensvertekening is, of anders gezegd, het plaatje rechter staat.

          Oké tot zover. Nu weer terug naar het begin want ik blijf erbij dat 3 de mooiste is en ga dan voor no1 omdat ie in zw is.
          Hmm...

          Oké.. het begint met een grote K en dat betekend dat ik niet kan kiezen Intrigerende plaatjes Ahzran, goed gezien en goed geschoten. Hoewel ik ook even schuin naar F22 keek.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: Stille getuige

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan
            De simpele wet van de natuur : eten of gegeten worden !
            Mooi in beeld gebracht maar het accent in de derde iets té met die denappel.
            Komt wat gefaked over, al wil ik best geloven dat hij er lag.
            De keuze voor een F22 volg ik niet helemaal, dit krijg je toch behoorlijk vastgelegd bij een F10 tot F13 ? Niet dat er iets mis mee is hoor, maar het is zo wat de moeilijkste weg zoeken
            Ik heb niets aan het tafereel veranderd. Het lag zoals het lag en zoals het lag heb ik het gefotografeerd.

            Die f22 is redelijk simpel te verklaren; de voorgrond lag ruim binnen het minimale focusinstelling van het objectief, en die wilde ik er toch zeker wel scherp op hebben. De macro van mijn objectief gaat maar tot 0,35 meter, en zo uit mijn hoofd lag het dichtste punt op ongeveer de helft.
            Vandaar.
            Maar waarom moeilijk? Ik werk merendeel van de tijd op statief, ook bij deze opname, en vrijwel alles manueel ingesteld. Het enige moeilijke was, het ontwijken van de bosmieren


            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
            Als je goed kijkt, liggen de appels er in 1 ook. Meer zelfs Maar ook ik had dit gedacht, dus no3 valt ook af. Het is té. En dat is ook meteen jammer want qua standpunt sprak mij dit plaatje het meeste aan. Vreemd he.

            Dan moet ik gaan kiezen tussen 1 en 2 en kies dan no2 omdat daar geen lensvertekening is, of anders gezegd, het plaatje rechter staat.

            Oké tot zover. Nu weer terug naar het begin want ik blijf erbij dat 3 de mooiste is en ga dan voor no1 omdat ie in zw is.
            Hmm...

            Oké.. het begint met een grote K en dat betekend dat ik niet kan kiezen Intrigerende plaatjes Ahzran, goed gezien en goed geschoten. Hoewel ik ook even schuin naar F22 keek.
            Zoals gezegd, er is niets aan de situatie veranderd; niets om het fraaier te maken.
            Dan vraag ik me af waar je die opvallende lensvertekening ziet. De plek lag verhoogd ten opzichte van de rest. Als je goed kijkt zie je rechtsboven nog een stukje van de pad. Het standpunt is op de middelste foto linksboven in de hoek, bij de denneappel.
            Maar die kan natuurlijk ook zwartwit gemaakt worden.

            'tis wat, niet?


            Dank je voor de reacties.
            meer over mijn fotografie is te vinden op
            http://www.nandoonline.com

            Comment


            • #7
              Re: Stille getuige

              Ik noemde het lensvertekening, maar voor mijn gevoel loopt de foto rechts naar beneden weg. Maar daar zul je uiteraard een reden voor hebben gehad
              Blijft een 'mooi' plaatje om naar te kijken. Ik zie sowieso de laatste tijd hier en daar van die opvallende foto's hier. Meer gedurfd en anders dan anders. Vind ik wel leuk trouwens.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #8
                Re: Stille getuige

                Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
                Ik noemde het lensvertekening, maar voor mijn gevoel loopt de foto rechts naar beneden weg. Maar daar zul je uiteraard een reden voor hebben gehad
                Blijft een 'mooi' plaatje om naar te kijken. Ik zie sowieso de laatste tijd hier en daar van die opvallende foto's hier. Meer gedurfd en anders dan anders. Vind ik wel leuk trouwens.
                Ik snap wat je bedoelt. Het mag dan kloppen (waterpasje stond goed), maar de suggestie kan het anders doen voorkomen.
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

                Comment

                Working...
                X