Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stars and Clouds...+ Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stars and Clouds...+ Update

    Gewoon van het balkon van het hotel....




    Update:

    Last edited by jos82; 5 november 2014, 13:57.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Stars and Clouds...

    Luxe fotografie vanuit de luie stoel Jos ;-)
    Prachtige opname hoor en ik hou wel van verticale landschappen
    Knap veel detail in de nachtelijke lucht (in je exif staat dat je deze gemaakt hebt om 16hr03 )

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Stars and Clouds...

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Luxe fotografie vanuit de luie stoel Jos ;-)
      Prachtige opname hoor en ik hou wel van verticale landschappen
      Knap veel detail in de nachtelijke lucht (in je exif staat dat je deze gemaakt hebt om 16hr03 )

      grts
      Sieg
      Bedankt Sieg....Ja vergeet ik vaak om de tijd van mijn camera aan te passen in het buitenland...
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Stars and Clouds...

        Mooie laagjes met knap licht op de onderkant.

        groetjes

        moniq
        groetjes, moniq (BD1321BE)

        A picture paints a thousand words

        Comment


        • #5
          Re: Stars and Clouds...

          wat een massa sterren ,knappe foto

          Comment


          • #6
            Re: Stars and Clouds...

            Gewoon????
            Dat is niet gewoon, maar heel mooi...
            Ben ook wel geen liefhebber van portretstand bij landschappen, maar hier kan het er nog door.

            Comment


            • #7
              Re: Stars and Clouds...

              Wederom een knappe realisatie Jos, een kunstwerkje. Ik voel me zo in de hemel en dat is zeer zeer hoog, daar hoort je foto thuis - tussen de sterren
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Stars and Clouds...

                Knap die combinatie van sterren en toch een belichte voorgrond . Misschien kan de kleur van de bomen (waarschijnlijk door oranje straatlicht?) nog wat gecompenseerd worden en wat ruisonderdrukking op het wolkengedeelte? Maar topluchtje hoor!
                D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                500px FaceBook

                Comment


                • #9
                  Re: Stars and Clouds...

                  Heel mooi, maar hoe begin je daar zo aan, hoe krijg je zo een sterrenhemel helder en op wat zet je scherp

                  Grts S.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stars and Clouds...

                    Daar had je wel een heel mooi uitzicht, knap beeld ook
                    Hier werkt de portretstand zeer goed
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stars and Clouds...

                      Mooi gedaan, fantastische laagjes op elkaar tot aan de sterren.
                      Maar dit is toch wel niet één enkele opname ?
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stars and Clouds...

                        Iedereen bedankt al voor de mooie reacties...

                        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        Wederom een knappe realisatie Jos, een kunstwerkje. Ik voel me zo in de hemel en dat is zeer zeer hoog, daar hoort je foto thuis - tussen de sterren
                        Wat een mooi compliment weer zeg....Bedankt...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
                        Knap die combinatie van sterren en toch een belichte voorgrond . Misschien kan de kleur van de bomen (waarschijnlijk door oranje straatlicht?) nog wat gecompenseerd worden en wat ruisonderdrukking op het wolkengedeelte? Maar topluchtje hoor!
                        Zal morgen even een update plaatsen Benjamin...Zijn goede punten..

                        Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                        Heel mooi, maar hoe begin je daar zo aan, hoe krijg je zo een sterrenhemel helder en op wat zet je scherp

                        Grts S.
                        Zal proberen uit te leggen hoe ik dit doe...
                        Allereerst vind ik dit soort fotografie het beste werken met een flinke groothoek, en liefst lichtsterk. In mijn geval de Tokina 11-16 F2,8.
                        Scherpstellen doe ik door de lens op manual focus te zetten. De focus zet ik op oneindig ( ik stel dus nergens op scherp ), je kan ook proberen te scherpstellen op de meest heldere ster.
                        Camera zet ik op manual: Diafragma zet ik helemaal open, mijn geval dus 2.8.
                        Sluitertijd bij sterrenfotografie bereken je met de "500" regel. Is de sluitertijd te lang dan worden de sterren streepjes door de draaiing van de aarde....Berekening is 500/brandpunt in 35mm
                        Dus 11mm op crop camera is 17mm in 35mm formaat.........500/17= 29.4 sec...Ik stel mijn sluitertijd dus op 30 sec....Aangezien ik altijd op 11 mm schiet gebruik ik altijd 30 sec.
                        Vervolgens regel je de belichting met de ISO waarde....Meestal zit ik dan op 1600 of 2000 ISO. Heb je dus een wat minder lichtsterke lens bijvoorbeeld F4, dan zal je al naar ISO 3200 moeten.
                        Hopelijk heb hier wat aan...
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stars and Clouds...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                          Mooi gedaan, fantastische laagjes op elkaar tot aan de sterren.
                          Maar dit is toch wel niet één enkele opname ?
                          Bedankt...toch gewoon 1 opname hoor...
                          Vorige sterrenfoto was wel een samengesteld beeld van 8 foto's...Maar dat was puur om de gehele melkweg erop te kunnen krijgen.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stars and Clouds...

                            Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                            Bedankt...toch gewoon 1 opname hoor...
                            Vorige sterrenfoto was wel een samengesteld beeld van 8 foto's...Maar dat was puur om de gehele melkweg erop te kunnen krijgen.
                            amaj !
                            ben volgende week ook op reis, naar La Palma, moet ik ook eens proberen!
                            bedankt voor de uitleg en berekening. Met een 35mm lens zou dat dus 10s zijn op een D7100 ?

                            belichting : dat is dan in functie van je voorgrond, veronderstel ik ?
                            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stars and Clouds...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                              amaj !
                              ben volgende week ook op reis, naar La Palma, moet ik ook eens proberen!
                              bedankt voor de uitleg en berekening. Met een 35mm lens zou dat dus 10s zijn op een D7100 ?

                              belichting : dat is dan in functie van je voorgrond, veronderstel ik ?
                              Die 10 sec klopt inderdaad...
                              Hier in deze foto was de voorgrond inderdaad waar ik de belichting op heb afgesteld....Had je hier geen voorgrondverlichting gehad had ik wellicht nog iets hoger gekunnen in de ISO...Maar ISO 1600-2000 is voor mijn D7000 toch beetje de grens.

                              La Palma is wel paradijs voor sterrenfotografie, ben er vorig jaar geweest. Zowiezo een prachtig eiland voor fotografie.
                              Hier nog een sterrenfoto van La Palma http://forum.belgiumdigital.com/f40/...ht-473087.html
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X