Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sporen + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Sporen + up

    Bewerken van het land laat nu eenmaal sporen achter ...dat is zonder meer duidelijk...



    Update :

    Last edited by freddy69; 16 mei 2018, 18:04.
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Sporen

    Fijne compo van dit minimale landschap. Freddy je hebt weer een serieuze halo rond de bomen. Dit komt ofwel door je bewerking in of de camera (te hoge HDR) of je nabewerking (meestal door teveel te schuiven aan de schaduwen en hooglichten). Ik zie dat in veel van je foto's terugkomen.
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Sporen

      Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
      Fijne compo van dit minimale landschap. Freddy je hebt weer een serieuze halo rond de bomen. Dit komt ofwel door je bewerking in of de camera (te hoge HDR) of je nabewerking (meestal door teveel te schuiven aan de schaduwen en hooglichten). Ik zie dat in veel van je foto's terugkomen.
      Hierbij kan ik me zeker aansluiten. Ook in Zammelen ?
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Sporen

        Mooi lijnenspel in deze opname Freddy
        De halo is al vernoemd

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Sporen

          Alles is al gezegd, maar zeker goed gezien.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Sporen

            De compositie heeft wel wat in al zijn eenvoud. Al denk ik dat met een lager standpunt de boompjes achter de akker uit het zicht zouden kunnen verdwijnen.

            Qua nabewerking lijkt mij dit een typisch effect vd clarity slider (te veel) te zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Sporen + up

              Bedankt voor de reacties :

              ff een update geplaatst ivm de halo en mijn uitschuiving met de schuifertjes...

              @tcf : bij nader inzicht zou een lager standpunt mss wel een betere compo opgeleverd hebben...

              @K.photo : komt idd door de instellingen van verhouding schaduw/Hooglichten....ik heb daar een instelling standaard op ingesteld die me (in mijn inzicht) de mooiste kleuren weergaven bood...maar moet zeggen dat iemand me hier al wel eens attent op maakte....
              en heb toen die verhouding schaduw/hooglichten op een lager pitje gedraaid....maar blijkbaar niet genoeg. Eigenlijk zou ik niet aan de schuivertjes (ofwel minimaal) moeten komen wat die schaduw/hooglichten betreft, maar beter moeten letten op de
              instellingen bij het maken van de foto zelf....

              @ G.R. : Yep is ook in Zammelen

              Bij mijn zien is in de update de halo weg....en dus ook die instelling niet gebruikt die ik normaal dus toepas....Beter ?

              Mijn dank voor de opbouwende reacties...

              Groetjes
              Freddy
              Last edited by freddy69; 16 mei 2018, 18:47.
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Sporen + up

                De update is echt stukken beter Freddy..Erg mooi lijnenspel in deze foto..
                Zou toch ook proberen niet teveel met standaard instellingen proberen te werken, iedere foto is toch wel uniek en heeft zijn eigen soort bewerking nodig.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Sporen + up

                  Update is veel beter, zonder halo en meteen een natuurlijker uitstraling
                  Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                  Groeten
                  Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sporen + up

                    Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                    Update is veel beter, zonder halo en meteen een natuurlijker uitstraling
                    beter kan ik het niet zeggen ,mooie up

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sporen + up

                      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                      De update is echt stukken beter Freddy..Erg mooi lijnenspel in deze foto..
                      Zou toch ook proberen niet teveel met standaard instellingen proberen te werken, iedere foto is toch wel uniek en heeft zijn eigen soort bewerking nodig.
                      Eens !
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment

                      Working...
                      X